Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 752

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-12 15:01
Antall innlegg: 614

Tror aldri jeg har lest ei hel bok..
Bokstaver er lite fasinerende og varierende
 
HanneH2009-08-12 15:01
Antall innlegg: 2290

Når man kommer inn på krigslitteratur vil jeg sterkt anbefale, Oscar Magnussens bok "Jeg vil leve". Er en bok jeg første gang leste som 13 åring, og glemmer den nok aldri. Tror jeg har lest den 3 ganger til nå.

Ellers liker jeg (som slektsgransker) selvfølgelig slektsbøker og i den sjanger vil jeg anbefale Johan Falkbergets serie om An-Magritt, virkelig en flott serie på 3 bind, fra 16-1700 tallets gruvevirksomhet på Røros.
 
Cygnus2009-08-12 16:37
Antall innlegg: 44845

Om grammatikken: Dette med FOR DE SOM vs FOR DEM SOM er et evig og uløselig spørsmål - fordi det logisk sett kunne være begge deler (jf engelsk IT IS I vs IT IS ME). Da jeg var ung, var det helt feil å skrive FOR DEM SOM!!!!

Ellers har jeg nettopp lest ferdig Fløgstads Grense-Jakobs elv og Barrys Secret scripture - begge fascinerende på sitt vis.
 
FizZ2009-08-12 16:46
Antall innlegg: 168

Her var det mange fine tips å få, takk for det!
Da kommer også jeg med et par anbefalinger. Dere må lese "DOPPLER" av Erlend Loe om dere ennå ikke har fått gjort det. Etterpå bør dere lese oppfølgeren; "VOLVO LASTVAGNAR" En fornøyelse!
 
Anagram2009-08-12 18:14
Antall innlegg: 49

Jeg vil anbefale "vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafón. Den er fin. "Rødstrupe", "Marekors" eller "Frelseren" av Jo Nesbø og alle av Liza Marklund for de som liker krim.
 
yrga2009-08-12 18:19
Antall innlegg: 2

Johan Theorin`s "nattefokk" og "skumringstimen" er sykt bra. Svensk krim på sitt beste!
Kan også anbefale Camilla Leckberg....myyye bra :)
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-08-12 18:41
Antall innlegg: 1398

Denne boken anbefaler jeg på det varmeste til Nordlendinger, bønder, nynorskforkjempere, sosialister etc.: www.amazon.com/Take-...am p;sr=1-1
 
Torill2009-08-12 18:50
Antall innlegg: 3658

Sikkert en veldig god bok Baltez, men hva skal jeg med den?
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-08-12 19:31
Antall innlegg: 1398

Tror ikke du trenger den Torill, jeg siktet mer mot det mannlige klientellet her på ordspill, som gjerne koser seg med Cola og potetgull foran dataskjermen hele dagen, mens mange vakre piker uant vandrer forbi de gjengrodde vinduene deres.
 
Torill2009-08-12 19:36
Antall innlegg: 3658

Fint at du hadde glede av den da!
 
Kirsti2009-08-12 19:52
Antall innlegg: 1946

Cormac McCarthys "The Road" ("Veien" på norsk) er kanskje den beste boken jeg har lest noen gang. Den handler om en far og sønn på vandring gjennom en postapokalyptisk verden, på vei mot kysten i håp om å finne liv der. Den er rørende, skremmende, trist og vakker, og jeg kommer til å lese den mange, mange ganger.
 
aquariussoul2009-08-12 20:06
Antall innlegg: 231

Har lest Stormenes Tid, fantastisk :) Leser Senor Peregrino nå, virker veldig bra :)
 
Tredis - Ikke medlem lenger2009-08-12 20:20
Antall innlegg: 45

dette var en tråd etter min smak....leser mye og gleder meg til å lese disse anbefalte...Boktyven og La meg synge deg stille sanger.....
Sen'or Peregrino var super og mange av de andre anbefalte er god lesing.
Håper dere fortsetter...skal komme med anbefalinger senere
 
Alfa932009-08-12 20:51
Antall innlegg: 7771

Henger meg på Aquariussol - Stormenes tid er kjempefin:)
Også mange andre her, bl.a. Stieg Larssons bøker, og jeg kan selvfølgelig ikke få sagt nok ganger at Harry Potter er de beste bøkene skrevet noensinne.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-12 21:12
Antall innlegg: 664

Hei noen av dere !

Når dere anbefaler bøker, kan dere ikke da også si hvorfor dere mener boka er så bra for da kan hver enkelt finne ut om ønsker å lese den.

Å bare si at en bok er bra og ikke noe mer hjelper lite som bokanbefaling da som kjent f.eks. en bok om f.eks. motorer er ofte svært uinteressant f.eks. for en lyrisk anlagt spenningssøkende husmor med barn i ungdomskolealder........
 
fannie - Ikke medlem lenger2009-08-12 22:13
Antall innlegg: 22

Dere som leser/har lest "Senôr Peregrino" og liker den, må lese "Drømmehjerte" av samme forfatter, Cecilia Samartin!!! Helt enig ang. "Vindenes skygge". "Havets katedral" er enda en kjempegod bok hvor handlingen er lagt til Barcelona... "Den gode borgermester", "Tilbake til Riverton", "Den trettende fortelling", "Tusen strålende soler", "Den glemte hagen".
 
gomlemåsegg2009-08-12 22:51
Antall innlegg: 43

Jeg er så glad for bokanmeldelsene her: Jeg har lest La meg synge deg stille sanger,og nå ligger Boktyven og venter på meg på biblioteket. Bare gleeeeeder meg.
Hvis noen av anbefalingene ser OK ut, sjekk ut innhold etc på bibliotekenes nettsider, og da finner du fort ut om dette er boka for deg.

Når høstværet setter inn, blir også Senor Peregrino invitert inn i heimen.
God bokhøst:-)
 
Bymarka2009-08-13 01:40
Antall innlegg: 1

En god bok er en som "treffer" deg der og da. Etter ferien på Kreta var Øya midt i blinken. Ikke glem klassikerne bl.a.: Hemingway:Klokkkene ringer for deg om denen spanske borgekrigen for dere som liker Havets katedral ol) . En bok som gir det perspektiv om andre kulturer er: "Ville svaner" om kinesiske kvinner i tre generasjoner gir et kjempegodt bilde av Kina de siste hundre år som er utrolig spennende for oss som vanligvis beveger oss i vesten
 
margra2009-08-13 14:23
Antall innlegg: 31

Twilight bøkene!!
Var lettere skeptisk, men har man første begynt, må man bare fortsette...

De velvillige av Jonathan Litell er også en bra bok, tjukk som f.., og ikke behagelig å lese, men veldi godt skrevet om 2. verdenskrig.
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-08-13 14:39
Antall innlegg: 1124

The Magus av John Fowles!
Særlig for dere som har tilbrakt sommerferien på en gresk øy :)

Her er en gammel (litt kjedelig og intetsigende) omtale fra VG

vgd.no/kultur-og-fri...-m agikeren


 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?