Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 833

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bearo2009-09-15 21:25
Antall innlegg: 888

Eg likar ikkje tyngre debatter. Eg har hørt ein kan få rynker av slikt. Eg er meir opptatt av mote og slikkeri enn tunge tak.
 
seilermarthe2009-09-15 21:38
Antall innlegg: 642

Heia de borgelige! :)
 
angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-09-15 23:31
Antall innlegg: 90

Hvor er du Baltus? Er du ikke glad? Nå kan du syte i fire nye år, minst! :)
 
grønnmann2009-09-15 23:48
Antall innlegg: 17

Huff.... nå må jeg leve i 4 år til med en politikk som ikke tar menneskeskjebner på alvor... Hvordan man i det hele tatt er i stand til å forsvare det å ta inn så mange asylanter og flyktninger uten å være i stand til å gi dem alt de trenger er meg en gåte.

En slik politikk slår hull i alle vegger. Og tenk, dette gjøres kun for at Norge skal se bra ut på papiret. Sukk...
 
angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-09-15 23:57
Antall innlegg: 90

Du mener en høyre/frp-regjering ville tatt menneskeskjebner mer på alvor?
 
mymlen2009-09-16 00:28
Antall innlegg: 701

Antakelig!
Hvis bare alle fattige og forfulgte kunne holde seg i ro og bli hvor de er, så kan alltids vi her oppe på Olje-berget sitte trygge, mette og selvtilfredse og ta dem på alvor (...litt sånn innimellom Paradise Hotel, Dorte Skappel og helge-pizzaen vår...)
 
Polarrosen2009-09-16 00:44
Antall innlegg: 17

Hurra Hurra.....vi har det så fint i Norge:)))
 
Polarrosen2009-09-16 01:09
Antall innlegg: 17

mymlen:...du skulle vært tvangssendt til Somalia i 10 år......tror du hadde kysset Norsk jord om du var så heldig og komme tilbake:))...Vi har det Kongelig konge...:)))
 
Polarrosen2009-09-16 01:27
Antall innlegg: 17

grønnmann......klø deg i bakhodet og tenk deg godt om en gang til..:))
 
mymlen2009-09-16 10:33
Antall innlegg: 701

Jeg hadde nok kysset Norsk jord etter 10 år i Somalia, Polarrosen, og jeg har derfor intet problem med å skjønne somaliere som søker seg hit etter år med krig og grusomheter.
Innlegget mitt var ment som et litt ironisk svar til grønnemann som sier de rødgrønne ikke tar menneskeskjebner på alvor.
Men ironi på trykk er nok en vrien kunst...
 
Sydsklie2009-09-16 16:19
Antall innlegg: 703

Jeg flira i sjegget da jeg leste innlegget ditt mymlen. :)

Men etter å tenkt meg litt om så tror jeg nå jeg har stemt feil. Skulle nok ha stemt borgerlig så jeg kunne få momsfritak på lørdagspizzaen og gratis TV.
 
Snømannen2009-09-16 16:36
Antall innlegg: 1556

grønnmann er inne på noe - en viktig debatt i politikken er i hvilken grad fellesskapets intereresser skal veies opp mot enkelt individers rettigheter.

Det ene ytterpunktet er at så lenge felleskapet ønsker noe har individet ingen rettigheter og ingen betydning. Motsatt ytterpunkt blir da at individets rettigheter er ukrenkelige og disse begrenser våre muligheter til å løse oppgaver i felleskap.

Venstresiden bekjenner at de ligger mye nærmere det første ytterpunktet enn de borgerlige som mener de er nærmere det andre.

