Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 475

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jonpiversen - Ikke medlem lenger2009-01-14 12:38
Antall innlegg: 108

Ruschne: TAKK!
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-14 13:12
Antall innlegg: 244

Hva med å komme med ett nøyaktig eksempel på HVA det er som plager deg Jonpiversen.. ?!
Vis oss de ordene som er så ubrukte i norges språk, og faller deg helt unaturlig å bruke..
Jeg missforstår deg veldig ofte, men som og skal sies, så sliter jeg med å forstå alle folk som har dårlig setningsoppbygging og kronglete skrevet innlegg..

Og Ruschne,og dere andre, man trenger overhode ikke 2 pc'er for å jukse på ordspill.no .. med litt vett i hodet, og riktig datakyndighet(som det ikke trengs mye av) så er det fult mulig å bare bruke EN pc uansett hvilken måte man skulle jukse på.. Og nei d betyr ikka at jeg jukser fordi om jeg vet det.

 
andermg - Ikke medlem lenger2009-01-14 13:29
Antall innlegg: 212

Konspirasjonsteorier og mistenkeliggjøring kan vi vel godt være foruten? Dersom det er noen som likevel mistenker at noen skulle jukse, med én, to eller TRE pc`er, så sørg for å ta opp dette på en mer konkret måte, og gå til en spillvert med din sak. Slike generelle utspill som insinuerer at flinke bingoleggere og folk som legger "rare" bingoer skulle jukse, vil vi ha oss frabedt. Takk.
 
jonpiversen - Ikke medlem lenger2009-01-14 13:32
Antall innlegg: 108

Hvis jeg hadde husket alle de helt-bort-i-natta-bingoen e som ble til mot meg da jeg spilte stress+, ja da hadde jeg vært et unikum. Merkelig så har alle de "RARE" bingoene blitt borte når jeg spiller panikk og møter MYE bedre spillere. Personangrep på norsken min er flott ,jes ligger jo foran deg på rankingen,menhar ikke noe problemer med å bli tatt igjen av deg. FOR TREDJE GANG:DET P L A G E R I K K E MEG, men synes det er synd at noen blir ""LURT".Det PLAGER meg heller ikke at norsken min er blitt dårligere etter hjerneslaget,men jeg kan heldigvis skrive på PC (med kulepenn går dårlig).Øvelse gjør heldigvis mester.Få nå inn da - at dette plager IKKE meg personlig!!!!!!!!!
 
puddellady2009-01-14 13:33
Antall innlegg: 8

Hmm. synes det er moro om enten motspiller eller meg selv (noe som sjeldent skjer) legger en bingo som er "utenom det vanlige".
De "kjedelige" bingoene er da vel ikke noe å "skryte" av..
Og bare for å presisere: jeg har IKKE mange bingoer:) Ei heller høy ranking, artig å spille lell!
 
jonpiversen - Ikke medlem lenger2009-01-14 13:34
Antall innlegg: 108

det var til Nilsen
 
andermg - Ikke medlem lenger2009-01-14 13:57
Antall innlegg: 212

jonpiversen: hvis dette (dine mistanker, dine vage anklager, dine konspirarsjonsteorier) ikke plager deg, hvorfor plage andre med det?

Og som sagt: Hvis det mot formodning finnes juks, slik du er så overbevist om, så ta det opp i forbindelse med den enkelte sak, og la alle oss ærlige spillere slippe å få en slik mistanke rettet mot oss.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-14 14:00
Antall innlegg: 244

Du har jo bare spilt 2000 kamper mer enn meg ja, det har ingenting å si på rankingen..
og at du er 40 år gamlere enn meg har vell heller ikke noe å si.. nope..

nei farsken asså, jeg må se meg slått av en gammel mann som har levd 3 ganger lengre enn meg, sikkert da ogslå lært 3 ganger mer ord enn meg, og har spilt 3 ganger mer enn meg her inne..

Jeg tror jeg går å legger meg under pulten i forsterstilling og gråter til hybelkaninene går av seg selv!

