Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 457

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
scapegoat - Ikke medlem lenger2009-04-20 21:58
Antall innlegg: 225

Jeg deltar ikke fordi jeg ikke spiller så raske spill og fordi (jeg innbiller meg at) det tar lang tid.
 
Alfa932009-04-20 22:13
Antall innlegg: 7771

Jeg husker in første turnering... Jeg var livredd for alt!
Hva skulle jeg si, hva skulle jeg gjøre?
Hvordan vet jeg hvem jeg skal spille med? Hvem åpner spill? Hvor mange runder er det? Går det utover rankingen min? Hvordan "meldes resultatet"?

Men jeg møtte opp, og ble tatt SÅ godt imot, og etter det har jeg deltatt i alle turneringer jeg har hatt muligheten til å delta i. Det er blitt en del.
Alle er kjempehyggelige, og ingen blir sure hvis noen gjør noe galt;)

Det jeg synes er morsomt med turneringer er chatten. I turneringer prates det om alt og ingenting, og det er morsomt både å delta i chatten og bare følge med.

Første gangen er alltid litt skummel, stressende og vanskelig, men all info står i turneringsinformasjonen, og er det noe du ikke skjønner, er det bare å spørre i chatten. Det er ingen som blir sure om du gjør noe galt!

Turneringer er absolutt ikke skummelt og ikke farlig, og det spilles turneringer på alle brett og i tempoene stress, lynrask og panikk. Alt er uranket.

Jeg synes det er gøy å bli kjent med andre spillere, og det er morsomt å konkurrere mot så mange flinke spillere! Mange forskjellige mennesker, med forskjellig spillestil og forskjellig ranking.

Jeg spiller altså turnering fordi det er så mange hyggelige mennesker på ordspill;)
 
Rune2009-04-20 22:39
Antall innlegg: 110

Turneringer er veldig gøy og jeg var også nervøs før min første turnering (hva gjør jeg, hvordan gjør jeg det og så videre...) Har spilt noen turneringer etter hvert og har i hvert fall tre andreplasser og jeg er jo ikke spesielt god. Holder meg til tempo lynrask og helst standard brett, men kan henge med på andre brett også.

Mange morsomme kommentarer i chatten og veldig hyggelig. Anbefaler alle å bli med.
 
HanneH2009-04-20 22:42
Antall innlegg: 2290

Ronjaa, alle turneringer er uranket. Og det er akkurat som vanlige spill, det er bare at det er bestemt på forhånd hvilket type brett og hastighet man spiller, og det blir annonsert her i forum for hver gang.
Antall runder bestemmes ut fra hvor mange som deltar, vanligvis er det 4 eller 5. Og da blir varigheten av en turnering på lynrask feks. 12 min x5, pluss litt tid til registrering av resultat mellom rundene.

Det er veldig sosialt og veldig hyggelig. Har spilt turnering her inne selv nesten siden den første ble arrangert i fjor vår, og synes det er like morsomt hver gang. Bli med å prøv er min oppfordring. Noen liker det andre ikke, men det vet man ikke før man har prøvd. Man taper ikke noe på det, og ingen av deltakerene biter :) (håper jeg) Har ikke møtt nnen så langt i alle fall :)

 
gompedyret2009-04-20 23:03
Antall innlegg: 4381

Jeg prøvde å bite en gang, men bommet og traff gresset i stedet.
 
Sydsklie2009-04-20 23:12
Antall innlegg: 703

Jeg trodde gompedyr var kjøttetere og ikke gressere.
 
spurven2009-04-20 23:14
Antall innlegg: 103

Næi, for det atte jeg driver og rusler litt for meg selv rundt 800-tallet. Jeg har all moroa jeg trenger her nede - og så må jeg sove litt og fjerne litt hybelkaniner og så må jeg prate litte granne med han jeg abonnerer lokalavisa sammen med. Dessuten er det kanskje litt vanskelig å turnere - dere andre virker noen ganger så alvorlige mens jeg helst vil leke. (sunt for 70-åringer!)
Spill littegranne med meg også da - nå tørr jeg leke litt med de over 1000 - hurra
 
jafalch2009-04-20 23:18
Antall innlegg: 35

Er jeg den eneste med barn her inne som ligger i sengen og skal ha vann, gå på do eller gjøre annet de måtte finne på sånn omtrent når turneringene pågår ?
 
ave - Administrator2009-04-20 23:25
Antall innlegg: 4986

Jeg kan ikke si annet enn at jeg elsker turneringer og syns det bare er morsomt; kanske nettopp fordi det er tap og vinn med samme sinn....... og ikke går det utover, oppover eller nedover med ranken heller....
 
Stigende2009-04-21 00:26
Antall innlegg: 285

Jeg har ikke spilt turnering fordi jeg sjelden har anledning til å bare spille i såpass lang tid uavbrutt. Her er unger, telefoner, besøk og spørsmål hele tiden, og det passer ikke så godt med pause i en turnering.

 
twiver2009-04-21 00:59
Antall innlegg: 3469

HanneH: Ønsker meg tilfeldig brett på lørdag !

