Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 899

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Glimt752009-01-17 23:59
Antall innlegg: 55


Det er greit det du skriver her nå, men da får jammen gjelde deg også, Weronix!!!

Har prøvd med humor og smil, jeg - uten at det heller falt i smak hos deg - så hvem er det som sutrer og går i forsvar egentlig?
 
Indigo2009-01-18 00:00
Antall innlegg: 59

Da setter vi en strek.
Men dette beviser også en annen ting, (enn det å "ikke lese innleggene godt nok" eller "forsvare syterene") og det er at det alltid blir kun fokusert på de negative tingene. Jeg skrev litt om andre ting også jeg, som jeg synes er verd å få frem i en lek som dette, men det er det ikke en kjeft som kommenterer.

 
Weronix2009-01-18 00:07
Antall innlegg: 338

hehe... så "helsing "mamma"" e å gå i forsvar? Glimt75 eg sette veldig stor pris på humor og smil, så lenge eg forstår det! ;) Men det e ikkje alltid like enkelt å forstå skriftspråkets ironi! :)
Og smila mine, og beklagelsen min var tydeligvis ikkje mykje verdt for deg heller! :)

Men eg e heilt enig med deg Indigo når det gjelde å spele åpne spel, mykje kjekkare å åpne opp så det er mulig å legge nokke veitigt, enn å blokkere heile tida. Og trur nok ikkje nokken ser på deg som en kjedelig spiller av den grunn! :)
 
HanneH2009-01-18 01:10
Antall innlegg: 2290

Den kampen som trådstarter sikter til her var nok den mot meg, fikk også en melding fra ham privat som jeg svarte på. Begge ble skrevet rett etter at spillet var ferdig og jeg regner med at han da var litt frustrert over tap og over en bingo han ikke fikk lagt før på 3. forsøk. Tiden gikk ut før han rakk å legge den på brettet som han sa, men på 3 forsøk mener jeg han fikk den på 3x, om jeg ikke husker helt feil.
Nå ble stillingen i denne kampen 389 - 187, og jeg hadde rank på ca. 2600 og han på ca. 1800. Jeg synes å huske at han ikke tapte mer enn ca. 20 poeng, men sikker er jeg ikke og de utregningen har jeg ikke satt meg inn i.
Jeg starter aldri spill for å stjele poeng fra noen, men morsomt er det jo selvfølgelig å vinne, det er vel likt for alle. Nå regner ikke jeg 20 poeng som noe stort tap og i alle tilfeller ikke i panikk. Når tapene bikker 50 da ser jeg på det som tap, det andre er bare variasjoner fra spill til spill :)
Men så har vi det med å starte et spill da, hvor lenge skal man vente før man setter igang spillet når noen kommer innpå? Venter man for lenge forsvinner de jo ut igjen, og en ting er i alle fall sikkert jeg har ikke tenkt å begynnne å spørre folk i chatten om de virkelig kom inn på spillet mitt for å spille mot meg, eller om de tok feil. :) De fleste man møter her inne er tross alt voksne og bør kunne vite hva de gjør før de går inn på spill til andre. Også både med hensyn til hastighet, ranking og type brett. Om det er noen som ikke vet det får de ta en tur til forsiden og lese hva ordspill går ut på. Synes det er veldig godt både forklart og vist der.
Og jeg har motspillere med rank fra 300-5000 og da kan jeg ikke tippe i hvilket tilfelle de kom inn og ikke ønsket å spille allikevel. Tror det kun er 2 ganger på mine 8500 kamper jeg har fått beskjed fra motspiller at de bommet på spillet, så ofte skjer det nok ikke. Og rankingen bryr ikke jeg meg særlig om, det går opp en dag, og dagen etter dundrer det nedover i dobbel hastighet. Spiller ingen rolle, noe vinner man og noe taper man. Dette er jo bare et tidsfordriv som er morsomt :)
 
HanneH2009-01-18 02:39
Antall innlegg: 2290

Og glemte selvfølgelig en ting, grunnen til at motstander endte på den poengsummen var jo at han gikk ut på maks tid med - 2 min. på panikk.
 
