Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 994

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-01-01 16:16
Antall innlegg: 747

Så si det som er da nixita
 
TiramB2020-01-01 17:50
Antall innlegg: 781

Ordputter: Var det galgenhumor alt "bablet" til Aran i Ari-tråden? Verken galgenhumor eller annen humor tenker jeg. Og i følge ham selv. Det var du som oppfattet det slik.
Det jeg reagerte på var tilløp til konspirasjonstenkning.
a) om det VAR selvmord
b) hans egne teorier, og hovedteori
c) politiets rolle
d) osv

sammensauset i en slags kvasipsykologitankegang.

Aase: Ang spillvert som opererer med flere profiler. VET du dette eller er det noe du TROR?
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-01-01 18:24
Antall innlegg: 6062

Jeg bare la fram noen egne tanker jeg hadde om Ari sin handling. Ikke noe kriminelt i det så vidt jeg forstår. Bare se på for eksempel alle de artiklene som har vært i Dagbladet de siste dager , der Ari sin bortgang har vært skrevet om. Så det er ikke bare undertegnede som føler behov for å skriftlig uttrykke noe om dette.
 
AaseB2020-01-01 18:29
Antall innlegg: 8147

Jeg vet, TiramB. Ellers hadde jeg aldri gått ut slik jeg har gjort.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2020-01-01 18:36
Antall innlegg: 11608

Følgende er en melding fra en samlet administratorgruppe, og er et helt spesielt unntak i en helt spesiell situasjon. Ingen av dere andre brukere skal måtte frykte å bli blottlagt på denne måten.


Siden du og Billy gjør dette personlig, Aase :

Du tilbragte de siste årene dine som spillvert med å konstant klage og akke deg over dine spillvertkolleger fordi de ikke delte dine prioriteringer.
Det ble aldri bra nok for deg, som hadde turneringene som din store kjærlighet.
Du var konstant sliten og lei, og la ofte deler av skylden på det på oss andre fordi vi ikke gjorde som du ville.
Så fortsatte du på samme måte når du selv valgte å forlate spillvertgruppa, etter eget utsagn fordi du ikke lenger kunne stå inne for det som andre spillverter ytret, og ikke ville være «en del av dette».
Dette hindret deg imidlertid ikke fra å fortsette å bruke felleskontoer og verktøy som vi spillvertene hadde opprettet og/eller blitt tildelt i all fortrolighet.
Du snoket rundt på steder du ikke lenger skulle ha tilgang til, og misbrukte grovt den tilliten du hadde blitt vist som spillvert.
Du fortsetter å kjefte løs på «falske profiler», tilsynelatende samtlige profiler som er yngre enn 10 år og som ikke deler dine oppfatninger, hvorav flere av disse har sendt oss meldinger med skjermbilder av meldingene dine.
Du skriver innlegg i det åpne forumet hvor du i detalj beskriver hvordan våre verktøy fungerer, helt uten å tenke over at dette er ting du ble vist og lært i all konfidensialitet.
Og du nekter å tro at dette er verktøy som ikke lenger fungerer som tidligere, og tvinger oss til å gå ut og forklare hvordan vi ikke lenger har muligheter til å hverken spore eller utestenge folk. Delvis fordi verktøyene ikke fungerer lenger p.g.a. teknisk utvikling siden 2009, og delvis fordi vi også har måttet stenge ned et par ting siden du fortsatte å snoke og bruke verktøy som du ikke skulle ha tilgang til.
Du sender oss regelmessig utskjellinger hvor du beskylder oss for å lyve, sensurere og tråkke på brukere.
Og jeg skal ha «hundrevis av profiler» som diskuterer med hverandre i forumet vårt nå.
Du virker fullstendig blind for at forumet består av høyst ulike personligheter som alle reagerer svært ulikt på ting, og som setter grenser på vidt forskjellige steder.
Du sier du ikke tror på oss når vi forteller at vi også får klager fra de som klager på at vi stenger tråder/fjerner innlegg/stopper diskusjoner.
Du tror det hele er en konspirasjon hvor jeg skyver de andre spillvertene foran meg, og at disse åpenbart er lettlurte fjols.
Du slår om deg med bekymringer om hvordan du er redd forumet skal radikalisere folk, og klarer sågar å henvise til Anders Behring Breivik som del av din bekymring for forumet….