Setter stor pris på at du/dere arrangerer turnering i stress, vet det er kjedelig (lenge å vente) for den som arrangerer, men til stor glede for oss som ikke er fullt så kjappe i tankegangen :)
 
Alfa932009-04-21 01:01
Antall innlegg: 7771

Jeg synes ikke det er kjedelig å arrangere turnering, verken stress, lynrask eller panikk. Men det er ikke alltid jeg har så lang tid til rådighet;)

Flott at du arrangerer stressturnering, Hanne!
 
HanneH2009-04-21 01:05
Antall innlegg: 2290

Tenkte det var lenge siden det hadde vært stress turnering nå, og siden sjangsen for at jeg er på ordspill lørdag kveld er 99.99 % så tør jeg nesten love den :)
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-04-21 02:14
Antall innlegg: 1398

Jeg er så sinnsykt nervøs for turneringer. Orker nesten ikke tanken på å delta. Tenk hvis jeg gjør noe feil?? Å herregud....
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-04-21 02:28
Antall innlegg: 1124

He he :)
Straffen er at du bare får legge "hæ" og "hø" i de neste tre spillene.
 
meisa2009-04-22 21:45
Antall innlegg: 443

Er med i turneringer fordi jeg elsker konkurranser av alle slag.
Deltar så sant jeg kan, men boikotter det meste i panikk, kanskje bortsett fra 4-bords.
 
sovesveis22009-04-24 10:42
Antall innlegg: 12

Jeg spiller som regel ordspill inn i mellom andre greier jeg må gjøre (eller litt for ofte er det kanskje motsatt..), og det er litt vanskelig for meg ofte å sette av halvannen/to timer i løpet av en kveld.

Men når jeg kan, så deltar jeg gjerne på en turnering, og det synes jeg bare er morsomt. Jeg synes det er en veldig god tone folk i mellom - det er lov å skryte, det er lov å klage og det er veldig lov å skryte av hverandre. Det blir alltid litt tid mellom spillene, og da er det aktiv chatting.

Når det gjelder at man ikke våger å spille mot de beste, så er dette kanskje den aller beste muligheten til å teste seg på en litt myk måte. Siden det ikke handler om ranking, så trenger ikke de høyest rankede å slå de med lav ranking med 200-300 poeng. Da tror jeg man slakker litt ned på tempoet hvis man ser det blir seier. Det er en mulighet til å se spillere som Holger, matias og bingodronninga i fritt spillerom uten å bli slått fullstendig i støvlene (been there, done that..).

Det er jo også litt morsomt at det er et konkurranseaspekt inne i bildet :)
 
bris12009-04-24 11:07
Antall innlegg: 2595

Jeg deltok i min første turnering i går - firebords - og har overvunnet min frykt for denne formen for aktivitet. Gruet før jeg gikk inn fordi jeg syntes jeg ikke hadde god nok peiling til tross for å ha lest info (les: kontrollfrik). Til alle som gruer - hopp inn!

Det som skjedde da jeg klikket meg inn i Katten var følgende:

Jeg ble ønsket velkommen i chatten - kjempehyggelig.
Etter at tiden for påmelding var ute fikk vi tildelt et ord som vi som ville spille skrev inn i chatten som påmeldingstegn.
Mens spilleverten stokket (vet ikke hvordan det skjer) deltakerne gikk "praten" livlig mellom de vante/uvante spillerene.

Så kom listen med fordeling av spillere pr 4-mannsbord, og der havner man sammen med spillere man ellers (kanskje) ikke ville ha spilt mot. Spennende! Og i første runde var jeg den som skulle starte spillet ved mitt bord - og ante ikke hvordan jeg skulle gjøre det. Det gikk til slutt opp for meg at det rett og slett var å starte et spill som vanlig - bortsett fra at jeg måtte kryss for uranket og spill for 4 (3). Litt fomling, men veldig ufarlig. :)

For nybegynnere anbefaler jeg notatblokk for å få notert brukernavn og poeng for å finne nr 1, 2 osv i den runden hvor du plikter å rapportere resultatet i chatten - det lettet i allefall litt på stressnivået mitt.

Jeg kommer nok til å delta igjen når muligheten byr seg!



 
Sydsklie2009-04-24 12:41
Antall innlegg: 703

Veldig bra Bris 1.

Til andre nye: Det som bris1 beskriver er hvordan alle opplevde første turnering. Og konklusjonene til bris 1, siterer: Litt fomling, men veldig ufarlig.

Du trenger ikke notatblokk. Ikke lukk spillet før du har rapportert.
 
annhetty2009-04-24 12:48
Antall innlegg: 86

Jeg har deltatt i endel turnering og synes det er ganske gøy. Men jeg synes det tar for lang tid og det er grunnen til at jeg ikke er med så ofte. Har gjerne vært med i de som går etter kl. 23.00 fordi da er det mindre telefoner osv. hvor jeg blir avbrutt. Tror det hadde vært mer gøy hvis det var et system hvor man hadde forskjellige nivåer og rykket opp etterhvert.
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?