Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 869

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2020-03-26 13:00
Antall innlegg: 11608

Det er da en svært så ryddig skisse Aran legger frem her, spør du meg.
Kan heller ikke skjønne at det å legge frem forslag og ønsker skal måtte tas opp på forhånd/mer diskrét med de som vanligvis arrangerer heller.
Ei heller at denne tråden på noen helst måte skal være mangel på respekt.
Tråden er da helt grei, med ønsker og forslag til variasjoner på turneringene.

Så får det være opp til hver enkelt som arrangerer turneringer hvorvidt man ønsker å bruke noen av forslagene.

Det fremstår som veldig spesielt at enkelte her reagerer som de gjør.

 
Cygnus2020-03-26 13:00
Antall innlegg: 44845

Men som jeg sa i går, Aran, hvorfor ikke bare lage turneringer selv hvis du ikke synes de som går nå er spennende nok? Sikkert bra for Billy, Prinsi og Liverbird å få litt avlastning innimellom.
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-03-26 13:01
Antall innlegg: 747

200 blir for mye vel,en bingo og spillet er over.men du får håpe noen snapper det opp da,men det har blitt prøvd før,og mener og huske det ble surr
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-03-26 13:03
Antall innlegg: 747

cygnus jeg har sagt i fra i en tråd at jeg gir meg for en stund ,ikke har jeg programmet lenger heller.så jeg trenger ikke avlastning
 
liverbird12020-03-26 13:06
Antall innlegg: 719


Nå snakker jeg for meg selv da , har tidligere arrangert bingoturneringer og for min del som spillevert tok det litt lang tid mellom rundene,
Men det er sikkert andre som er litt flinkere der .
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-03-26 13:10
Antall innlegg: 747

Alt tar tid,bare sånn det er,og siden vi ikke er moderatoer eller spillverter så syns jeg folk kan vare happy for at vi holder på,og er det noe en øsnker prøvd så er det jo værsågod fritt frem,og arangere
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-26 13:27
Antall innlegg: 4429

Dere som har arrangert turneringer har jo gjort en god jobb. Men det virker nesten som om dere tar Arans forslag som kritikk, og det er det jo ikke. MEN, hvis det innebærer mye mer styr, så synes jeg den som kommer med forslaget kan prøve det ut?
Jeg kan sikkert arrangere en gang for å prøve. MEN, da er jeg klar over at jeg ikke kan spille selv! Vi kan jo ikke spille til neste dag...
Så ja, prøve uten å spille selv.
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-03-26 13:30
Antall innlegg: 747

Kritikk nei,men vi er ikke spillverter og trenger ikke og bli prakka ned med ting her,har han et forslag så post det direkte til en av dem som arangerer davel
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-03-26 13:32
Antall innlegg: 747

Og du ordputter aner ikke åssen det er og arangere så hva med og gjøre det føre du kommer med at vi kritiserer tenker du tenker deg om etter endt turnering
 
Cygnus2020-03-26 13:32
Antall innlegg: 44845

Liverbird, det gjør ingenting om det tar lang tid - vi er kjempetakknemlige og kjempe happy! Grunnen til at Aran fikk akutt kjedsomhet i går, var frirunden i cupen - og frirunder er det jo ikke du som bestemmer over! Stå på!
Billy - ja jeg vet det, og skjønner det godt! Du har vært helt utrolig!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-26 13:43
Antall innlegg: 4429

Så da er det vel bedre at det er flere til å arrangere turneringer, så slipper noen få å bli "prakka ned", som du sier Billy.
Som jeg også skrev, så ville jeg ha forsøkt EN gang UTEN å spille selv.
Har ingen tanker om at det er "pice of cake" nei.
Man må jo selvfølgelig sette seg ordentlig inn i reglene før man prøver.
Og som Cygnus sier, at det tar ekstra tid, særlig for folk som ikke er vant til å arrangere; det tåler nok de fleste.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-26 14:33
Antall innlegg: 6062

Innlegget mitt var overhodet ikke ment fr å rakke ned på noen. Det var bare et forslag til å ha slike morsomme tilleggsregler som kan gi variasjon slik at det blir morsommere totalt sett.

