Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 921

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
david2008-06-12 12:11
Antall innlegg: 40

Stort gratis till Mattias. Det var som sagt en mycket spännande match. Ställningen var helt jämn ända tills jag la to ord i rad som blev underkända och matias fick då ett bra försprång. Mot slutet förstod jag att det bara var en bingo som kunde rädda mig. Med bara tre bokstäver kvar i påsen satt jag med FUISEE + en blank, och den enda möjligheten till bingo var att lägga genom ett L som låg fritt på spillplanen. Jag försökte men kom inte på något. Dock blev jag gladare när jag såg möjligheten att lägga FIN, och spara USEE +blank, för att sen i nästa drag kunna få ut en bingo med hakningen U+FIN som matias omöjligt skulle kunna hindra. Ur påsen plockade jag då två F. Såg direkt möjligheten att lägga SUFFLErE, men det läget blockerade Matias med att lägga RÅ. Istället försökte jag med UFIN + SUFFEnE. Om det varit godkänt hade jag vunnit, men dessvärre var det inte det. Sen försökte jag i desperation att lägga SUFFLErE ändå trots att jag var 99,99% säker på att hakningen ERÅ inte skulle godkännas. I det läget hade det som monabeth noterade inte heller hjälpt till seger om det var godkänt.

Men som sagt, stort grattis till Matias! Han spelade snabbt, alert och fokuserat, och är en värdig vinnare tycker jag.

Också ett stort tack till alla arrangörer. Det ordnade sig riktigt bra tycker jag, trots pressat tidsschema och andra komplikationer. Över förväntan! Det var kjempegöy!
 
matias2008-06-12 14:07
Antall innlegg: 1152

oj, det var nære på da! Tenkte ikke over at det var så bra å legge RÅ, ville bare få god uttelling på Å-en (dobbelt bokstavpoeng to ganger). Når jeg leser her, er det tydelig at David er en veldig god taktisk spiller også da, og absolutt verdig sølvvinner.

Scrabble har imidlertid mange tilfeldigheter, en dag har man flaks med brikkene og har en god dag, en annen gang er det noen andre som har det.
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?