DU har sikkert juksa for å få se høy ranking! (plis se ironien i dette er dere snille) :3
 
Ruschne2009-01-14 14:40
Antall innlegg: 711

Nilsen - usakeligheter frabes. Jeg synes du tidvis er svært usakelig
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-14 14:46
Antall innlegg: 244

...daaahhh.. d er liksom pointen!
 
BettyBlue2009-01-14 14:49
Antall innlegg: 122

Ja, det er juks å sitte med et program som konstruerer ord. Og bør varsles om en har mistanke, men som vi vel erfarer kan det være dumt å gå for hardt ut her i forumet. :)

Men hvorfor folk evt bruker slike programmer forstår jeg ikke helt. Jeg har selv forsøkt uten å få noe hjelp ( Jeg spilte selvsagt singel! ) Jeg har også sjekket opp bokmåls ordlista (den det er linket til her på siden. Og Fullformsordlista ligger åpen for nedlasting... ) - igjen uten å få videre hjelp. Men jo, jeg har funnet ord jeg aldri har hørt om og notert meg disse. Men å sitte med dette i et spill ser jeg ikke hvordan kan bli til noen hjelp. For min egendel hender det en sjelden gang jeg henter den frem for å sjekke ord som allerede er lagt for å se "hva i allverden det betyr".

I et spill ligger det mange ord og bokstav kombinasjoner. Om en skulle få noen hjelp til å konstruere bingoer eller andre "ukjente" ord vil jeg tro at en må ha et program som en kobler opp mot det spillet man er inne på og som ser alt av bokstaver og muligheter...

Om det å bli "lurt" så tror jeg ikke det er så veldig stort problem to ganger har jeg spilt mot noen med rank over 3000. (foruten turneringer) Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg blir kastet ut. Jeg ser det som spennende å spille mot de med høy rank og håper på å klore til meg mer rank selv :)
 
jonpiversen - Ikke medlem lenger2009-01-14 15:21
Antall innlegg: 108

Nilsen. Glad jeg har greid å styre unna slike personer som Nilsen i mitt L A N G E liv.Sakligheten lenge leve ! Jeg gjentar meg selv:synes det er merkelig at de "GODE" spillerne aldri legger langt-borti-natta-bingoer , men disse ordene brukes av høyt rankede spillere som spiller med meget romslige tidsfrister.Jeg og fler med meg synes jo dette er litt merkelig.Kanskje vi er blitt en nasjon av BARE prektige mennesker siden de fleste i forumet synes dette er latterlig.
 
jonpiversen - Ikke medlem lenger2009-01-14 15:23
Antall innlegg: 108

Nilsen:har du hørt om noe som heter dannelse i ditt superkorte liv?
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-14 15:30
Antall innlegg: 244

Desto mer tid på spillet, desto mer tid på å tenke ut en sinnsykt avansert bingo?


Og jeg orker ikke svare deg engang Jonpiversen, å komme med siktelser hennvist til oppdragelsen min er å synke LAVT! har du noe i mot oppdragelsen min får du ta d med mamma! :3
 
Alfa932009-01-14 15:31
Antall innlegg: 7771

Jeg synes det er KJEMPEMORSOMT når jeg selv eller motspilleren min eller helt andre ukjente spillere legger morsomme og rare bingoer - og jeg kommenterer det ofte.

Jeg velger å tro at de fleste er snille og greie spillere med et stort ordforråd, og noen ganger ligger jo bokstaver i riktig rekkefølge allerede når du får dem....
Hvis èn spiller får FLERE bra bingoer i ett spill, synes jeg det er flott, selvom entusiasmen nok synker litt når jeg blir liggende langt under...
Synes du det virker som om spilleren jukser, er det vel bare å notere navnet bak øret og ikke spille med vedkommende igjen.

Selv er jeg aldri blitt anklagt åpenlyst for juks, heldigvis, selvom jeg legger mange bingoer (stort sett -ene og -ende som ikke er så vanskelig å legge). Jeg mener det hadde vært VELDIG ufint, og vi får ikke noe godt miljø her hvis folk skal anklages for juks hver gang de legger en virkelig bra bingo.

Jonpiversen: skjønner ikke dette med pc 1 & 2... spiller de med seg selv? Og i så fall: hvorfor er det er problem? Det går jo ikke utover noen...
Og; Man vinner ikke alltid ed så mye selvom man legger mange bingoer. Man taper ofte poeng når man venter på sitt snitt til å få lagt dem...