Tenk på hvor morsomt det ble om alle som spilte turnering jaktet febrilsk på bokstaver som gav 200 eller 300 poeng ekstra for eksempel ved å legge en bingo med dyrenavn. Da blir liksom hele spillet mye forandret. Man får inn en ny dimensjon. Det vil da bli mye mer byttinger, og samtidig må man passe på slik at man ikke bytter bokstaver for mange ganger etterhverandre ellers kan spillet avsluttes automatisk og da er det den som har flest poeng som kan gjøre store varp poengmessig...
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-03-26 14:54
Antall innlegg: 747

Jaja .lykke til
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-26 16:22
Antall innlegg: 6062

Et tema kunne jo være for eksempel navn på håndholdte redskaper . 300 poeng..

DRILLEN, HAMMEREN, TENGENE, KNIVENE, SKJEIEN, HAKKENE, SPETTENE, SLEGGEN, GAFFELEN, SAKSENE, KJØTTØKS, SKRUJERN, TOMSTOKK, SLIPEMASKIN, PIPENØKKEL, FASTNØKKEL, SKIFTNØKKEL, KABELTANG, VAIERTANG, SIDEAVBITER, SPISSTANG, SKRUETREKKER, PLATESAKS, STÅLBØRSTE, RASPENE, BREKKJERN, BAUFILEN, HØVLENE, HUGGJERN, VATERNE, MÅLEBÅND, STIFTEPISTOL, HÅNDSAG, KULEHAMMER, MEISLENE, VINKELSLIPER, osv..
 
herr_strert2020-03-26 18:03
Antall innlegg: 232

I så tilfelle har nok du et solid fortrinn ser det ut som, Aran.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-26 20:03
Antall innlegg: 4429

Stikksag, Dor, Brekkjern, Høvel, Avbitertang, Tvinge, Jekk, Tømmermannsblyant, Vinkel og så videre.

Hunderaser ville også passa meg bra!

Må helst ikke være et altfor sært tema. Noe de fleste kan noe om.

 
Aran - Ikke medlem lenger2020-04-01 00:29
Antall innlegg: 6062

Håper noen gidde lage en turnering der dyrenavn som gir bingo gir 300 poeng ekstra. Tror det blir kjempemorsomt

Kan jo også være noe annet enn dyrenavn som tema
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-04-01 00:39
Antall innlegg: 6062

Hva med menneskekroppen som tema ?
 
trymare2020-04-01 02:38
Antall innlegg: 871

Tror ikke menneskemat-tema blir særlig bra. Se for deg en kineser som spiller mot en hunde-elsker. Så legger kineseren HUNDESTEIK og krever 300 poeng ekstra. Da blir hundedamen krenket krangelen er i gang.

Håndholdte redskaper ja. Hva kan det være? Et redskap er noe man bruker for å oppnå noe/utføre et arbeid. Et håndholdt redskap kan i så måte være kjønnsorganet, hvis målet er å få orgasme.

Det er jo fint med engasjement rundt artige turneringer, men å lage slike tema-greier blir bare stress og en kommer bare til å krangle vedrørende hva som er redskap og mat. Dessuten er det stress nok å arrangere turneringer fra før av, har jeg hørt av tidligere verter. Hvis vanlig ordspill med tilhørende turneringer er for kjedelig, foreslår jeg at en finner nye hobbyer. Jeg synes turneringsoppsettene som tilbys i dag er veldig bra, selv om det er mange år siden sist jeg selv har deltatt i en turnering.

 
herr_strert2020-04-01 04:59
Antall innlegg: 232

Et kjønnsorgan er da ikke noe redskap men en kroppsdel, og ingen har vel foreslått menneskemat som tema. Og turneringer som kretser rundt et bestemt tema tror jeg kan gi en berikende dimensjon, helt uproblematisk. Så lenge den som arrangerer sitter med en aktuell ordbok det kan slås opp i, om nødvendig.
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?