Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 848

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-10 07:18
Antall innlegg: 11608

Noe av det mest interessante med den FB-posten er at kvelden før den ble lagt ut så står FrPs innvandringspolitiske talsmann Jon Helgheim på Dagsrevyen og bruker akkurat de samme ordene.
Link (Helgheims uttalelser kommer etter ca.1.20) : tv.nrk.no/serie/dags.../a vspiller

Uten at noen fra AP trekker inn 22.juli der.


Kan ellers anbefale alltid like etterrettlige George Goodings gjennomgang av hvordan dette utviklet seg som det gjorde.
www.nettavisen.no/me...26 600.html

Og uansett hva man måtte mene om posten til Listhaug, så bør det iallefall være et tankekors at det ikke finnes et eneste spor av 22.juli-reaksjoner i sosiale medier før APs kommunikasjonsrådgiver Bjørn Tore Hansen starter ballet en hel arbeidsdag senere.

 
GreteSB2019-05-10 07:55
Antall innlegg: 7777

Det var uansett et utrolig innlegg fra Listhaug. Det er kun ett parti i Norge som har vært utsatt for terror og det var usmakelig å koble AP med terrorister på den måten.
Alle var vel også enige i saken, det var fremgangsmåten man var uenige om. Mens regjeringa ønsket å frata statsborgerskap administrativt ville opposisjonen at dette skulle avgjøres i rettssalen.
Heldigvis var de aller fleste enige om å fordømme innlegget.
 
Flyt - Ikke medlem lenger2019-05-10 14:27
Antall innlegg: 33

Noen ganger er det helt innafor å kritisere, såfremt noen har gjort et overtramp. Men det bør ikke gi frikort for å kritisere og henge ut folk for noe de beviselig ikke har sagt eller gjort.
Just saying!
 
Cygnus2019-05-10 15:45
Antall innlegg: 44845

Erik: Ikke så merkelig at helgheim gikk mer under radaren:
1) tekstforståere vet at bilder ofte er langt mer effektive og kraftigere enn bare ord og 2) sosiale medier er antagelig bedre frekventert enn dagsrevyen (unntatt i noen aldersklasser)
I tillegg vil jeg gjerne anføre at jeg er helt enig med Grete. Og koblingen av terror og AP er uansett skrekkelig - og enten 22 juli er nevnt eller ikke, så vil vel det flyte inn i hodene på veldig mange (og det vet jeg det gjorde!)
Flyt: enig, men hva betyr sagt eller gjort? i facebookinnlegget ble det ikke sagt 22 juli, men det BLE sagt at AP støtter terrorister! (Men det var muligens redningsdraktsaken du skrev om??)
 
bris12019-05-10 16:03
Antall innlegg: 2595

Cygnus, jeg mener ikke noen spesifikk sak. Generell betraktning. Og jeg mener heller ikke å forsvare Listhaug, om det oppfattes slik. Jeg synes regelen om å være varsom gjelder uansett politisk ståsted, kjønn, alder, etnisitet osv.
 
bris12019-05-10 16:04
Antall innlegg: 2595

Litt forvirrende (for noen, kanskje - jeg bruker bris1 på nettbrettet og flyt på PC)
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-10 16:06
Antall innlegg: 11608

Jeg synes det er ganske symptomatisk for hele Listhaug-debatten når du klinker til med "men det BLE sagt at AP støtter terrorister!", Cygnus.

Det Helgheim sa ordrett på Dagsrevyen, og som ble teksten på Listhaugs FB-innlegg var :

"AP mener terroristenes rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet."

Det er en helt himmelvid forskjell på det den påstanden du kommer med, synes jeg.
Særlig tatt i betraktning av at dette kommer i.f.m. et nedstemt stortingsforslag om den fortsatt høyaktuelle problematikken rundt norske Syriafarere.


Og igjen : Det er ingen som har klart å finne en eneste reaksjon i sosiale medier som kobler denne FB-posten til Listhaug til 22.juli før APs kommunikasjonsavdeling gjør det lenge etterpå.

Det i seg selv lukter litt.
Og særlig tatt i betraktning av at partiet var helt åpne om at de burde "ta et større oppgjør med FrPs rolle i det" (22.juli, min anm.)

Og et kjapt googlesøk finner også det som blir nevnt på forrige side her.
Nemlig foreldre til Utøya-ungdom som reagerte på hvordan AP trakk inn 22.juli i denne saken.

Link : www.tv2.no/a/9756935/

"– Personlig synes jeg det er veldig, veldig dårlig at en partileder fyrer opp debatten ved å trekke inn 22. juli.

– Hvorfor det?

– Da jeg så bildet til Listhaug, tenkte jeg ikke på Utøya i det hele tatt. Jeg har også snakket med andre etterlatte som er enige i det jeg har skrevet, forteller han."


 
GreteSB2019-05-10 16:32
Antall innlegg: 7777

Vi får bare ha forskjellige oppfatninger om dette, tenker jeg.

Syns dette er et bra sammendrag: filternyheter.no/her...a- solberg/

 
Cygnus2019-05-10 16:44
Antall innlegg: 44845

Det ser sånn ut, Grete! Og det gjelder tydeligvis også Utøyapårørende og overlevende!!
AMEN!
 
Cygnus2019-05-10 16:45
Antall innlegg: 44845

Jeg synes bris og flyt hører fint sammen!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-10 17:07
Antall innlegg: 4429


Jepp, en flytende bris eller en brisen flyt?

Og nesten alle er enige om at Listhaug er en dust!
Spade meg her og spade meg der.
 
Vannmann2019-05-10 19:02
Antall innlegg: 357

Denne tilknytningen til 22 juli her fremstår jo som en helt åpenbar drittpakke fra AP, dessverre.
Helt unødvendig.
Og jeg innrømmer gjerne at jeg gikk rett i fella den gangen selv, jeg.
Men sett i ettertid ser dette virkelig ikke pent ut, altså.
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?