Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 457

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Anja832009-06-08 23:27
Antall innlegg: 148

La det heller prelle av :-) Og fokuser på alle de hyggelige menneskene her inne.
 
Ø N2009-06-08 23:28
Antall innlegg: 725


Ja hvis vi alle fikk like frie tøyler på hva vi kunne vrenge ut av
våres sure indre i forum som disse to har så ville
det bli utrolig koselig her på Ordspill.no.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-09 08:23
Antall innlegg: 664

Jeg bare gjør det samme som Torill. Stiller enkle spørsmål som kan gi antydninger videre.

Gompedyrets antydninger burde jo kvalifisere til utestengelse for livstid dersom disse var rettet mot en profil, men han er vel godt inne som spillvert og kan ta parti for enkelte hele tiden. Nøytralitet er et fremmedord her.

Ikke regn med at jeg vil unngå å svare med samme mynt når jeg begynner å starte med å føre en hyggelig debatt, og blir møtt med tåpelige og negative innlegg.

Det er ikke morsom å hele tiden bli møtt med ekle innlegg fra andre uansett hvor man skriver. Det er dette det burde slås ned på.

Ellers bare ler jeg av hele greia. Kanskje det at enkelte får ut sin frustrasjon her i dette forum gjør det enklere for folk de omgåes med til daglig.

Men jeg smiler og går videre, sorry.
 
Anja832009-06-09 08:31
Antall innlegg: 148

Ø N: Jeg tror at selv om alle fikk frie tøyler til å skrive det de ønsket, ville det allikevel blitt veldig hyggelig her inne på ordspill.no. Det er jo heldigvis fåtallet som er ekle, og her inne er det svært få. Derfor mener jeg at vi bare må overse de som er sånn, og heller fokusere på de andre. :)
 
Torill2009-06-09 08:51
Antall innlegg: 3658

Anja83, jeg er i utgangspunktet enig med deg. Jeg føler imidlertid at det er enkelte som bruker uforholdsmessig stor del av forumet på å dra i gang debatter som i og for seg kan være interessante, men som ender med personangrep begge veier. Denne tråden er i grunnen intet unntak, så jeg går ikke fri sjøl. Men mener at det jeg har tatt opp her iallefall er av en viss relevans for ordspill-forumets lesere. Selv om noen mener at det jeg sier har sammenheng med min frustrasjon over menn og medlemsskap i OTTAR og Rødt. (Ja Gull, du har stilt spørsmål - ikke om jeg er frustrert og om jeg er medlem - men hvorfor og hvor lenge)

La oss si at jeg gikk og irriterte meg over mangelen på sykkelveier. I stedet for å ta det opp med noen som har innflytelse, eller bruke en mer allmenn diskusjonskanal, så dro jeg i gang en debatt om dette på ordspill.no. Ikke noe galt i utgangspunktet. Men hvis jeg samtidig beskylder alle som er uenig med meg for de verste ting, og så snart debatten har roet seg ned, drar i gang en debatt om min neste kjepphest, så mener jeg det er et slags misbruk av forumet. Hvis jeg går inn i andre tråder og fortsetter sjikanen av de som er uenige med meg, så mener jeg det også er misbruk. Det er som du sier Anja83, veldig få som gjør noe sånn. Men de få tar fryktelig mye plass.
 
Anja832009-06-09 09:05
Antall innlegg: 148

Jeg ser selvfølgelig poenget ditt også, Torill. Når jeg sier det jeg sier, tar jeg jo utgangspunkt i hvordan jeg selv føler det. Jeg respekterer selvfølgelig at vi alle er ulike, og at noen kan føle seg støtt av enkelte kommentarer her inne. Har bare sett eksempler på tidligere, at noen virker oppriktig lei seg og såret over noen dustekommentarer, og det er da jeg tenker at jeg syns det er littegrann rart, i og med at dette kommer nettopp som en DUSTEkommentar fra et menneske man ikke kjenner.

Hadde en jeg virkelig bryr meg om, sagt masse stygge ting til meg, hadde jeg sikkert begynt å hylgrine. Men hva folk sier til meg her inne, blir noe veldig annerledes.

MEN for all del, enig med deg Torill, at det forsåvidt ikke er noe poeng i å forsøple forumet her inne. :)
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-06-09 09:09
Antall innlegg: 614

Kanskje han blir stille viss vi forteller alle hele navnet hans, og adresse på forumet..
Slik at ALLE vet hvem han er.. Det er jo hans største frykt vistnokk.
Jeg syns det er fryktelig ondskapsfult av han å sitte bak en "anonym" brukerprofil, bare for å kunne slenge EKSTRA mye dritt i allefall.

 
Ø N2009-06-09 09:51
Antall innlegg: 725

Anja83.

Nå har jeg spilt mot over 700 forskjellige profiler her inne.

Jeg har kun tatt kopi av Chat en gang og sent over til Spillvert / Forumvert da vedkommende etter flere angrep ønsket og gjøre noe i min AzZ og da den delen av kroppen min er hellig så valgte jeg og sende det videre slik at andre skulle få ha sin AzZ i fred for denne spilleren.

I forum så er det som du sier veldig hyggelige mennesker som ikke har noe problem med kommunikasjonen med andre mennesker.

To til tre personer har ikke fått med seg i bagasjen sin fra de var barn hvordan de skal forholde seg mot andre mennesker slik at de hele tiden prøver og ønsker å tråkke ned andre mennesker som ikke kysser deres føtter og er enig med de i alle saker.

Det jeg kommer til og gjøre fremover er ganske enkelt og ikke skrive kommentarer i de trådene disse personene starter.

