Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 14 |
Mobilspill
| Pågående | 8 655 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| twiver | 2010-01-26 22:06 | |
![]() | Ja det ble en artig kveld i Katten, og dette bør prøves flere ganger. Det er flere, tilfeldige, måter å "parre" deltagerne på - alfabetisk - etter påmeldingsrekkefølge Det er vel ikke noe som blir "rettferdig", men det er vel morsomt vi skal ha det :) Jeg håper ihvertfall at det blir en ny slik "par-turnering" :) | |
| Mr_Pusten | 2010-01-26 23:31 | |
![]() | Artig variant, som jeg gjerne stiller opp på igjen :) | |
| VeldiGlad | 2010-01-27 02:12 | |
![]() | Dette var en snedig vri, og en artig måte å spille på=) Med måten man setter sammen par på nå er det en klar fordel å havne mot midten av rankinglista. For min del var jeg øverst, og er ofte det. Dermed kan jeg gjøre en glimrende turnering, som jeg gjorde i dag, men likevel havne nederst på resultatlista. Det blir litt dumt hvis man taper selvom man vinner alle kampene man spiller. Det er helt greit hvis det ikke var for at (med mindre systemet endres) slik blir det hver gang. Det er problemet med å pare opp i et fast system. Å ha mest rank betyr ikke nødvendigvis at du er best på det som spilles heller. Det jeg kan se som mest "rettferdig" og morsomst er å pare opp tilfeldig. På den måten blir ikke lagene "like" hver gang, da kan alt skje. Ser ikke poenget med å forsøke å jevne lagene ut systematisk, når har det noen gang vært helt jevnt nivå på turnering? Jeg har vunnet mange turneringer jeg har vært med på, og er som regel høyt oppe på resultatlista, og det er fordi jeg er flink i ordspill. Synes da det er rart med en turneringsform som drar de aller øverste ned samme hvor mye de vinner. Det er da ikke det som er turnering, er det? Eventuelt, hvis man absolutt skal ha en bit av denne utjevningen kan man dele deltakerne i to grupper, de høyest rankede, og de lavest rankede, og pare opp en fra hver gruppe tilfeldig. Da har man fortsatt en sjanse selvom man er på topp. Og det skulle faktisk bare mangle. Ka du tru? ;) | |
| Snømannen | 2010-01-27 09:39 | |
![]() | Artig ide. Litt for mye rart for min smak. For eksempel fikk noen lag fikk spille sammen i et spill, andre ikke. | |
| lindoha - Ikke medlem lenger | 2010-01-27 10:18 | |
![]() | Jeg tror at dette bare kan bli vellykket hvis de som er par spiller sammen paa alle brettene (dvs 2 par mot hverandre paa hvert firemannsbrett). At man er "par" bare naar det gjelder resultat og ikke i spill er meningsloest. Sammensetningen av parene kan godt vaere tilfeldig, eller man kan la deltakerne skaffe seg makker selv paa forhaand (bedre). | |
| Torill | 2010-01-27 10:20 | |
![]() | Er mest nysgjerrig på hvordan dere fikk beinflørtet... | |
| Mr_Pusten | 2010-01-27 10:25 | |
![]() | Det er selvsagt alltid artig å vinne, men jeg trodde at en slik turneringsform først og fremst var for å ha det gøy sammen :) Om man stokker sammen parene "sånn" eller "sånn" , så tror jeg alltid det vil være noen som føler det "urettferdig"... Jeg var så "heldig" å få spille sammen med partneren min i et spill, fordelen var nok at jeg la etter henne - men samtidig tar det jo bor muligheten til å vinne hvert sitt spill, om man ikke er så heldig å vinne på samme poengsum da...men hva er egentlig oddsen for det ? Alt i alt, så var dette veldig gøy, så jeg blir nok å finne i katten ved neste "par-turnering" også :) Takk til spillevertene, for nye artige påfunn ! :) | |
| twiver | 2010-01-27 11:16 | |
![]() | Torill da...beinflørting foregår jo under bordet....og dermed ikke synlig, men kan føles :) Og denne gangen var det helt utrolig, men man MÅ være tilstede for å skjønne det :) Synd du kom for sent :( Ang turneringen.....par-innde lingen kan jo gjøres på mange måter ser jeg av det som er skrevet her. Mange gode forslag, og sikkert mulig med flere. Og vi som deltar må vel ikke vite hvordan det gjøres før vi melder oss på, det kan være en overraskelse :) Det høres også ut som en artig utfordring at 2 par spiller på samme bord, i 4-bords. Hvis det spilles 2-bords, så kan fordelingen være tilfeldig, men ikke et par på samme bord. Kanksje 1/2-parten av 2 par på et bord og den andre halvparten på et annet. Kanskje man kan legge sammen resultat-poengsummene pr par også, når man skal sette opp resultatlista. Mye kanskje her, men så er det jo mange muligheter også :) Foreslår at vi prøver oss fram, og med slike artige påfunn fra dere spillverter, så blir det helt sikkert en morsom turnerings-vår her på ordspill :) Gleder meg :) | |
| VeldiGlad | 2010-01-27 16:49 | |
![]() | Det er ikke det at det gjør noe om jeg taper en turnering på grunn av eller ikke på grunn av min partner, sånt skjer. Det som er dumt er hvis det blir slik hver gang fordi jeg opprettholder en høy rank. Det er veldig merkelig at de som ligger øverst skal ha dårligst sjanse for å vinne. Selvsagt unner jeg hvem som helst å vinne, men ikke fordi de danker ut deltakere som vinner alle kampene sine og likevel taper, det blir bare ...merkelig. Som twiver sier er det jo mange måter å dele inn lag på. Ellers får jeg vel bare holde emg unna disse turneringene, ikke noe problem det heller, men litt synd fordi jeg syns ideen er kjempeartig=) | |
| Scrabla | 2010-01-27 18:03 | |
![]() | Takk for tilbakemeldinger og ideer. Vi har også vurdert andre sammensetninger. Når det gjelder bordoppsettet er det ikke like lett å gjøre forandringer. Ved manuelt oppsatte bord ville det bli alt for mye venting på spillerne. Det er mulig at vi kommer med en ny utprøving om en stund. | |
| ave - Administrator | 2010-01-27 19:30 | |
![]() | sånn by the way, dette spillet ga meg min tiende turneringsseier; men får jeg ingen premie? | |
| Alfa93 | 2010-01-27 19:32 | |
![]() | Det samme gjelder visst lillebrutter, som vant sin 5. Dere får smiske med Scrabla :) | |
| ave - Administrator | 2010-01-27 19:36 | |
![]() | Ok, point taken, alfa...... | |