Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående9 035

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2021-06-04 23:10
Antall innlegg: 44845

Fir å være helt ærlig, Nisse, så hva da? Om det skulle 'være noe mer' - så blir det noe mer, that's it! Men virker det ikke litt rart at du, og nesten bare du, skulle få denne opplysningen?
 
Cygnus2021-06-04 23:12
Antall innlegg: 44845

Men sånn rent praktisk - du kjente jo ikke Martin, og hadde ikke hørt hans stemme, hvordan visste du det var hans?
 
Chiraff2021-06-04 23:19
Antall innlegg: 15865

Nei, MÅ bare uttrykke at denne tråden er for veeeeldig spesielt interesserte, kanskje en tråd for en psykolog? Lover å holde meg unna.
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-05 01:34
Antall innlegg: 302

Sånn rent praktisk Cygnus; så antok jeg at siden det var han som hadde hatt trebein, og som hadde bodd i dette huset; og som både jeg og de to damene hørte; altså halting i den lille stua (på forskjellig tidspunkt selvfølgelig) så antok jeg at da jeg også hørte denne stemmen til en eldre mann; i underetasjen på tilbygget der det var hage da han bodde der; ja, så trodde jeg ikke at det var enda en som "gikk igjen" der. Det var "ille nok" som det var egentlig. Så det var nærliggende å tenke på ham da disse hendelsene kom tilbake til meg mange år etterpå, og jeg skrev om det her i Forum.
Du spør om det ikke virker rart at jeg, og nesten bare jeg, skulle få denne opplysningen, som du kaller det. Kanskje jeg misforstår hva du mener med opplysning. Men jeg har jo aldri følt at det hadde noe med meg å gjøre. Jeg eide dette huset i 12 år. Bodde der ikke hele tiden, men mye.
Hvis du hadde eid dette huset og vært der i underetasjen på det tidspunkt jeg var der, så hadde du hørt ham. Hvem som helst hadde hørt ham. Eller for å si det sånn, alle med noenlunde normal hørsel hadde hørt ham.
Det varte jo ikke veldig lenge; jeg har prøvd å anslå omtrent tid, og det var nok ikke over ett minutt. Mer sannsynlig mellom 15 sekunder og et halvt minutt. Stemmen hans var jo ikke henvendt til meg på noen måte. Da jeg fortalte det til en nabo som hadde kjent ham (heldigvis trodde hun ikke at det hadde rakna for meg) så sier hun at han nok var i plommehagen sin... i en helt annen virkelighet enn jeg var og er i... Jeg tror på sånt jeg, sa hun! Herrejesus. Noen ganger tenker jeg at opplevelsen har berika meg; og andre ganger er det fryktelig ensomt å bære på en sånn opplevelse alene. Nå er jeg inne i en sånn periode hvor jeg helst skulle ha sluppet å tenke på det nesten hver dag; og spesielt hvis noen jeg kjenner er døde eller jeg vet de er syke og snart skal dø.
Nei Chiraff, jeg trenger nok ikke psykolog.
Takk for at du, sånn rent praktisk, orka å stille meg spørsmål Cygnus.
Jeg kommer jo aldri til bunns i dette, selvfølgelig.
Men jeg har full forståelse for at det har blitt for mye av Martin her i Forum. Vi mennesker trenger å dele opplevelser; men denne er det omtrent ikke mulig å dele med noen; og noen ganger føles det tungt.
Noen andre har selvfølgelig opplevd lignende; men jeg er jo ikke innom noe såkalt "alternativt".
Mest sannsynlig skjer det veldig sjelden ja, at man hører stemmen til en avdød. Hadde det "bare" vært de haltende skrittene hans jeg hadde hørt; den ene gangen; så hadde det ikke berørt meg så dypt.
Puh- nei hva skal jeg si; nå prøver jeg så godt jeg kan å ikke nevne ham her i Forum mer.
 
LilleLaila2021-06-06 04:51
Antall innlegg: 3144

Jeg hadde ikke hørt hele historien før, syntes det må være lov i gnometråden i hvert fall. Synd Ordputter forsvant igjen da :(
 
Alina19602021-06-06 16:11
Antall innlegg: 1490

Innlegget ble vel for personlig. Synd at hun forsvant.
 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-06-06 19:34
Antall innlegg: 252

Dukker nok opp igjen, tror du ikke?

Det gjør vi jo alle ;-)
 
Cygnus2021-06-06 19:53
Antall innlegg: 44845

Tror ikke hun syntes det ble for personlig fir hun har jo skrevet akkurat maken mange ganger før. Kan se ut som om hun liker skifte ham nå og da. Abelon, var det ikke, før Ordputter?
 
kda2021-06-06 20:24
Antall innlegg: 684

Er det ikke gøy med en tråd for generelt tullprat, da? Nå har ikke Bladfyken godkjent den da men ... ;) Hva sier du kjekken?
 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-06-06 20:37
Antall innlegg: 252

kda: Er det en problemstilling her? Å godkjenne - ikke godkjenne tråder?
Nissetass har slettet profilen sin. Mer dramatisk er det ikke.
 
bladfyken - Administrator2021-06-06 23:05
Antall innlegg: 601

@kda: Eg har ikkje orka lese gjennom stort av gnome-tråden, men har ikkje noko prinsipielt imot tråder med gnoming, fjasing, tøving, tanting eller rein og skjær meiningslause – så lenge ein ikkje kastar møk og rakkar ned på einannan. Og eg synest folk som kommenterer at dei synest innhaldet i ein tråd er keisamt, uinteressant, tøvete, livsfjernt, åndssvakt eller av andre grunnar ikkje finn det verd å bruke tid og energi på tråden, kan la vere å gjere nett det ... – og heller stille og roleg forlate tråden dei misliker og finne seg ein annan tråd eller starte ein ny.

Så tull og tøys og gnom i veg! :-)
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-06-07 02:38
Antall innlegg: 669

Takk, bladfyken.
 
LilleLaila2021-06-08 09:32
Antall innlegg: 3144

Skulle vel være greit det, bladfyk. Er du gift forresten?
 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-06-08 10:39
Antall innlegg: 252

Hahaha, LL er på sjekker`n igjen ;-)

Fint hvis LL og Bladfyken kan kommunisere åpent i forumet om dette.
Kanskje det kan være ide med en sjekketråd?
Hvem vet?
Grip sommeren!
:-)
 
LilleLaila2021-06-08 17:19
Antall innlegg: 3144

Hihi, cop :) ... og vips så var du borte igjen ja :(
 
trymare2021-06-08 17:40
Antall innlegg: 871

Hvorfor er cop333 borte?
 
LilleLaila2021-06-08 17:47
Antall innlegg: 3144

Tror nok bare hun har gått i dekning en stund, Trymare :) Hun kommer nok snart tilbake med ny profil (håper det i hvert fall)
Og så til deg: Ikke la deg jage bort av enkelte nedsettende kommentarer, trymare. Du er en likandes kar!
 
bladfyken - Administrator2021-06-08 18:19
Antall innlegg: 601

Om eg er gift, LL? Been there, done that ... Status pt: ugift, uforlova, usambuande og på alle andre måtar heilt uoppteken! ;-) Men er litt vrang og sær og snakkar altfor høgt og fort på bergensk! :-D
 
Cygnus2021-06-08 18:36
Antall innlegg: 44845

Men til gjengjeld er du jo veldig grei - OG skriver nynorsk! ;)
 
LilleLaila2021-06-08 18:48
Antall innlegg: 3144

Dette var interessant, bladfyken ;)
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?