I tilegg så kommer jeg konsekvent til ikke og svare disse tre hvis de kommer med innlegg i tråder andre har startet.

Jeg gidder ganske enkelt ikke og bruke tid på personer som ser på sitt eget speilbilde som ett gudebilde og som tror de sitter på den hele og fulle sannhet i alle saker.

Til alle dere andre så ønsker jeg dere en koselig
og en fantastisk dag på Ordspill.no.
 
jafalch2009-06-09 11:29
Antall innlegg: 35

Jeg ønsker å svare trådstarter med at vi ikke trenger alle diskusjonene her inne, men at det vil være vanskelig og lite ønskelig å forhindre de fleste av dem.

Det vi ikke trenger eller ønsker og burde kunne forhindre, er spillverter som med sine innlegg bidrar til at diskusjonen når et, inntil nå, ukjent lavmål.


 
Anja832009-06-09 11:30
Antall innlegg: 148

En fantastisk dag til deg også! :-)
 
utlending2009-06-09 12:35
Antall innlegg: 327

Ukjente lavmål høres spennende ut - ja takk til flere av dem!

Hva hadde dagen vært uten et ukjent lavmål?

Det hadde vært som en dag uten sol, en dag uten vin, en dag uten en Carola-cd i musikkspilleren.

Jeg kan ikke si at jeg "lever" for de diskusjonene - både de patetiske og de litt mindre patetiske - i dette forumet, men å lese hver dag hva som er på gang her gir meg ofte en liten latter.

Ja til alle debatter!







 
Kirsti2009-06-09 13:00
Antall innlegg: 1946

Hvordan er det mulig å mistolke Gompedyrets innlegg så totalt som enkelte her gjør?
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-06-09 13:19
Antall innlegg: 1398

Er det livstid her på ordspill? Jeg trodde 21 år var maks jeg.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-09 13:43
Antall innlegg: 664

Lets go out in the sunshine
everybody
lets go
now

let the sun shine on you
and the flowers blossom
the wind gentle waving your hair
and let your soul be true and free
 
utlending2009-06-09 13:48
Antall innlegg: 327

Er ikke trivsel og hygge egentlig litt oppskytt?

Hvis det er hyggetreff man vil ha, er ikke det bedre - f eks - å oppsøke Lilleborg kirke? De har hyggetreff nesten hver tirsdag og der kan man få servert vafler med syltetøy i det man ser på et eller annet slideshow presentert av en lokal øvringhet eller misjonær.

Forresten, på Lilleborgs hyggetreff, er det ofte uenighet de gamle kjerringene imellom når det gjelder tolkning av bibelske verser - syltetøyet spruter! Og det kan bli ganske voldelig, så de gjemmer waffeljernen for de gamle rivjernene.

Men til syvende og sist blir alle gode venner - tross uenigheten.

Det er lizzom det samme her: tross alle våre barnslige irritasjonspunkter som vi absolutt må uttrykke tross vår fornuft, hadde det egentlig vært kjedelig hvis alt bestod kun av vafler, syltetøy og bibeltolking, ikke sant?




 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-06-09 14:26
Antall innlegg: 614

Plutselig var norskkunnskapene innebygd.
 
gompedyret2009-06-09 15:57
Antall innlegg: 4381

GULL sa:

"Det er ikke morsom å hele tiden bli møtt med ekle innlegg fra andre uansett hvor man skriver. Det er dette det burde slås ned på."

Det er bra vi er enige! Da skjønner du sikkert hvorfor jeg slo ned på ditt innlegg, som ikke inneholdt noe annet enn nedsettende retoriske spørsmål rettet mot Torill.

Ironisk nok har det seg slik at sist jeg grep inn i en tråd som spillvert ble jeg mer eller mindre beskyldt for å være på "din" side. Hva kan dette skyldes, tror du?

Til Jafalch: leste du virkelig hele innlegget mitt? Det var et forsøk på å synliggjøre hvorfor personrettede, ledende spørsmål av den typen ikke er greit. Tydeligvis lyktes jeg ikke helt, hvilket bare er å beklage.
 
bakko2009-06-09 16:53
Antall innlegg: 160

..... ser igrunn ut som diskusjonen "treng vi alle diskusjonar" er ein god nok diskusjon for alle typar diskusjon, så konklusjonen må vel bli den at vi treng ikkje fleire diskusjonar enn denne, for den er veldig dekkande :-)
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-09 18:12
Antall innlegg: 664

Ja, jeg er fullstendig enig i at jeg også har skrevet en rekke tåpelige og ekle innlegg. Spesielt tidligere. Det må jeg bare si unnskyld for, og beklage i den grad dette har såret andre.

Samtidig vil jeg si at man har retten til å (for)-svare for seg om man stadig blir angrepet flere ganger, så kommer det til slutt et motsvar og da er det urimelig om den som har blitt angrepet flere ganger får refs for å ha reagert på samme måte, da hensikten til fulle egentlig bare var å forsvare seg selv og egentlig ikke å såre andre.

Videre har det vært presentert en oppfatning av at det er greit å kritisere negativt innholdet i innlegget, mens det er ugreit å kritisere personen direkte. Denne her inndelingen i greit og ugreit mener jeg bare er tøv, fordi når man kritiserer negativt innholdet i et innlegg, så kritiserer man jo nemlig samtidig vedkommendes tenkeevne og kunnskaper.


 
Maisen2009-06-09 18:48
Antall innlegg: 177

Så i fodbold skal man ikke kunne gå efter bolden, fordi man kan risikere at ramme spilleren? Da bliver det jammen ikke let at spille fodbold.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?