Slik sett er det saklig å hevde at venstresiden bryr seg mindre om skjebnen til hvert enkelt menneske. Dette er et viktig prinsipp i ideologien deres. Og for mange et avgjørende spørsmål når man skal avgjøre hva man skal stemme på.
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-09-16 19:51
Antall innlegg: 1398

Jeg synes at alle somaliere kunne flytte til Norge jeg. Klarer ikke se hvorfor det skulle bli problematisk.
 
mymlen2009-09-16 21:38
Antall innlegg: 701

Jeg tror somaliere flest aller helst vil bo i hjemlandet sitt jeg, baltez. Akkurat som nordmenn flest ønsket å bo i Norge selv om mange flyktet til Sverige i årene 1940-45.

Krig tvinger alltid en del mennesker på flukt. Det er ikke dermed sagt at ikke de er glade i hjemlandet sitt og helst ville bodd der.
 
ajnor2009-09-16 22:18
Antall innlegg: 958

Tilbake til spørsmålet til trådstarter: JA, jeg er veldig godt fornøyd med at det rød/grønne styresettet fortsetter!
 
angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-09-16 23:07
Antall innlegg: 90

Du er inne på noe der, Snømannen. I alle fall viser du evne til å ville forstå de ulike fløyene uten å dømme.

Tror likevel du har misforstått litt når du tror at styring etter fellesskapets interesser nødvendigvis kommer mer i konflikt med individets rettigheter enn mangel på styring etter felleskapets interesser.

I et samfunn der felleskapets interesser ikke blir ivaretatt (ingen offentlige tilbud, ingen fri ferdsel og bruk av naturen som f. eks. strandloven, en fordeling av goder der hvor andre enn befolkningen eier de livsnødvendige naturressursene, etc, etc,) tror jeg personlig at individets rettigheter i praksis blir mindre verdt enn i vårt samfunn.

Anarkoliberalisme, akkurat som kommunisme, fungerer fint når en rekke forutsetninger er oppfylt. Men vår historie viser ganske tydelig at disse forutsetningene er lite realistiske. Derfor har jeg troen på et moderat system som kombinerer individets rettigheter med styring etter felleskapets interesser. Og hvis noen prøver å ødelegge dette systemet vil jeg kjempe mot.

Husk dessuten at det stort sett er venstreorienterte som har kjempet gjennom hele ideen om like rettigheter for alle mennesker.
 
Cygnus2009-09-17 13:08
Antall innlegg: 44845

Angry-shoes, you're my main man! Særlig siste setningen burde få folk - folk flest? - til å tenke litt! Tenk på alle de som virkelig stod på mot overmakta, slik at vi i dag har de sosiale godene vi har. Jeg synes jeg ser de blå-blå hvis noen tok fra dem retten til ferie, til sykelønn, osv! Men disse tingene kom ikke av seg selv!
 
GlokkGlokk - Ikke medlem lenger2009-09-17 16:18
Antall innlegg: 29

når man avgir sin stemme så vet man aldri på forhånd va slags politikk som kommer ut av valget. Stortinget blir litt som pizzafyll. Man vet ikke va smaken blir når man blander smakan sammen.

Hvis man fyller på med 6 % SV, 30% Ap, noe borgelig så kan det bli ka som helst ut av det. Ka hvis man fyller på med mere SV hva blir resultatet av det. Blir ikke dominerende men blir litt mere, men hvor blir det mere.

altså når man stemmer så får man ikke alt partiet står for.Man er sikkert ikke enig i alt partiet man stemmer på. Blir partiet lite og de får gjennomslag på de få tingan man e uenig med dem om hva da. Nei valg e skummelt. Vi lager en sammensetning av stortinget ingen vet på forhånd blir.
 
Ø N2009-09-17 20:17
Antall innlegg: 725


Det er nå desverre engang slik angry-shoes
at ikke alle lar seg tilfredstille......... ;)

www.abcnyheter.no/node/95 947
 
Snømannen2009-09-18 01:47
Antall innlegg: 1556

Til angry_shoes:

Nei jeg har ikke misforstått. Innlegget var spisset med hensikt.
Uten å ville si noe om hvor jeg står politisk vil jeg utrykke stor sympati for resten av innlegget ditt ;-)
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?