Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 436

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
HanneH2009-06-07 19:54
Antall innlegg: 2290

Joda Torill, nemlig det kan du også. Lufte dine meninger under fanen Prat :)
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-06-07 20:58
Antall innlegg: 1124

Gull/JamesO :(
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-06-07 20:59
Antall innlegg: 1124

Den var nok litt privat. Sorry.
 
benni20092009-06-08 12:28
Antall innlegg: 114

Enig med Torill, jeg, altså.
I begynnelsen var ordet, og da kom det alltid en moderator og avbrøt diskusjoner som allerede var starta et eller annet sted på forum.
Greit at folk diskuterer absolutt hva som helst, men det aller meste har vært diskutert opptil flere ganger allerede.
 
Ø N2009-06-08 13:13
Antall innlegg: 725


Tja greit nokk at det aller meste er diskutert før men en skal
da ikke være nødt til og søke opp alt en lurer på i tilfelle det
har blitt diskutert en eller gang for lenge lenge siden.

Men la oss si at jeg søker opp en tråd fra Februar i 2008
som jeg ønsker å komme med ett bidrag i.

Den tråden vil jo automatisk havne på side en igjen så jeg
ser ikke helt hvordan det blir noe mer ryddig i forum
bare en henter frem igjen gamle tråde.

Eller mener du at hvis en sak er debattert før så er den
ferdig debattert for all fremtid ?
 
Anja832009-06-08 13:24
Antall innlegg: 148

Jeg mener også at man skal kunne spørre om ting selv om de er diskutert tidligere. Hvis det er noen relativt nye her inne som lurer på noe, må de kunne spørre om det. Og vi er da vel hyggelige nok til å kunne svare dem?

Forøvrig mener jeg at man skal kunne diskutere alt mulig her inne, jeg synes det ville vært kjedelig om vi bare skulle diskutere scrabble-ting. Men at enkelte diskusjoner tidligere har tatt litt vel av, det kan jeg jo være enig i. :)
 
Torill2009-06-08 13:26
Antall innlegg: 3658

Bare så jeg ikke skal bli tatt til inntekt for noe jeg ikke mener....
Jeg skrev innlegget inspirert av Ulve-debatten.

Hvis alle var like opptatt av å dra i gang diskusjoner om hva det måtte være som opptar dem, så ville forumet til slutt bli nærmest som en søppeldynge der man bare kan kaste ut og kaste ut. Jeg mener ikke at det ikke skal være lov å ta opp ting som ikke har med ordspill å gjøre, men den som starter en diskusjon bør kanskje vurdere om dette er det riktige stedet. Hvis man hater ulv, muslimer, kvinner hva som helst... er det riktig at forumet skal fylles til randen med dette hatet?

Men la oss for all del fortstette å diskutere rare ord, musikk, ytringsfrihet, filmer og irriterende gode bingoer

 
benni20092009-06-08 13:37
Antall innlegg: 114

Nei, ØN, men man kan henge seg på diskusjonene som allerede eksisterer. Det er svært sjelden helt nye tema dukker opp.
Selvsagt ender diskusjonen opp på forsida igjen, men det er da ikke noe problem?
Det jeg etterlyser er altså mer aktive moderatorer som kan veilede de som starter tråder om tema som allerede blir diskutert et annet sted på forum
 
bris12009-06-08 14:21
Antall innlegg: 2595

Dersom et tema som har vært diskutert før dukker opp i forum igjen er det altoverveiende sannsynlig at det er nye spillere som ønsker debatt/ svar. Selv om noen tror at et tema er utdebattert er det ikke utenkelig at de tar feil. Nye koster, osv.......
Synes ikke argumenter som "HUFF, dette er vi så leie av å diskutere/lese om" er særlig hyggelige. Det kan virke ekskluderende og avvisende på nye spillere som bør ønskes velkommen til å bruke ordspillforum slik de ønsker - så lenge det ikke valgt tema støter noen!
 
Ø N2009-06-08 14:28
Antall innlegg: 725


Jeg personlig vil helst ha nye tråder på de temaene som
opptar medlemmene av ordspill i dag.

Problemet med at en henter frem gamle tråder slik jeg ser det
er at veldig mange av de som har skrevet innlegg i den
gamle tråden ikke er medlem av Ordspill.no i dag.

