Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 438

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-09 21:38
Antall innlegg: 664

Ja Maisen peker på problematikken. Likevel så er det enkelte som tenderer å skrive innlegg som mer går på angrep av profilen bak innleggene og disse innleggene er jo bare ofte søte og hyggelige, så har vi andre som bruker skrive innlegg som oftere går til angrep mer direkte på innholdet i innleggene, men disse innleggene kan virke direkte ondskapsfulle.

Et konklusjon å trekke ut av dette er at om man kritiserer innholdet i et innlegg så bør dette enkelt sagt, gjøres på en positiv måte.

Nå har jeg foreløpig skrevet nok om det å være positiv.
 
jafalch2009-06-09 21:54
Antall innlegg: 35

Nei Gompedyret, du lyktes ikke helt.

Du kan godt drive generell oppdragelse i innlegg her inne, men å "gå etter" etter en spesiell person/profil i offentlighet, det burde du som spillvert holdt deg for god til.

Dersom du har behov for å ytre deg i slike vendinger ved en senere anledning, foreslår jeg at du tar direkte kontakt med den det gjelder.

 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-10 11:50
Antall innlegg: 664

Når det gjelder ulike forumtråder så vil jo startinnlegget ofte gi et utgangspunkt i om folk kan komme med morsomme, fjåsete eller f.eks. seriøse innlegg.

Forstår det slik at det er en stor glede for folk å komme med useriøse og fleipete innlegg, og det synes jeg folk gjerne må fortsette med, men ta da utgangspunkt i trådstarters antatte eller indirekte etterspurte ønske om hva slags type debatt og foruminnlegg som ønskes.
 
gompedyret2009-06-11 22:46
Antall innlegg: 4381

Jafalch:

Takk for forslaget!

Vi må nok bare være enige om å være uenige når det gjelder ditt syn på "lavmål" i dette tilfellet. Du kan imidlertid være trygg på at det aller meste av det jeg gjør som spillvert nettopp foregår "på kammerset".

Når dette ikke var tilfelle nå var det nettopp fordi den hadde et element av "folkeopplysning" i seg. Tonen var forholdsvis skarp fordi erfaringsmessig er dette en type overtramp som mange anser som mer uskyldig enn det kan føles for den det er rettet mot.

Forhåpentligvis blir det lenge til neste gang det finnes grunn til slike virkemidler.


GULL:
De siste innleggene dine inneholder mye fornuft, og ikke minst er det bra at du argumenterer for deg. Det siste innlegget ditt er jeg helt enig i, og selvsagt er jeg også enig i at man skal kunne svare for seg og forsvare seg. Det er når forsvaret bikker over i rent angrep at man bør regne med å få en moderator på nakken.

Jeg ser ikke helt den store problematikken med med å gå på sak istedenfor person. Det er da ikke verre enn f.eks. (jeg gjentar: dette er eksempler som viser et prinsipp)

"Jeg mener du tar feil når det gjelder xxx fordi...."

istedenfor

"Du er en stor kamelbæsj og meningene dine er helt latterlige."

Kanskje det egentlige problemet er at konstruktive og saklige innlegg har en tendens til å ikke få like mange spennende svar? :)

PS: dette innlegget ble noe forsinket fordi førsteutkastet ble spist av et datamonster.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?