Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 906

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
LaBarca2011-01-21 19:10
Antall innlegg: 644

Vi bor i en ordspillende nasjon! I tillegg er vi innmari glad i å treffe likesinnede :-)
 
LaBarca2011-02-02 22:31
Antall innlegg: 644

Mannen i huset synes det ville være supert å være i vårt andre hjem sånn cirka 40 grader lengre sør i hele april. Hvis jeg går stille i dørene og ikke prater om det i det hele tatt, kan det hende jeg er hjemme og kan treffe dere 16. april. Hvis ikke er LaBarca i C/LaBarca.
 
Torill2011-02-03 02:41
Antall innlegg: 3658

LaBarca, har du havnet i et dilemma?
 
LaBarca2011-02-03 09:35
Antall innlegg: 644

Ja :-)
Jeg kan selvfølgelig argumentere mot turen siden jeg går på medisiner som gjør at jeg ikke tåler sol, men sannheten er at jeg har vært der mange ganger siden jeg begynte med de små hvite.
 
stabur - Ikke medlem lenger2011-02-03 10:26
Antall innlegg: 423

Siden tråden igjen er aktiv, kan det passe å kommentere at treffet blir et ordinært treff. Altså ingen turnering, men bare spas og moro over rutebrettet med en duggfrisk i den ene hånda og 7 bokstaver i den andre.

Det betyr også at høgskolen ikke lengre er aktuell som treffplass, og jeg nevner tre plasser det kan være aktuelt å treffes:
* Kafé de fire roser
* Nordlænningen
* Ludo Bar og Scene (Studentkroa)

I tillegg betyr det vel at oppstart kanskje bør setttes litt senere enn kl 14:00?
 
utlending2011-02-03 10:49
Antall innlegg: 327

hvor er Harstad? Svalbard? Trenger man aa ta med passet?
 
Torill2011-02-03 10:51
Antall innlegg: 3658

Utlending - du kommer langt med en positiv innstilling!
 
stabur - Ikke medlem lenger2011-02-03 11:13
Antall innlegg: 423

Ja, utlending. Harstad er Svalbard. Altså trenger du ikke noe pass, men et våpen til å fforsvare seg mot isbjørnene er en fordel
 
bris12011-02-03 14:26
Antall innlegg: 2595

Stabur, nå må du ikke skremme bort sarte sjeler! Det kan være skremmende å møte isbjørner på Hoelhjørnet.
Oppfordring til våpenbruk kan trekke uønskede elementer til vår lille utpost så det er på sin plass å presisere her at i Nord-Norge bruker vi hovedsaklig snøballer når vi kjemper våre viktige kamper! Heia Svalbard!
 
stabur - Ikke medlem lenger2011-02-03 18:10
Antall innlegg: 423

Jeg velger å:
a) Svare ignoranse med å fyre opp under uvitenheten
b) svare sarkasme med samme mynt

Samme hva som er utlendingens utgangspunkt, blir altså svaret det samme :)
 
bris12011-02-03 19:24
Antall innlegg: 2595

Så bra! Da har vi samme utgangspunkt, men det så du kanskje ikke ;)
 
nummer19 - Ikke medlem lenger2011-02-04 06:52
Antall innlegg: 3

Hei!

Har bare noen spørsmål og synspunkter angående dette arrangementet:



I mine øyne burde det være en selvfølge at man her prøvde å få til en turnering samtidig som det sosiale blir tatt med. Her burde man virkelig utnyttet muligheten til å få flere scrabble-spillere til å komme seg ut og spille mot hverandre i samme lokale. I tillegg er det VELDIG mange som bare spiller brettspill-scrabble rundt omkring og aldri har hørt om verken ordspill.no eller Norges Scrabbleforbund, og mange som spiller bare av og til.

Om dere laget en "amatørturnering" samt en "proturnering" vil dere kunne nå mange mennesker. De fleste som spiller scrabble gjør dette for moro/tidsfordriv (som meg), uten at de er spesiellt gode i mange av deres øyne. Jeg tror ikke mange ville meldt seg på en turnering om de skulle møtt så og si bare folk som spiller dette utrolig mye. Hvis man kunne møtt folk på sitt eget nivå +- så ville det jo vært morsomt å bare vært med å sett hvordan det fungerer. Sånn tenker jeg, og det tror jeg mange andre også vil tenke. Scrabble er et spill ALLE kan spille, ganske unikt. Kanskje mange bare vil komme innom å se hvordan det fungerer, men det er jo bare positivt! All oppmerksomhet til scrabble og et sånn arrangement vil være positivt!

Så kunne dere hatt en "proturnering" for dere som virkelig brenner for dette og er gode. Og der det er litt prestisje. For i en sånn turnering tror jeg de fleste av oss andre faller ut. Jeg ville ihvertfall aldri møtt opp på en sånn turnering pga mitt daglige nivå i scrabble (i forhold til mange av dere her inne). Jeg ville ihvertfall heller ikke møtt opp på et uformellt treff der jeg antar at det bare er folk som spiller scrabble sykt mye, og er på et helt annet ordforråd og planet enn meg :p Jeg har f eks ikke spilt kjempemasse her inne, men en del, og likevel har jeg ikke blitt kjent med noen andre fra Harstad her. Tror ikke jeg har spilt mot noen andre heller (som jeg ikke kjenner fra før). Skal dere nå fram til nye og andre scrabble-spillende folk må en turnering arrangeres.

