Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 849

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kness - Ikke medlem lenger2011-01-07 16:25
Antall innlegg: 1134

NSFs turneringer i Oslo har pleid å starte ved 12-tiden, blant annet for at tiden til sosialt samvær på kvelden ikke skal bli for kort. Men hvis et senere starttidspunkt gjør det lettere for folk å delta, stemmer jeg for det! (Merker at jeg har veldig lyst til å komme selv! Det er 32 1/2 år siden jeg var i Harstad (sic), og sjansen til å turnere seriøst med sprell levende nordlendinger får man jo ikke hver dag :)
 
Tengil2011-01-07 16:57
Antall innlegg: 106

Jeg er med :)
 
LaBarca2011-01-07 16:58
Antall innlegg: 644

Vi kan jo møtes på midten og si klokka 13:00.
I april er det knapt mørkt uansett, så kvelden kommer sent :-)

Du kan ikke la det gå 33 år, Kness! Eller mer - fri og bevare!

Rorbua usensurert etter et dag med brettspill må da være trekkplaster godt nok.
 
bris12011-01-07 18:56
Antall innlegg: 2595

LaBarca, Rorbua er i Tromsø!
Stabur antyder besøk på De 4 roser, som er en (særdeles) god restaurant i Harstad, men hvor vi skal gå kan vi vel komme tilbake til.
 
stabur - Ikke medlem lenger2011-01-07 19:00
Antall innlegg: 423

4 roser nede er en kafé, bris1! og svært egnet til sammenkomster med løs prat over god drikke.
Og jeg tror nok det var den løse praten mer enn stedet rorbua LaBarca henviste til :)
 
LaBarca2011-01-07 20:22
Antall innlegg: 644

Riktig stabur, jeg skulle kanskje ha brukt "..."

Må telle på knappene om godt drikke er promilløst fluidum eller om jeg skal være over til den syttende.
 
Ninaxxx2011-01-07 22:33
Antall innlegg: 1437

Kness, I NSF's regi har vi startet kl.11.00, men det er jo en laaaang turnering.
Når det gleder mer uformelle treff som dette i Harstad og de vi vanligvis har på Asylet, så har vi pleid å møte i 16-17 tiden, og holdt det gående så lenge det har vært åpent.

Kjenner også at jeg gjerne skulle vært med både i Trondheim og i Harstad,- håper dere får kjempemorsomme treff!
 
Alfa932011-01-07 22:56
Antall innlegg: 7771

Er visst snakk om et NSF-treff, Nina :)
 
LaBarca2011-01-07 23:12
Antall innlegg: 644

Kl. 11:00?
Da kommer jeg ikke. Orker ikke kjøre 10 mil så tidlig på morgenen. Av ymse grunner er jeg avhengig av mye søvn og kan ikke ta sjansen på å kjøre i halvsvime.
 
Alfa932011-01-07 23:15
Antall innlegg: 7771

Vi starter neppe kl. 11 når folk må kjøre langt...?
 
LaBarca2011-01-07 23:18
Antall innlegg: 644

Jeg håper 10 mil er i kategorien langt ;-))
 
Torill2011-01-07 23:19
Antall innlegg: 3658

La Barca - bare for å rette opp mulige misforståelser: Det er ordspilltreff det er lagt opp til nå og ikke NSF-turnering. Så ingen grunn til panikk (som enkelte sier i sjiraffen). Om det skulle vise seg at vi får til en NSF turnering i Harstad også, så trenger den slett ikke begynne kl 11 om den har gjort det i Oslo. Vi ses 16. april!
 
Alfa932011-01-07 23:22
Antall innlegg: 7771

Og blir det turnering, kan du selvfølgelig stå over turneringen og komme til treff om kvelden :)
 
LaBarca2011-01-07 23:30
Antall innlegg: 644

Dette ble litt vanskelig å svare på. Jeg håper alt ordner seg slik at jeg kan komme fra Sandset samme dag.
 
stabur - Ikke medlem lenger2011-01-08 00:10
Antall innlegg: 423

Per nå er det to alternativ:

1: Et uformelt treff med spilling og spas. Da starter vi vel litt utpå ettermiddagen (fire-femtiden?) og avslutter når bartenderen ringer i bjella

2: Siden vi får besøk av Torill og mest sannsynlig Alfa, kan vi kjøre en turnering i NSF-regi. Det vil si dommer, turneringsleder, turneringsregler og en haug med ord som ikke er tillatt i ordspill men tillatt i turnering og vice versa. I fall vi ønsker å ha en turnering, så bør vi starte opp i ett-totida før det hele gjerne kan gli over i useriøs mumling over et ølglass.