Skjønner du slår så hardt ned på Nilsens usaklige innlegg... Morsomme, ironiske og sarkastiske innlegg får da leve i andre tråder... Hun sier jo bare at det kanskje ikke er så rart om du vinner...?
 
Ruschne2009-01-14 15:31
Antall innlegg: 711

Hvis Nilsen har som mål å være usakelig synes jeg hun bør vurdere sin deltakelse i forumpraten.

Jeg opplever de fleste andre som engasjerte men saklige.

Blant barn har det i noen tid gått et yttrykk som: "jeg bare kødder"

Nilsen "bare kødder du og" ?
 
andermg - Ikke medlem lenger2009-01-14 15:33
Antall innlegg: 212

Nilsen og Jonpiversen: Foreslår at dere fortsetter denne ordkrigen i mer egnede fora (f.eks i private meldinger), da det er en gedigen avsporing og egentlig bare trist, fordi det gjør det umulig å holde et visst saklighetsnivå her inne. Når det ghelder Jonpiversens innlegg generelt, så er det fremdeles vanskelig å skjønne hva du sikter til, hvem du sikter til, og hva slags ord det er du sikter til.
 
starey - Ikke medlem lenger2009-01-14 15:37
Antall innlegg: 956

Nå må dere roe ned personanklagene. Hold dere saklige og til tema.

Til Jonpiversen: Nå skjønner jeg hva du mener. Det er nok mulig at noen bruker anagram-generatorer når de spiller, og det er ikke lov og regnes som juks. Hvis du har en konktret mistanke, sender du en mail til en spillvert.

Når det gjelder rara bingoer + stress/hurtig/normal/ubeg renset er det naturlig å prøve seg mer fram når man har bedre tid å gjøre det på. På panikk! legger jeg mest ord som jeg vet er sikre, fordi jeg er redd for å tape tid. Dette problemet finnes ikke for meg på langsommere spill.'

Du må huske at ferdigheter og raskhet ikke alltid går hånd i hånd. Det er bare å se på Helhet1, som er kjempeflink, men for det meste spiller normal-spill.

En måte å "oppdage" anagram-generator-bruk kan være å se på hvilke bingoer som er lagt. Er det mest endelse-baserte bingoer, eller er det mange sammensatte ord? Endelse-baserte bingoer er mye lettere å lage, da slipper man å stokke om på alle brikkene. Nå sier jeg ikke at det er umulig med sammensatte ord, det er mange som bare "ser" ordene.

Til slutt vil jeg legge til at alder har lite å si på ordspill. Det er bare å se på Trymare, som ofte er innom 1.plassen her inne.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-14 15:38
Antall innlegg: 244

Ja herregud jeg burde bli slengt ned i ei brønn og holdes der for evig og alltid!

nei takke oss til dønn særiøse innlegg, som ikke kan inneholde et spor av morsomheter, ironi, eller sarkastiske utsagn!

La oss alltid være punkt å prikkelig på hvert innleg, og ALDRI falle uttafor diskusjonen til trådstarter, la oss alle være enige med tråstarter også, slik av vi slipper diskusjoner! For ett forum er overhode ikke laga for hverken morsomheter,ironi,sarkasm e eller diskusjon!! Kunn kvinner med sammenvokste øyenbryn, og mannfolk med hårfestet bakpå ryggen kan bli sett på som hyggelige og særiøse mennesker med morsome(men ikke lovlige) og fantastiske innlegg..
For vakre mennesker er jo bare fulle av dritt,og kan aldri bli sett på som likeverdige,samt aldri komme med morsomheter,uten å bli sett på som forskrudd..


Iallefall d som gjelder for DETTE forumet! :x
 
andermg - Ikke medlem lenger2009-01-14 15:40
Antall innlegg: 212

ruschne: på tuppa? Jeg lar meg engasjere, særlig når disse grunnløse anklagene fremsettes gang på gang. Vær så snill å respektere det. Prøver å holde et visst saklighetsnivå her. Men det er visst ikke mulig.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?