Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 739

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
HanneH2009-08-03 01:52
Antall innlegg: 2290

Jeg prøvde begge de to valgtestene. I VG fikk jeg Sp som best, hørtes jo ikke helt dumt ut. Og i Aftenposten endte jeg opp med KRF, vet ikke helt hva jeg syntes om det :)

Er nok best å holde seg unna slike tester og stemme det man føler for tror jeg, og da blir det nok Sosialistisk her og, men dog ikke arbeiderpartiet som jeg synes har blitt blåere og blåere de siste tiår:)
 
kurt12009-08-03 02:50
Antall innlegg: 4

frp 60,2 poeng
 
Amygdala2009-08-03 07:08
Antall innlegg: 48

Krisdal skrev: "Det er vel først og fremst p.g.a. Arbeiderpartiets politikk gjennom de siste 60 åra at vi har en så stor kake som har her i landet."

Grunnen til at vi har kake i dette landet er hovedsaklig fordi vi var så heldige og fant olje og gass på 60-tallet.
Arbeiderpartiet har gjort mye bra for Norge, men fremveksten av velferdsstaten var det full konsensus om i alle partiene i etterkrigstiden. Det virker på meg at sosialister har hevd på ordet "solidaritet".

Problemet i dag, er at venstresiden ikke lenger erkjenner viktigheten av å skape. Har man en så sterk velferdstat som vi har i dag, forutsetter det at er en arbeidslyst og vilje blant befolkningen: At arbeid skal være det primære for de aller fleste, og at trygd skal sees på som en sikkerhetsventil hvis man faller utenfor.
Den siste statistikken fra SSB viser at nær 50 prosent av Norges befolkning får hovedinntekten sin fra trygdeinntekter. Det er et paradoks i et av verdens sunneste land med f.eks gratis helsehjelp.

Regnestykket? Det går ikke opp. Pr. i dag er man allerede på minus på utgiftssiden, men grunnet oljepengene går det foreløpig fint.
Fortsetter trenden med fortsatt økning av trygdede, oppbemanning i offentlig sektor, krav om å gå av med tidlig pensjon, 6 timers arbeidsdag, eldrebølge osv. Vel. Trekk konklusjonen selv.

 
angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-08-03 09:25
Antall innlegg: 90

Du tar grundig feil, Amygdala. Veksten i Norge startet lenge før vi fant oljen. Det er stor konsensus om at Arbeiderpartiets næringsvennlige velferdsstat har mye av æren. Andre aspekter er en sterk historie med entreprenørskap. Sjøfarten og kraftutbyggingen bør også nevnes. Har du i det hele tatt lest noe historie?

Ellers er jeg enig med deg i at det private initiativ er viktig for verdiskapningen. Derfor ville jeg aldri gått inn en kommunistisk løsning. Men det er en misforståelse på høyresiden at det er vanskelig å gjøre det bra i norge. Mye vil ha mer, og fanden vil ha fler. Den sosialdemokratiske modellen fungerer langt bedre enn den anarkokapitalistiske.

Er du motstander av 6-timersdag? Skulle du ønske at vi fortsatt hadde 12 timers arbeidsdag, 6 dager i uken? Du og dine har jo alltid kjempet mot de reformene som er gjennomført etter press fra venstresiden.
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-08-03 15:11
Antall innlegg: 1398

Hehe. Her er mr. 43 profiler og Norges største Stalin-forkjemper ute med vrangforestillingene sine igjen! Flotte greier.

Veksten startet lenge før oljen ble funnet? Nei, du kødder?? Hele Europa var jo selvfølgelig i en nærmest sammenhengende vekst etter 2. verdenskrig og fram til ca 1973. Alt annet ville vært meget ulogisk etter 5 år med krig, og massive hjelpepakker fra USA etter krigen. Du trur kanskje bestemora di hadde hatt det fin uten Marshallplanen?? Kommunist-tullinger.

Problemet er vel heller at denne massive veksten etter 2.verdenskrig var mye svakere i Norge enn i resten av Europa. Før olje ble funnet var Norge Vest-Europas desidert fattigste land....det er nydelig utført Arbeiderparti-politikk det. Pappskaller hele gjengen. Når oljen ble funnet var Norge fattigere enn blant annet Argentina, Venezuela, Hellas og Portugal, bare for å ha nevnt noe.

Ned med sosialister og kommunister! De har ingen plass i samfunnet vårt i 2009! Korrupte steinaldermennesker!
 
Torill2009-08-03 15:43
Antall innlegg: 3658

Baltez, noen ganger smører du så tjukt på at det nærmest er umulig å få tak i hva du prøver å si eller hvem du henvender seg til...

Skjønner såpass som at du er uenig med noen og at du ikke har tenkt å stemme sosialistisk ved høstens valg. Sitt heller hjemme du, Baltie!
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-08-03 17:20
Antall innlegg: 1398

Hæ? Jeg smører tjukt på??? Nei, det kan jeg ikke skjønne. Prøver alltid å holde meg saklig jeg.

Men du har jo fått med deg det viktigste ser jeg! Jeg er ikke bare uenig med noen, faktisk ganske mange har jeg forstått. Spesielt her inne i forum, med dette uoffisielle, patetiske verdensmesterskapet i å distansere seg fra FrP.

Amygdala: veldig enig med deg, fine innlegg! Jeg prøver å si mye av det samme, men synes det er artig med litt virkemidler!
 
HanneH2009-08-03 17:30
Antall innlegg: 2290

Baltez: Uansett hva du måtte mene og andre måtte mene så tror jeg faktisk at i 2009 så er det plass til de aller fleste i dagens samfunn, uansett tro, politisk mening eller rase og hudfarge. I dagens samfunn må det faktisk gå an å være uenig uten å kalle de med andre meninger enn seg selv for kurrupte steinaldermennesker, og ting som muligens værre er.