Du oppfører deg i det hele tatt som om dette er din egen private nettside, og truer med å fortsette å trakassere både brukere og administratorer dersom forumet ikke ser ut slik som du vil.
Og for å si det kort : Du har brutt, og fortsetter å bryte med en lang rekke av forumreglene våre.

Og nå har vi fått nok.

Vi er åpne for kritikk, men vi er som nevnt mennesker vi også, og kommer heretter ikke til å tolerere flere innlegg om «falske profiler», ubrukelige administratorer, og synsing om hva som *burde* være våre arbeidsoppgaver.

Og i tilfelle det skulle være uklart : Slik du og Billy holder på her, så er dere helt definitivt totalt uegnet som noen fremtidige spillverter/administrator er begge to.



Og siden du allerede har tvunget oss til å fortelle om hvilke verktøy vi hadde tidligere for å søke opp og utestenge profiler.
Det vi tidligere hadde var et verktøy for å kunne søke opp IP-adresser.
Dette ble gradvis mindre effektivt, siden de aller fleste i dag har såkalte dynamiske IP-adresser. D.v.s. at bredbåndsleverandøren din ikke tildeler deg en fast IP-adresse, men i stedet har et visst bånd med adresser, hvor man blir tildelt det første som er ledig når man går på nett.

For de som fortsatt har faste IP-adresser, så tar det i dag ca. 2 sekunder å google seg frem til diverse metoder for å få en dynamisk adresse.
Alternativt, hvis man bor i blokk som meg, banke på døra til noen av naboene og spørre pent om å få låne tilgang til nettet deres, og så veksle mellom disse IP-adressene på ulike profiler.
O.s.v.

Mulighetene er uendelige, og hvem som helst vil klare dette.

Et annet element som også gjør at vi har blitt forsiktige med å utestenge profiler, er at vi har hatt flere tilfeller av at helt uskyldige folk har opplevd å bli utestengt fra sine profiler.
Enten fordi de har blitt tildelt en dynamisk IP-adresse som tidligere har blitt sperret hos oss, eller hvis man f.eks. befinner seg på et offentlig sted med wi-fi under samme forhold. Biblioteker, jernbanestasjoner, caféer, offentlige torg, etc.

Vi har altså i realiteten null og niks muligheter til å kunne spore profiler på etterrettelig vis lenger.

Og la oss da for et øyeblikk anta at du har rett i at jeg sitter med «hundrevis av profiler og snakker med meg selv» i forumet nå.

Hva i all verden vil hindre meg i å bruke noen av de nevnte grepene til å fortsette med det selv om jeg overlater administratorrollen til deg og Billy?
Dere har ingen muligheter til å kunne spore meg, ingen muligheter til å kunne utestenge meg, og ingen muligheter til å hindre meg i å fortsette å skrive innlegg i forumet.

Dette er en helt meningsløs sutrekampanje som må ta slutt en gang.

Hvis ikke finnes det andre nettsteder å spille Scrabble på.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-01 18:57
Antall innlegg: 4429

Puh- jeg reagerte, som du sikkert oppfatta, også på Arans "tilløp" til konspirasjonsteori. MEN, det var da bare et blaff. Skal man henge seg opp i hver eneste lille utbrudd som bare er ETT utbrudd? Vi var ferdige med det, og gikk videre i tråden.

Må bare si at hvis AaseB ikke kan komme med konkrete bevis mot "tiltalte" administrator så må hun slutte med å beskylde. Og uansett, så er det da ikke verdens undergang om en administrator har en annen profil som han/ hun bruker innimellom? Vi deler vel ikke statshemmeligheter her inne. Hun har en misforstått oppfatning av at hun skal "rydde opp" her inne i Forum. Det er, i hennes øyne, svært mange av oss andre som ikke oppfører oss som vi skal. Hun, derimot.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-01 19:09
Antall innlegg: 4429

Dette skrev jeg før jeg så Eriks innlegg.
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-01-01 19:23
Antall innlegg: 747

Ja da erik jeg er uegnet som spillvert på lik linje som med andre,aldri hatt noen ønske om det heller.det jeg først og fremst reagere på er at en spillvert nixita som bruker så mye tid her i sjiraff og katten når a ikke har tid liksom og når jeg da spurte om hu kunne bidra ,da var det desverre kan ikke pga tidsknipe.da er er det bedere og si det som det det er..vi gidder ikke mere,istedenfor og juge
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-01-01 19:26
Antall innlegg: 747

Overlate til meg? Patetisk du
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-01-01 19:38
Antall innlegg: 747

Du har hogget på meg før uten grunn som du bør huske godt så du er jaggu meg like uegnet som meg som spillert matriel
 
TiramB2020-01-01 19:53
Antall innlegg: 781

Jeg lurer på hvordan forumsgjengen framstår sett utenfra.......

