Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 945

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bris12019-05-08 18:01
Antall innlegg: 2595

Ha, ha, ha, du er vittig 😂
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-08 20:02
Antall innlegg: 11608

..men, hva er det som er begredelig med denne tråden, lurer jeg på?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-08 20:21
Antall innlegg: 4429


Ok, så sier redningsmannskapet på skøyta at Listhaug burde prøve hvordan det er å "bli redda". Da ville hun sikkert få en god forståelse av hvordan båtflyktningene opplever det... Skulle nesten tro de var i utdrikningslag hele gjengen!
 
Flyt - Ikke medlem lenger2019-05-08 21:21
Antall innlegg: 33

Her har du vel putta inn en tolkning for egen regning, Ordputter. (Holdt på å si at du putter ord i munnen på mannskapet, men den ble for billig :-))
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-08 21:41
Antall innlegg: 4429


Ja, er det ikke fint å ha sine helt egne tolkninger!
 
bris12019-05-08 21:58
Antall innlegg: 2595

Er ikke så sikker på det. Det er slik sladder og «fake news» oppstår.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-08 22:32
Antall innlegg: 4429


Vel, nå er vi bare i Ordspills forum da. Så langt unna "fake News" og sladder som man kan komme!
 
hestlægg - Ikke medlem lenger2019-05-09 01:34
Antall innlegg: 57

Jeg mener det er temmelig rabiat å påstå at AP setter terroristers rettigheter høyere enn nordmenns sikkerhet for eksempel. Hvis man oppriktig sitter og tror på noe sånt så har man sannsynligvis store problemer med å forstå andre mennesker. Å reagere på måten Listhaug og co. har dratt debatten ned i søla på er bare menneskelig.

Til dere som er så begeistret for Listhaug og tror hun kaller en spade for en spade nå hun skamløst hever seg over sårbare grupper og selvsikkert lanserer absurde konspirasjonsteorier om sine meningsmotstandere: Har det aldri falt dere inn at dere kanskje tar feil?
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2019-05-09 01:44
Antall innlegg: 747

Tar ofte feil jeg ,som politikere også ofte gjør ,innrømmer da det glatt.er på høyre siden politisk uten og digge den ene eller den andre,det e reagere på er at uansett hva som blir sagt av noen på høyre siden så skal det blåses opp og mere drittslenging det kommer bedre er det virke det som.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-09 09:33
Antall innlegg: 11608

Så måtte hun da også forlate justisministerposten p.g.a. den uttalelsen der, hestlægg.
Og det var jo fordi så godt som alle mente hun gikk for langt der.

Men, man trenger da ikke støtte Listhaug i alt og alle utspill for å samtidig kunne mene at hun utsettes for helt hysteriske overreaksjoner fra venstresiden på alt hun sier og gjør, der man knapt ville leet på et øyenbryn hvis det var andre som sa eller gjorde dette.
Eller sågar ville sagt at «jammen, det er jo helt rett».

Jeg synes det er flere gode eksempler i den listen du trakk frem her på nettopp det.

Man går i harnisk når Listhaug sier at muslimske ansatte som vil ha fritak av religiøse hensyn mot å håndtere svinekjøtt og alkohol på jobb ikke vil få dette, fordi «her i Norge spiser vi svin og drikker alkohol».

Samtidig er det få reaksjoner å spore fra den samme gjengen når en fremtredende AP-mann går ut samme uke og sammenligner regjeringens asyl- og innvandringspolitikk med jødeghettoene i Warzawa under 2.verdenskrig.

Man går i harnisk over «imamsleiking» (som hun da også beklaget), men ytrer ikke et ord når imamer fra Oslo reiser til Pakistan for å holde tale i begravelsen til Al-Qaida-terrorister.

Man går i harnisk over «hjelp de der de er»-holdningen, til tross for at det faktisk er konklusjonen også til de mest fremtredende forskerne vi har på området (Betts & Collier).

O.s.v.


Jeg mener det må kunne gå an å dempe de helt hysteriske overreaksjonene på alt dama sier og gjør, særlig når 9 av 10 uttalelser er noe hvem som helst kunne sagt.
For slik det er i dag så er den eneste som tjener på dette evinnelige spetakkelet Listhaug selv.
 
Cygnus2019-05-09 09:35
Antall innlegg: 44845

Det er et kuriøst fenomen i vår tid, den noe naive tro på ‘å kalle en spade for en spade’ - jf Trump, som også får mye ros for spadesnakk. Såvidt jeg kan se, stammer henrykkelsen fra det faktum at disse spadeuttalelsene har en tendens til å sammenfalle med ens eget ‘belief system’, jf AP og terroristene beskrevet av Hestlægg ovenfor!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-09 09:44
Antall innlegg: 11608

Jeg tror nok det fenomenet passer veldig godt på Listhaugs og Trumps argeste kritikere også, Cygnus.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-09 11:34
Antall innlegg: 4429


Det er visse likhetstrekk mellom Trump og Listhaug. Trump er "ren narsissist" og Listhaug er "noe narsissistisk". Og så "gjemmer de seg" bak spaden... Listhaug tror virkelig at hun kan gjøre en god jobb, og Trump VET at han kan gjøre en god jobb; begge har problemer med perspektivet. Ingen av dem skulle ha vært i politikken.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-09 15:49
Antall innlegg: 4429


Til hestlægg: Du skriver at Listhaug har lansert absurde konspirasjonsteorier om sine meningsmotstandere. Har du noen eksempler "lett tilgjengelig"? Har så vidt fått med meg noe, men har en tendens til å glemme, så jeg tar sjansen på å spørre deg.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-09 17:35
Antall innlegg: 4429


Men, jeg søkte litt på nettet... www.nettavisen.no/ny...52 985.html
 
ava802019-05-09 22:05
Antall innlegg: 24

Sukk.
Let litt mer på nettet du, så finner du nok også noen fortvilte foreldre som ble sjokkerte over at Støre koblet den posten til 22 juli.
Jeg vet, for jeg kjenner en av de.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-09 23:26
Antall innlegg: 4429


Ja, der gjorde Støre en tabbe; han sank ned på, nesten, samme lavmål som Listhaug. Han ble så provosert at han ikke makta å dempe "motangrepet sitt". Sånne uttalelser som det Listhaug kom med, det fortjener ingen respons.
 
Cygnus2019-05-09 23:49
Antall innlegg: 44845

Ava8 (og andre) Var det Støre som gjorde det? Gi dere! Og slutt med det tullet om fortvilte foreldre, er det en konkurranse? jeg kjenner så mange som mistet og nesten mistet sine den forferdelige dagen og de er sjokkerte og reagerte fryktelig da denne greia dukket opp. Ikke minst fordi det var justisministerens ‘innlegg’ ! Justisministeren er (skulle være) vår alles minister - ikke Frps! Vel, dere kan slappe av, samme hvor idiotiske den såkalte venstresiden er: BANNON elsker Frp! Hurra!
www.vg.no/nyheter/ut...te nt=row-1
 
Cygnus2019-05-09 23:54
Antall innlegg: 44845

Ava8 - og kan du fortelle meg hvordan du tolket ‘den posten’? Hva trodde du L mente å formidle?
 
GreteSB2019-05-10 06:28
Antall innlegg: 7777

Støre koblet dette til 22.7. fordi AUF-ere og overlevende reagerte. Det gjorde jeg også, uten å kjenne noen med kobling dit. Ikke er jeg AP-er heller.
Flere av de overlevende har også fått trusler etter dette famøse innlegget på Facebook.
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?