Så lurer jeg også på hva formålet med dette treffet er om det ikke blir en turnering? Da kommer det bare folk som er her inne, og dere når ikke andre folk her i nærområdet på den måten. Hvem kommer til en fest de ikke vet noe om eller hvor de ikke har et forhold til personene der. Om folk først drar på en turnering, spiller mot folk og koser seg, så er jo sjansen mye større for de blir med på festen senere. Da har de møtt folk og kan diskutere turneringen/kampene og ikke minst ord. Okei, om dere bare vil at det skal være sosialt for dere som er her nå så er det jo greit, men da sløser dere bort en utrolig stor sjanse til å faktisk å scrabble litt i "vinden". Jeg hadde f eks aldri hørt om at det eksisterte scrabble-turneringer i Norge.


Mitt forslag er ihvertfall at noen går ut i avisene i nærområdet her, sier at det vurderes å arrangere en scrabbleturnering for alle, og man lurer på hvor stor interessen er. Avisene her har så lite å skrive om uansett at dette får dere lett med. Så kan dere si at om dere skal få til en turnering så må folk melde seg på innen en viss dato for at dere skal få det til. Da har dere jo på en måte sikret dere at det ikke går skeis (om noen av dere er veldig skeptisk). Dere kan så videre linke til ordspill.no eller Norges scrabbleforbund (om de har en side) hvor folk kan melde seg på. I værste fall ender det opp med liten interesse men flere som vet om ordspill.no og Norges scrabbleforbund. Er dere lure så tror jeg faktisk at dere kunne ha fått ordnet en del sponsorer også. Her i Harstad skjer d lite og et sånt arrangement og tiltak tror jeg ville blitt veldig populært. Dere kunne f eks fått sponset premier. Lokale til leie finner man og leien av det kan dere ta inn på kafe eller lignende.

Harstad og regionen rundt her er faktisk ganske stor, er mange mennesker som bor her (tro det eller ei). Harstad ligger også ca midt i regionen her (holdt på å skrive midt i mellom mange byer, men så at det ble ganske feil), så det ville være en veldig bra beliggenhet for et sånn arrangement. Om man først skal arrangere noe oppe i nord så hvorfor ikke gjøre det ordentlig. Er ganske sikker på at om dere ikke gjør det ordentlig nå, så blir det lenge til neste gang dere arrangerer noe her.


Hvor mange pleier det å være på en turnering da? Hvor mange må dere ha med for at det skal bli vellykket? De som ikke vil delta på turneringen men bare på det sosiale etterpå kan vel det?

Det skal sies at jeg aldri har vært på en scrabbleturnering så vet ikke hva som kreves eller hvor mye arbeid som må legges til grunne for et sånn arrangament, så om jeg virker overoptimistisk eller tror at dette er noe som gjøre på 1-2-3 så mener jeg det ikke sånn. Har vært med på en del andre arrangementer og vet at den jobben som legges ned er både tung og ansvarsfull.

Men nå har jeg sagt nok i denne omgang :p


 
Torill2011-02-04 10:31
Antall innlegg: 3658

Takk for interessante synspunkter, nummer19. Nå er det jo foreløpig lenge til april, så det skulle vel være mulig å ombestemme seg både en og to ganger før den tid. Det kunne være interessant å høre om det er flere som deler synet til nummer19. I såfall er det vel verdt å vurdere på nytt om det skal arrangers en turnering og ikke bare et treff. Når det gjelder å ha en proffturnering og en amatørturnering, ser jeg ikke for meg hvordan det skulle gjøres og hvem som i såfall skulle stille i proffklassen. Men at det er mulig å få til en turnering er jeg ikke i tvil om. Vi trenger bare å vite om det virkelig er det som er ønskelig. Kjør debatt!
 
kness - Ikke medlem lenger2011-02-04 16:06
Antall innlegg: 1134

Hvis jeg aldri hadde hørt om Ordspill.no eller NSF, og så lest i lokalavisen at det skulle være scrabbleturnering i Asker, hadde jeg tenkt "guuud, så komisk!" Og så hadde jeg meldt meg på - lykkelig for at det endelig skulle arrangeres en konkurranse for meg, som suger i både ballspill, skisport og sang.

Flott innspill, nummer19!
 
nic-02 - Ikke medlem lenger2011-02-04 19:12
Antall innlegg: 128

jeg vet ikke om jeg kommer
 
bris12011-02-08 09:15
Antall innlegg: 2595

Jeg ser at nr 19 har reflektert en del over hvordan treffet i Harstad kan/bør være. Kanskje har han rett i at det kommer personer som ikke er aktive på ordspill om det arrangeres en turnering? Annonse i lokalavisa - og kanskje noen ord om det artige påfunnet ført i pennen av en herværende journalist?

Ordspillende mennesker i Harstad med omland, gi lyd, gi lyd!
 
stabur - Ikke medlem lenger2011-02-08 13:32
Antall innlegg: 423

Kunne en turnering tidlig på dagen med uformelt treff senere være en løsning?
 
LaBarca2011-02-08 14:49
Antall innlegg: 644

Dere kan gjerne turnere mens jeg sitter i bilen og hører på Clapton underveis til det sosiale treffet:-)
 
fortogsakte2011-03-31 19:49
Antall innlegg: 46

Jeg blir gjerne med på turnering.
Det første forslaget om å starte kl. 12 med sosialt samvær, lunsj, turnering og festivitas senere er bra.
Det kan være to "klasser".
En for dem som føler de har spilt lite og en for de som nærmest har ordspill og scrabble som jobb.


 
twiver2011-03-31 20:49
Antall innlegg: 3469

Jeg stenger denne tråden nå, da det er åpnet en ny tråd om treffet i Harstad.
Følg denne linken :

www.ordspill.no/foru...ea did=7079
 
Diskusjonen er arkivert og ikke åpen for nye innlegg.
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?