 
AaseB2020-01-01 20:09
Antall innlegg: 8147

Jeg forventa et slikt svar, ja.
Jeg har for det første ikke noe som helst ønske eller drøm om å bli spillvert igjen. Tviler sterkt på at Billy heller har det, men det vet han nok selv i tilfelle.
Jeg har ikke tid til å ta på meg de oppgavene som jeg mener fortsatt ligger i den rollen.
Jeg har ett mål med "bråket mitt" og det er at forumet skal være et hyggelig sted å lufte argumenter og diskutere for alle uansett hva de måtte mene om diverse tema. Alle argumenter må få slippe fram i lyset og en må tåle å bli motsagt. Men denne metoden å skape en "liksom-enighet" som en møter folk på ved hjelp av flere falske samstemte profiler, er ufin. Og at det er en spillvert som synes at det er greit å holde på slik fordi en blir motsagt, mener jeg er særs ugreitt.

Arrangering av turneringer var det viktigste og mest tidkrevende jobben som spillvert. Og et par-tre av oss spillverter jobba for å opprettholde det lenge, tross stadige ønsker fra noen andre om å slutte med det. Det ble for mye for få etterhvert. Du hadde ikke pc lenger og måtte gi deg med både spilling og arrangering. Og det virka jo logisk og fornuftig fram til jeg så at det ble spilt i Sjiraffen fra din ip-adresse litt senere.
At vi er uenige om hvordan en spillvert skal legge til rette for at forumet er et trivelig sted for alle, er helt klart. Moderering av vas og ufinheter er en annen sak der vi er uenige.
Jeg hadde tilgang til Ip-peileverktøyet fram til mars 2019, ja. Men det var det kun jeg som visste veldig lenge.
Grunnen til at jeg mista det, var at jeg meldte et par av de gamle, forholdsvis utagende, falske profilene dine om at jeg visste hva du holdt på med. Fikk ikke svar, selvsagt, men du fikk sørga for at jeg mista den muligheten til å følge med. Og det var greit og forventa.
Samtidig dukka det opp nye profiler som bruker akkurat de samme metodene i diskusjoner, å skryte av hverandres kloke argumenter bl a. Og lenge var dine egne innlegg av dem som ble skrytt av hos disse. Men du trakk seg selv ut fra diskusjonene nå i høst, og jeg aner hvorfor.

Det stemmer helt at det finnes flest modem som sender signalene sine ut på nettet via dynamiske ip-adresser nå. Og da får en sjelden treff på flere profiler når en søker. Men får en først opp at flere profiler sender fra samme ip-adresser, er det sikkert. Særlig når en får samme resultat flere ganger. Jeg har spart på skjermbilder av slike treff.

Jeg har sendt to meldinger til admin etter at jeg slutta som spillvert. Begge til Nixita. Den ene sist høst for å opplyse henne om hva du drev med, i håp om at det skulle tas opp i admin-forumet og avklares om det var greit for alle. Jeg ante ikke hva hun visste fra før av, det vet jeg ikke nå heller.

Den andre sendte jeg etter at jeg første gang hadde bedt Aran og Ordputter gi seg med vaset i Ari- tråden.
Jeg fikk en takk fra noen her inne for at jeg hadde prøvd å stoppe dem, fra noen jeg ikke ellers snakker med. Så noen var takknemlige for det.
Da jeg sendte den siste meldinga var jeg sint, ja. Og jeg spurte om hvorfor ikke denne tråden også kunne stenges når tråden der multiple profiler ble tatt opp sist gang ble sensurert og stengt av dere.
Sensuren da kom etter at jeg svarte litt vel ærlig på TiramBs påstand om at jeg bare følte at det var noen som herja rundt med flere profiler her inne. Der kom det en lang admin- forklaring på at Ip-peileverktøyet ikke var brukelig, noe jeg vet ikke stemner, som forklart over her.

Det at jeg skal ha sendt dere en drøss med aggressive beskyldninger, stemmer ikke. De jeg har kommet med her i forumet, er alt.
Og jeg har fått kjeft og beskyldninger fra folk som ikke aner noe, selvsagt.