Torill vil komme med noen utfyllende opplysninger om hva og hvordan en turnering gjennomføres.

Selvfølgelig kan de som bare ønsker å spille utenom turnering gjerne gjøre det - altså et alternativ tre som er en kombinasjon av de tidligere nevnte opsjonene.

Hva foretrekker dere?

P.S. Dersom det ikke kan trekkes en entydig konklusjon om hva som foretrekkes vil den selvutnevnte diktatoren (meg) bestemme.
 
mikromina2011-01-08 00:29
Antall innlegg: 51

Ååå, DET hadde vært artig å få med seg! :-) Må undersøke litt om det klaffer med diverse ting og tang.
 
Torill2011-01-08 04:10
Antall innlegg: 3658

Vi vet ennå ikke helt sikkert om vi får til en NSF-turnering i Harstad denne gang, men vi jobber med saken. Treff blir det jo uansett!

Det som kjennetegner en turnering i regi av NSF er at den er mer formell enn om man bare sitter og slapper av med et slag scrabble på en pub. Men for oss som har fått smaken er det veldig gøy, selv om det er litt mer seriøst.

Turneringen ledes av en godkjent turneringsledelse (turneringsleder + eventuell dommer i tillegg). Det brukes et dataprogram som setter sammen parene og det spilles kun to-bords. Partiene spilles på tid, man bruker sjakkur. Hver spiller har 30 minutter tenketid og 5 minutters tilleggstid. Dersom motspiller legger et ord man ikke godkjenner, skrives ordet på en lapp som leveres dommerbordet. Ordet sjekkes i Tanums og vurderes også opp mot scrabbleforbundets språkreglement. Dette vil gjøre at man kun kan legge ord som er ord (i motsetning til på ordspill hvor man også kan legge en del forkortelser som BL og CF og bøyninger som er søkte som RUTETESTE, JUDOENE og mange andre). Men om motspiller ikke protesterer, blir ordet liggende. Er protesten ubegrunnet, får den som protesterer 10 minuspoeng. Når alle rundene er over kåres en vinner som premieres.

For mer informasjon om språkreglementet til Norsk scrabbleforbund:
www.scrabbleforbunde...no /node/66

Det er også et eget turneringsreglement:
www.scrabbleforbunde...no /node/75

Det er ikke nødvendig å kunne disse reglene for å delta på turnering, turneringsledelsen vil gå gjennom det viktigste før start.

Håper dette var nyttig, og til dere nordpå: Gi gjerne tilbakemeldinger om dere er interessert i en sånn turnering. Det kan la seg gjøre å kjøre en turnering med 4 runder, starter man kl 14 er man ferdig kl 19 og kvelden er ennå ung slik at man kan får tid til å more seg i løsere former utover kvelden.
 
LaBarca2011-01-08 09:45
Antall innlegg: 644

Jeg er med på alt, bare jeg ikke må kjøre i otta :-)
 
bris12011-01-08 10:21
Antall innlegg: 2595

Her kom det mye ny informasjon, gitt!
Skulle ønske det var tatt med innledningsvis, Stabur!
Vet ikke om jeg er klar for turnering, trodde det skulle være spill og spas, jeg.
Må i tenkeboksen.
 
Torill2011-01-08 10:25
Antall innlegg: 3658

Det er ikke meningen å påtvinge noen en turnering. Dette er noe Norsk scrabbleforbund antagelig kan tilby, og det ante ikke Stabur da han startet denne tråden. MEN her er det fritt fram til å si hva men ønsker. Hvis det er stemning for et uformelt treff og bare det så er det greit for meg. Jeg kommer uansett!
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?