Jeg har stemt sosialistisk i 18 år og vil nok gjøre det igjen, men føler ikke at jeg ikke har noen plass i dette samfunnet å gjøre av den grunn.
 
1-A - Ikke medlem lenger2009-08-03 17:32
Antall innlegg: 61

I demokratiets ånd støtter jeg baltez 100 % i å gi uttrykk for sine meninger. Stå på.
 
Ø N2009-08-03 18:04
Antall innlegg: 725


Fortsett det gode arbeidet baltez med og befeste inntrykket
til det Norske folk slik at FrP fortsatt er partiet for
bygdetullinger og de politisk ukorete i Norge.

Med dette så faller jo FrP utenfor det ellers så seriøse politiske
Norge noe de selv beviser hver gang de uttaler seg i media.

Så smør tjukt på også i fremtiden baltez slik at FrPs velgere
fortsatt skal kunne føle seg annerledes en resten
av befolkningen i Norge.

FrP: Partiet for de som er for og i mot i alle saker. ;(:)>
 
Cygnus2009-08-03 18:21
Antall innlegg: 44845

Baltez og Amygdala
Jeg lurer på om dere har vært mye i kapitalismens høyborg og antagelig FrPs yndlingsparti (særlig før siste presidentvalg) i de senere år og sett noen av konsekvensene av andre sorter økonomisk politikk! Men, som noen sa, alle må selvsagt kunne si sin mening - selv hvis de føler ubendig trang til skjellsord og slikt! (litt Tourette-aktig?)
 
Cygnus2009-08-03 18:22
Antall innlegg: 44845

Jeg iler med å si at skjellsord ikke kom fra Amygdala!
 
angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-08-03 20:27
Antall innlegg: 90

Hehe, du Baltez, du Baltez. Om du i det hele tatt hadde hatt et poeng, så klarer du å sause det helt bort i dine infantile oppgulpseanser. Hvorfor gidder du i det hele tatt å komme med innlegg da?

Norges største Stalin-forkjemper? Har du egentlig lest noen av innleggene her?

Det er bred konsensus, også blant forskere i USA, at den norske velferdstaten skal ha mye av æren for veksten i det 20. århundre. Ellers var det vel ikke akkurat noen fattige land du nevnte i den lista di. Norge var definitivt ikke et fattig land da oljen ble funnet.

Steinaldersamfunnet var ikke mye sosialistisk, og i alle fall ikke demokratisk. Det var lite styring, lite kultur, lite samarbeid og i det hele tatt mye slossing og uorden. Dårlige kår for næringsdrivende. Ditt eget parti vil vel føre oss nærmere tilbake til den tilstanden.
 
nøtteliten2009-08-03 23:03
Antall innlegg: 5

Hei Baltez, hei alle sammen!
Jeg stemmer Frp, og det har jeg gjort i alle år. Uff, så skummelt det er å komme ut med det.
Slik er det. Egentlig synes jeg ikke Høyre er så langt ifra Frp lenger, pg da tenker jeg i forhold til veldig mange standpunkter. Det er mest retorikken som er anderledes. Men, dess til tross (0g jeg håper Høyre vil inngå samarbeid m Frp), så kommer jeg til å stemme Frp ved neste valg - tror jeg.
:-) hilen en liten nøtt
 
Maisen2009-08-04 21:18
Antall innlegg: 177

Jeg fik 7 % på FrP i Aftenpostens valgomat. Det synes jeg i grunden var alt for meget.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2009-08-04 21:36
Antall innlegg: 2649

Det jeg synes er problemet med Frp er:

1. - Har liksom et inntrykk av at mange Frp-toppolitikere har for lite med kunnskaper om både natur, samfunn og historie og dette bidrar til en forenklet politikk som gjør med skade enn gavn. Spesielt ille virker Frp`s kunnskaper innenfor primærnæringene og forståelsen for kulturpolitikkens viktighet for e godt samfunn.

2. - Frp vil privatisere det meste om ikke nesten alt. problemet med dette er at det skapes et stressende konkurransesamfunn med større forskjeller mellom folk.

3.- Frp vil selge ut statens og kommunenes eiendeler i f.eks. store bedrifter som Statoil, Telenor og lokale kraftselskaper. Dette er kortsiktig profittenkning som reduserer demokratiets og innbyggernes sunne innflytelse over verdiskapningen i samfunnet og da igjen bidrar til et økt konkurransesamfunn med da mindre lykkeligere mennesker.

Det som er bra med Frp er at partiet ikke er redde for å foreslå utradisjonelle løsninger og det er en slags form for liberalisme i Frp-politikken som er bra.
 
liselotta2009-08-06 20:01
Antall innlegg: 564

Lurer på hvilket land Picassa er så heldig å bo i ....:-)
 
picassa2009-08-07 00:17
Antall innlegg: 596

Hei LIselotta.Jeg bor i Spania og er happy med det.Selv om jeg har utflyttet kan jeg stermme ved stortingsvalg.
Det skal jeg sannelig gjoere denne gangen.Maa kjoere noen mil for aa faa det til,men naa trenger Norge min stemme paa hoyresida.
 
HanneIL2009-08-07 01:46
Antall innlegg: 201

Nei til oljeboring i lofoten og vesterålen!

Stemmer deretter. Det blir forøvrig det samme som jeg har stemt i tidligere år.
 
picassa2009-08-09 11:00
Antall innlegg: 596

Er ikke det SV mon tro,som er i mot dette,og som kommer til aa fortsette aa sitte i regjering selv om boring blir bestemt.Saa viktig er det for sv.det er min mening
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?