Glimt752009-01-18 10:23
Antall innlegg: 55

Interessante betraktninger HanneH, er helt enig med deg! Hvor heftig tap av 50 rankingpoeng er, vil selvfølgelig avhenge av hvilken type spill man spiller, og hvor høy ranking man har. Rankingsystemet er jo morsomt fordi man kan konkurrere både med seg selv og andre. Likevel har det svakheter, og på grunn av de ulike spilltypene og andre faktorer, bør man kanskje ikke ta rankingsystemet så bokstavelig som mange spillere ser ut til å gjøre.
 
Indigo2009-01-18 11:57
Antall innlegg: 59

Jeg er også helt enig med HanneH, hun skriver saklig og fornuftig. De jeg har vært litt "ute etter" er egoistene, de som ikke klarer se på dette som en lek, og alltid må gå i forsvarsposisjon til sin opptreden.
Det som skapte stort engasjement i denne debatten, var nok at jeg luftet meg litt mye under feil debatt, og det beklager jeg. Men det poengterte jeg og, at det var på generelt grunnlag.
Jeg la tidlig merke til HanneH's sin seriøse måte å fremstille det på, men irriterte meg vel over de evinnelige kommentarerene som alltid bruker å være her inne: da har man ikke noe her å gjøre osv.
Men jeg fikk vel et annet syn på trådstarter etter hvert som jeg leste det engang til. (Men fikk jo høre det også da)
Jeg ville aldri gått ut å klage på at jeg tapte poeng mot noen, det skjer jo. Noen ganger har man flaks, andre ganger ikke. Jeg har vunnet solid mot de med 3000 ranking, og tapt grovt mot de på 800. Sånn er det bare :)
Litt synd at ikke trådstarter ble med i debatten.
 
HanneH2009-01-18 12:16
Antall innlegg: 2290

Ja jeg er enig med deg Indigo, savner ogs tilbakespill fra trådstarter. Fikk heller ikke tilbakemelding på det svaret jeg sendte på privat mail etter hans henvendelse. Men vi er heldigvis alle forskjellig. Tenk hvor kjedleig livet ville vært uten :)
 
Indigo2009-01-18 12:18
Antall innlegg: 59

Kvinner tenker annerledes enn menn ;)
Unntatt Glimt75 og noen til.......
 
HanneH2009-01-18 16:38
Antall innlegg: 2290

Glimt75, nei foreløpig har jeg ikke funnet noe fornuftig og bruke rankingpoengene mine til. Ikke får jeg lagt til noen nuller og tatt dem ut i kontanter heller :D.
Men selvfølgelig synes jeg det er morsomt når man begynner å nærme seg sin gamle rekord og ser muligheten til å sette ny. Men foreløpig ligger jeg et hav under den så det ser ikke ut til at det skjer med det første. Det er så mange gode spillere her inne nå og man flyr opp og ned i ranking hele tiden. Er fornøyd om jeg klarer og holde meg over 2500. I løpet av en 6 mnd. periode er målet å slå den gamle rekorden, jeg har god tid så lenge Aftenposten ikke finner på å legge ned Ordspill siden.
Ha en fin spille søndag alle sammen :)
 
matias2009-01-18 16:48
Antall innlegg: 1152

God ide, HanneH, mon tro hvor mye jeg får for brukeren min på eBay?
Burde gi litt ekstra gryn siden jeg er spillvert og greier ...
 
Alfa932009-01-18 16:51
Antall innlegg: 7771

Er det nå vi skal begynne å legge inn bud?

10.50 kr:)
 
HanneH2009-01-18 17:40
Antall innlegg: 2290

Om vi skal begynne å by på Matias sin, vel da får nok jeg problemer. Regner med den blir både kjempedyr pga spillvertstatus og høy rank.
Får nok slite en stund til med min egen jeg :)
Men om den stopper på 10.50 ja da byr jeg over :)
 
MyRuin2009-01-18 18:30
Antall innlegg: 201

Om mak kommer inn i feil spill er det jo en mulighet å siifra til motspiller,- kanskje denne er så grei at dere kan passe dere ut??
 
HanneH2009-01-18 20:00
Antall innlegg: 2290

Det ville jeg gjort om motspiller sa i fra, det ville ikke være noe problem for meg. Vet at ting skjer fort her, og har fått spørmål noen ganger om å gjøre det, ikke sikkert det har vært pgs feil valgt spill, men også at motstander skulle noe annet. Jeg har i enkelte tilfeller hvor motstander har vært plaget med ustabilt nett også spurt om vi skal passe ut av spillet.
Litt hensyn bør man jo ta til hverandre.
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?