Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 555

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
sarita2009-05-21 21:57
Antall innlegg: 104

synes vel grensa går når noen kaller deg j**** ape i chatten
 
Anja832009-05-21 21:59
Antall innlegg: 148

Men aper er jo innmari nusselige da ;)
 
Duppedingser2009-05-21 22:04
Antall innlegg: 467

Ikke med ett banneord i front Anja83.

Jeg har forresten ikke noe imot om noen kaller meg sjiraff, krokodille, elefant, hvalross, puma, flodhest eller katt.
 
Anja832009-05-21 22:12
Antall innlegg: 148

Neida skjønner jo at det ikke gikk for å være en hyggelig kommentar. Bare valgte å trekke ut det positive. :)

 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-05-21 22:58
Antall innlegg: 614

Jeg sa i dag at kaka jeg laga var "jævlig nam" :/
betyr det da at ordet "nam" ikke ble så positivt som ønska, ettersom jeg hadde banneprd forran ?
*småbekymra*
 
mymlen2009-05-21 23:20
Antall innlegg: 701

Neida - det er typisk i norsk språk at vi bruker motsetninger for å forsterke et adjektiv. "Fryktelig hyggelig" "kjempeliten" "Jævlig snill" "Skikkelig rampete" "gyselig godt" osv. Så du er "sinnsykt normal" May Lene.. :)
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-05-21 23:51
Antall innlegg: 614

Danke.. godt å vite :)
 
kåreknut2009-05-22 01:15
Antall innlegg: 27

å IKKE SKAPE EN ENKEL RELASJON VED Å F EKS SI "HEI"!FØR MAN BEGYNNER Å SPILLE SYNES JEG ER ET SLAGS UTNYTELSE AV ANDRE MENNESKER FOR Å FÅ EGEN TILFREDSTILLELSE ... Å...iKKE SI HEI ... IKKE TFS ... IKKE SVARE...GANSKE EGO SPØR DU MEG. Men det er som alltid ellers - sett vedkommende opp på svarte lista så slipper du spille med den samme uhøfelige igjen.!
 
GreteSB2009-05-22 07:29
Antall innlegg: 7777

Jeg og alle andre er her for å spille. Jeg sier hei, grt, tfs, men om andre velger å ikke gjøre det spiller liten rolle for meg. Syns det er drøyt å kalle det ego. Folk er forskjellige, ikke sant?
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-22 09:12
Antall innlegg: 664

Jeg pleier å skrive hei, grt ved bingo og tfs. Om andre ikke gjør akkurat det samme så er det greit, men det er jo fint med et hei i starten i alle fall. Og jeg har stor forståelse for om vedkommende ikke skriver tfs når han/hun fikk dårlige bokstaver og jeg vant derfor med ekstra mange poeng. Het greit.
 
Ø N2009-05-22 10:13
Antall innlegg: 725


Hva er det som gjør Ordspill koselig ?

Etter min mening så er det en ting som er hovedårsaken.

Vi melder opp ett spill som det kommer ett helt ukjent menneske inn i spillerommet. Da er spenningen utløst over hva slags menneske dette er. Sier dette mennesket Hei, Mø eller er det helt stille. Kampen går sin skjeve gang der det blir lagt diverse ord men plutselig så får du et kjempelegg. Kommer det da Gratis, Møøøø eller er det fortsatt helt stille. Kampen er over og vinneren er kåret. Kommer det da en sluttkommentar som Tfs, MøMø eller forlates spillet helt i stillhet.

Hvis vi skal lage en standard for hvordan alle skal oppføre seg
i spillingen så blir Ordspill ødelagt.

Vi spiller mot levende mennesker altså ikke en ferdigprogrammert maskin eller en robot.

Ha det i bakholdet neste gang dere ergrer dere over at dere
ikke møtte ett speilbilde av dere selv... :)
 
spurven2009-05-22 13:15
Antall innlegg: 103

Det er nokså merkelig hva mange kan få seg til å mene om andre som svarer eller ikke svarer, banner eller ikke gjør det... Skriver dere for å skrive? La de som vil si tfs gjøre det (ofte har de forlatt banen før jeg får summet meg til å gi gjensvar)- og la de som ikke gjør det, være som de ere. Verden er så full av annet å ergre seg over - ha en fin dag i møte med alle de koselige og morsomme medspillere. Det er disse som gjør at jeg nesten har feber etter å spille når kvelden kommer.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-22 17:01
Antall innlegg: 664

Standard kommentarer er bra og betryggende på sin måte. Samtidig er jeg enig med ØN ovenfor her. Hvorfor ikke variere kommunikasjonen litt. Si Hay, eller Hallois, eller Står til osv, istedet for bare hei. Viktig er at det man skriver gjenspeiler ens egen sinnstilstand for øyeblikket.
 
liselotta2009-05-22 17:13
Antall innlegg: 564

Enig! Viktig å gjenspeile både sinnstilstand og dagsform. Trøtt? start med et gjesp. Sur? start med en geip. Mett? et lite rap. Glad? et muntert halloi. Forbanna? piss off. Lykkelig? O happy day ! osv osv
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-22 17:22
Antall innlegg: 664

Ja mye enig liselotta, men samtidig bør man jo passe på og tenke på at det er en mottaker av kommunikasjonen, slik at man ikke blir alt for negativ om man tilfeldigvis skulle være i litt dårlig humør. Likevel er det jo sikker sunt å skeie litt ut av og til.
 
meisa2009-05-22 18:26
Antall innlegg: 443

Jeg skriver hei el. l., grt og tfs. Er det spill med god tid, kan jeg skrive en lengre frase som grattis med bingo og fin start.

Det har dessverre hendt et par ganger at jeg har skrevet grt når jeg selv har vunnet...Anten skjedde det helt automatisk, eller så kon seieren noe uventet.
 
liselotta2009-05-22 18:30
Antall innlegg: 564

å gratulere seg selv er bare rett og rimelig :-)
 
mammatilto2009-05-22 19:19
Antall innlegg: 101

alle er vel ikke like "pratemen litt høflighet er normaltsyke>"
 
Indigo2009-05-23 19:16
Antall innlegg: 59

Ø N: bra innlegg:)
Dette er tema som sikkert kunne vært diskutert i lenge, med mange meninger. Jeg tenker ikke noe over om noen sier hei, hallo eller om de ikke gjør det. Jeg kan gjøre det, og jeg kan la vær.
Det som jeg har vært med i forum og diskutert, og ergret meg over, er de som kaller deg jævla idiot uten noen som helst grunn. Heldigvis har det ikke vært noen av den sorten i år.
 
akric2009-05-24 03:26
Antall innlegg: 455

"pratemen litt høflighet er normaltsyke". Mammatilto, har prøvd å skjønne hva dette betyr, men får det ikke til. Kan du forklare, vær så snill?
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?