Er tema på tråden ikke av interesse for noen av brukerne på
ordspill så vil tråden raskt synke for deretter og bli borte
så jeg ser dessverre ikke helt problemet med at det
startes tråder nesten på hvilke tema som helst
bare det holder seg innenfor Norsk lov
og regelverket til Ordspill.no
 
Torill2009-06-08 14:32
Antall innlegg: 3658

Jeg gjentar mitt poeng at mitt poeng denne gangen ikke var å påpeke at noen temaer gjentar seg. Det kan jeg leve med. Jeg ønsket bare å stille spørsmål om dette er riktig sted å få ut hat og frustrasjoner knyttet til hva som helst i denne verden. Mulig det er det, det gir jo masse respons.

Det er fortsatt moro med forum, men innimellom blir det litt som å vandre rundt på en søppeldynge (Jada, jeg vet det er lov å la være å lese...)
 
Ø N2009-06-08 14:49
Antall innlegg: 725


Er veldig enig med Torill på ett vesentlig punkt.

Det er temaer som ikke bør debatteres på kose forumet til
Ordspill.no da det er mer egnede plasser for slike debatter.

Religion, Politikk, Kriminalitet og Avisoverskrifter på alt mulig
dritt som skjer rundt om kring i verden er eksempler
på temaer som etter min mening ikke hører
hjemme i dette forumet.

Slike temaer bør tas i egnede fora for denne type debatt ?

debatt.aftenposten.n...up .old.php
 
Alfa932009-06-08 15:52
Antall innlegg: 7771

Benni2009: Det er ingen grunn til at ikke folk skal kunne starte nye tråder om et tema som er blitt diskutert tidligere. Det er ikke alle som leser alt i forumet, og ikke alle som har vært her lenge nok til å få med seg alle forumtrådene. Det kan være vanskelig å vite hvor man skal søke, eller en gammel tråd om samme tema kan ha et helt annet navn.

Spillvertene følger med i forumet og griper inn der vi mener det er nødvendig, men jeg ser ikke noen nødvendighet i å stenge tråder som allerede er diskutert. Jeg vil ha et forum hvor folk kan ta opp det de vil og si det de vil så lenge de ikke bryter reglene på Ordspill, jeg tror ikke det ville bli noen god stemning her hvis vi skulle stenge så mange tråder:)
 
bris12009-06-08 18:16
Antall innlegg: 2595

Applaus, Alfa93!
 
benni20092009-06-08 18:21
Antall innlegg: 114

Alfa:
Hva med å gjøre det enklere å søke i forum??
Det er dessuten ikke verre enn at man gjør et søk på enkeltord.
Dette kan man legge informasjon om i aktiviseringsmailen, for eksempel.

Dårlig stemning? Jeg tror tvert imot at det vil bli langt mer oversiktlig her, og at man slipper å gjenta seg hele tida.
Må vel være 100 ganger bedre å søke opp hva som har blitt sagt før enn at ofte helt elementære ordspilltema kommer om og om igjen?

Dette har ingenting med ytringsfrihet eller demokrati å gjøre :-)
Hvis jeg lurte på noe da jeg var ny ville det være fullstendig uproblematisk å få vite at det lå 75 innlegg om det jeg lurte på, pluss få vite hvor.
Det er jo slik man bruker internettforum :-)
 
tekopp - Ikke medlem lenger2009-06-08 18:34
Antall innlegg: 71

Av og til irriterer jeg meg grenseløst over GULL/jamesO/utlending og det tøvete/rasistiske/menings løse de/han sier. Men så kommer jeg på det helt geniale: jeg trenger jo ikke lese forum!!!
 
HanneH2009-06-08 18:45
Antall innlegg: 2290

Jeg er også enig i det Alfa93 skrev. Og det er greit nok for de som er flink med data og vet hvordan internettforum fungerer. Men her er så mange brukere i alle aldere, så man kan nesten ikke forvente at alle skal beherske data på den måten at det blir en selvfølge for dem å skulle søke etter eldre tema. Mange er muligens i et forum for aller første gang og må jo bruke en stund også før de både oppdager at her er et forum eller tør å skrive i det.

Så for de yngre er nok alt som har med forum å gjøre omtrent en selvfølge og helt daglidags, men for oss eldre tar nok alt slikt litt lenger tid :)
 
benni20092009-06-08 18:58
Antall innlegg: 114

Er "la vær å les forum" det eneste alternativet, altså??
 
bris12009-06-08 19:04
Antall innlegg: 2595

Les det gjerne, men hvorfor gjøre den som skriver i forum ubekvem med å gi sterke uttrykk for at dette synes du/dere er NOK diskutert allerede? Alle var ikke med fra starten...........
 
GreteSB2009-06-08 19:08
Antall innlegg: 7777

Enig, bris1!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?