Resten her får stå uimotsagt, folk får tenke hva de vil om hva som er sant av det.

Nei, jeg kan tydeligvis da ikke stoppe deg og alle profilene du leker deg med. For du tenker at det er helt ok selv.
Men siden du kommer med noe som for meg ser ut som en innrømmelse av hva jeg har påstått, så vet i det minste folk årsaken til de "ekle"beskyldningene mine.

Da kan gjerne denne saken være avsluttet for min del.


 
Erik75 - Ikke medlem lenger2020-01-01 21:17
Antall innlegg: 11608

Jeg konstaterer tørt at vi har svært ulike oppfatninger av hva som har skjedd, hva som har blitt skrevet og hva som har blitt gjort. Ikke minst hvordan disse IP-søkene fungerer.
(Og det var forøvrig lenge før mars 2019 at vi måtte begynne å skifte passord, endre kontoer og tilganger fordi vi så at du fortsatte å snoke rundt der.)

Jeg forsøkte å strekke ut en hånd til deg rett etter at du sluttet, men fikk en halv roman i retur hvor jeg nærmest ble stemplet som Goebbles. Jeg må vel bare konstatere at det ikke virker å ha endret seg nevneverdig.

Og vi er altså en samstemt spillvertgruppe som er helt uenig med deg i dine vurderinger av hva du har skrevet og gjort her.

Men, det er helt glimrende hvis vi nå kan sette en strek for dette her, og gå inn i 2020 uten disse evigvarene diskusjonene om "falske profiler" og "radikalisering" gjennom forumet.

Så da gjør vi det.


_________________________ ______________



 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-01 21:25
Antall innlegg: 4429

Kan ikke tenke meg at Administratorene går ut med informasjon om deg åpent her i Forum for moro skyld. Så, ja, vi tror på det de skriver. Og jeg skriver VI; for det er en helt absurd tanke at de skulle lyve. Synes du ikke?
Ja, må si jeg fikk sjokk da jeg leste Eriks innlegg, flere ganger. Veldig trist for deg AaseB, hvis det er sannheten.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2020-01-01 21:27
Antall innlegg: 11608

Som vi skrev : Dette er et helt spesielt tilfelle, og noe vi aldri ellers ville gjort mot andre brukere.
Og vi håper vi aldri behøver å gjøre noe slikt igjen.
 
Nixita2020-01-01 21:30
Antall innlegg: 4720

Da jeg ikke liker å bli kalt for løgner er dette er svar til Billy:

Ville ikke brukt ordet tidsknipe, men det stemmer at det er tiden som gjør det vanskelig for meg. Når man holder på med dyr er det ikke alltid like lett og beregne tiden så å måtte rekke hjem og være klar til en viss tid ble veldig stressende. Ja jeg spiller mye, og er gjerne med på turnering om jeg rekker det.

En annen ting er at etter jeg byttet pc, så lot ikke Manfred seg installere og cup er ikke like populært som klassisk turnering :)
 
AaseB2020-01-01 21:40
Antall innlegg: 8147

En avsluttende svært generell kommentar til dette siste her:

Den som forteller det som er sant, begrenses av å forholde seg til visse etiske regler. Den som forteller usannheter, har ingen regler.

 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-01-01 21:41
Antall innlegg: 747

Nei cup er ikke så gøy men du vet jo heller ikke åssen responsen bøir før du har prøvd..for ja jeg har irritert meg lenge over at du er så aktiv i katten som spillvert når du sier du ikke har tid.så om jeg fortsetter og arangere så er det greit da at jeg utelukker deg om du dukker opp ,for du har vel uansett ikke tid.og hvorfor er du spillvert om tida ikke rekker til?
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2020-01-01 21:47
Antall innlegg: 11608

Som vi har forklart flere ganger, Billy : Det er fritt frem for alle som vil å arrangere turneringer. Hvis du ønsker deg flere til å arrangere, så vil jeg tro det lønner seg å etterlyse dette blant de som deltar i disse på en noe mer høflig måte.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du fortsetter å hakke på Nixita for dette gang på gang, selv etter å ha fått forklaring på det.

 
Nixita2020-01-01 21:47
Antall innlegg: 4720

Nei nå får du skjerpe det Billy! Jeg har da aldri sagt at tiden ikke strekker til?
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?