Spillrom
Sjiraffen17
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede18
Mobilspill
Pågående8 935

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kda2019-12-22 16:19
Antall innlegg: 684

Er nok en fordel å ikke begynne fra begynnelsen, men velge ut en bok, som Salmene eller Johannes-evangeliet f. eks. Salomos Ordspråk er også ganske fine
 
LilleLaila2021-06-04 11:41
Antall innlegg: 3144

Skal vi blåse liv i denne tråden igjen da, dere? Her skulle jo alt være lov oss gnomer imellom :)
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 14:14
Antall innlegg: 302

Aha; en gammel glemt tråd som kanskje får nytt liv en liten stund. Vet ikke om jeg er helt i det gnomete hjørnet om dagen; men innimellom så skjer det kanskje. Hva med deg LL?
Kanskje dette er tråden hvor jeg, i fred, kan skrive litt mer om Martin ?
Da selvfølgelig anonymisert.
Så får de som irriterer seg over mitt "stadige" fokus på denne hendelsen heller gå til, for eksempel, Reinkarnasjonstråden!
Men, bortsett fra Martin, så kan det jo hende at noen andre har noe som passer i denne Gnometråden.
 
LilleLaila2021-06-04 14:20
Antall innlegg: 3144

Ja, her skal vel alt være lov. Var jo Erik som startet den for oss :)
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 14:40
Antall innlegg: 302

Hehe- ja det gjorde han ! Nå skal jeg først ut å fortsette med plattingen som skal på plass før feriegjestene kommer; og så må jeg skrive litt om Martin senere. Strålende!
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 19:59
Antall innlegg: 302

Det var en gang en mann som het Martin. Han var et menneske; akkurat som oss. Så døde han, et stykke utpå 1970-tallet. Han bodde noen år i det huset som jeg kjøpte av kommunen veldig mange år senere; i 2004. Det lille huset ble restaurert og påbygd.
Martin var sjømann en periode av livet. Han reiste ut som førstereisgutt under første verdenskrig; og mønstra av og på forskjellige fartøy; siste gang i 1930. Når og hvorfor han måtte amputere det ene beinet, vites ikke.
Jeg var bare et barn da han forlot denne jord. Jeg kan ikke huske å ha møtt noen med trebein da jeg var barn; og har fått greie på av en nabo at hun (som var like gammel som meg) kunne huske navnet hans, men ikke han. Men den nærmeste naboen, en eldre dame, husket ham godt.
Så ja, han var et vanlig menneske, som deg og meg. At jeg opplevde å høre stemmen hans EN gang over 30 år etter at han forlot dette jordiske livet; det er ikke noe som det finnes noe svar på; selvfølgelig. Så det nærmeste jeg kan komme en "fornuftig forklaring" er at sjelen hans ikke fikk fred; og at han derfor ikke kunne slippe taket i dette jordiske livet...
Og, bare for å presisere; dette skriver jeg kun for min egen del!
Det er kanskje ikke mange som tenker på Martin mer. Han hadde ingen barn, og var enebarn selv. Så det føles litt spesielt at han dukker opp i mine tanker, ofte.
 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-06-04 21:45
Antall innlegg: 252

Kanskje på tide å la Martin få hvile i fred......
 
Cygnus2021-06-04 22:03
Antall innlegg: 44845

Du har sikkert glemt det, men du har faktisk skrevet om Martin nesten et par titalls ganger, NisseTass, så jeg tror de fleste aktive her i forumet har hørt om ham, og skjønner så klart at du har blitt veldig opptatt av ham.
 
Chiraff2021-06-04 22:15
Antall innlegg: 15848

:)
 
Alina19602021-06-04 22:26
Antall innlegg: 1479

Jeg har ikke sett det før, så kan jeg spørre: Hvordan vet du at det er han, Nissetassen?
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 22:29
Antall innlegg: 302

Hva er poenget med å komme inn i denne tråden å bare irritere seg ?
Hva dere mener om at jeg skriver om Martin er jo uinteressant.
Kan ikke forstå hvorfor dere gidder å kommentere når jeg skriver om ham.
Dere skriver temmelig mye piss her inne, kan man si.
Er det sånn i et Forum, at svært mye skal kommenteres ?
Noen ganger burde det gå an for dere å la være å lese innleggene mine; for eksempel om Martin.
Nei, jeg skjønner meg ikke på dere egentlig.
Hva er poenget med å kommenter veldig mye av det dere ikke liker ?
 
Alina19602021-06-04 22:35
Antall innlegg: 1479

Jeg skrev ikke for å irritere, jeg var bare nysgjerrig. Det er mange triste skjebner rundt omkring.
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 22:40
Antall innlegg: 302

Hehe- nei Alina, jeg sikta ikke til deg.
 
Cygnus2021-06-04 22:45
Antall innlegg: 44845

Jeg tror det er mer at mange undrer seg over at du så ofte sier at NÅ skal jeg fortelle om noe jeg opplevde, som om du ikke har gjort det før.
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 22:49
Antall innlegg: 302

Jeg så ikke innlegget ditt før nå Alina.
Så da kan jeg jo fortelle (til stor irritasjon for flere her inne), at denne mannen som het Martin; han hadde trebein; og både jeg og to damer som leide hos meg en sommeruke for endel år siden; hørte en som halta.
Og når jeg da hørte stemmen til en gammel mann i omtrent samme tidsrommet; så virka det sannsynlig at det var samme person.
Kan liksom ikke tro at det var flere som "gikk igjen" etter sin død i dette huset... Snakka med en nabo som hadde kjent ham, og hun fortalte at det hadde bodd en mann der som het Martin ....... og han hadde trebein.
Jeg snakka også med en av de to damene som leide hos meg den uka, og hun fortalte, igjen, at de hadde hørt noen som halta, inne i den lille stua.
Man tenker at det ikke er mulig; men vi opplevde faktisk dette. Og det har, naturlig nok, gjort at jeg er mer åpen for at det finnes "noe mer".
 
bris12021-06-04 22:50
Antall innlegg: 2594

Hvem skriver mye piss, sa du? Og at svært mye skal kommenteres? Hmmm, hørtes kjent ut....
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 22:55
Antall innlegg: 302

Cygnus: jeg kan ikke forklare det, men denne hendelsen er så sterk for meg, at jeg bare MÅ gjenta den. Jeg har jo opplevd dette, men klarer jo ikke å akseptere det, på en måte. Så, når jeg skriver om det, så letter det litt på en måte... Det er sjelden at jeg snakker om det til andre enn Sambo; så behovet for å fortelle at jeg opplevde noe som er så sterkt, ja, det behovet forsvinner ikke. Jeg skjønner jo at dere ikke kan forstå det.
 
Cygnus2021-06-04 23:01
Antall innlegg: 44845

Jeg firstår at du opplevde det som sterkt, men det folk reagerer på er at du snakker som om du ikke har sagt det før når alle vi faktisk har hørt om Martin mye.
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 23:01
Antall innlegg: 302

Skulle ønske at jeg ikke hadde vært alene om denne opplevelsen. Da hadde nok ikke behovet for å fortelle om det kommet så ofte.
Ok, bris, jeg skrev piss, ut ifra et øyeblikks frustrasjon; sånt skjer.
Men greit, jeg får heller skrive ned et annet sted som bare jeg kan lese.
Det overlever jeg nok...
Så da skal dere få hvile i fred. Ikke et ord mer om Martin.
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-04 23:04
Antall innlegg: 302

Men tenk Cygnus, om det finnes "noe mer", og at du ikke blir til en blomst etter din død.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?