Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 923

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
dumbomann - Ikke medlem lenger2009-08-20 23:46
Antall innlegg: 39

Jeg vil: kjøre for fort i fylla, banke kona, spytte på mørkhudede, smugle sigaretter og sprit og snyte på skatten. Men vil at de andre som utfører kriminelle handlinger skal straffes hardt (i alle fall dersom de er ulik meg). Videre synes jeg at skatter og avgifter er usosialt, la folk velge selv hvilke tjenester de vil ha. Se i USA, der virker valgfriheten. Vi skal kontrollere hva alle fremmede driver på med, helst med skjulte mikrofoner og kameraer. Men myndighetene skal ligge unna mitt liv, jeg vil være i fred. Jeg er kristen, så jeg beskytter mine nære. De andre, derimot...
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-08-21 02:03
Antall innlegg: 1398

GULL: Kan du forklare meg hvorfor i helvete vi trenger offentlig eierskap??
 
GreteSB2009-08-21 05:16
Antall innlegg: 7777

Jeg tror ikke at ansvarlige partier ønsker å rasere velferdsstaten, men jeg tror at situasjonen i Norge vil bli verre for de svakeste med FrP i regjering.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-21 09:19
Antall innlegg: 664

Du har sikkert rett i at flere som f.eks. går på 100 % uføretrtrygd gjerne kunne arbeidet f.eks. 30%, osv..

Dette 30%-tallet på trygd, er det inkludert alderspensjonister ?? Om det bare er uførepensjonister og tilsv. rehabilliteringspengemott akere så er det klart at tallet er alt for høyt.

Vi trenger offentlig eierskap baltez for å sikre at de store bedriftene kjører i en ønsket demokratisk retning og at verdiene som der skapes kommer tilbake til alle i samfunnet.

Min personlige mening er at dagens balanse mellom privat og offentlig eierskap er sunn. Problemet er Frp som vil privatisere det meste med sine enkle tanker og dette vil ødelegge velferdsstaten og vi vil da kunne ende opp med en liten andel kjemperike mennesker og et udemokratisk, råttent korrupsjonspreget myndighetsstyre.

Det er flere karakteristiske Frp -velgere. Det er de som gjorde det elendig i naturfag og samfunnsfag på skolen og derfor ikke skjønner bæret og stemmer Frp. Så har vi de få som har høyere utdannelse gjerne uten barn og som driter i verden og som vil traske til seg så mye som mulig.
 
velkommen - Ikke medlem lenger2009-08-21 11:24
Antall innlegg: 51

Jeg vil bare be dere om å gå å stemme. Sofapartiet var over 22% ved siste stortingsvalg.
Det nyttet heller ikke å klage, hvis vi ikke bruker vår rett til å stemme.
Håper at alle kommer seg ut av sofaen.

 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-21 11:37
Antall innlegg: 664

Nå angrer jeg på at jeg var så ekkel og karakteriserte i alle fall antydet Frp-vegere som mindre kunnskapsrike. Imidlertid tror jeg atom man stilte ulike folk f eks. spørsmål om natur og miljø, så tror jeg at Frp-velgere ville kpomme dårligst ut, men det er bare noe jeg tror. Og årsaken er at disse har brukt tiden på andre ting enn å lære seg om natur og miljø og samfunn osv...

Videre angende dette med de som er 100 % uføretrygdet og like gjerne kunne jobbet 30 % , så er det vanskelig for disse å komme inn på arbeidsmarkedet dersom de ikke har en jobb fra før når de blir trygdet, og derfor er det oftest best for vedkommende at han/hun blir 100% trygdet istedet for 70 % , i alle fall på lengre sikt, dersom vedkommende ikke får seg jobb.
 
GreteSB2009-08-21 11:41
Antall innlegg: 7777

Hvis en lege og kontrollinstansene hos nav anbefaler 100% uførhet så er det vel fordi personen er 100% arbeidsufør av forskjellige grunner. Ellers så er jeg veldig enig med velkommen, bruk stemmeretten!
 
picassa2009-08-21 12:24
Antall innlegg: 596

GULL sa bl.a :
Videre angende dette med de som er 100 % uføretrygdet og like gjerne kunne jobbet 30 % , så er det vanskelig for disse å komme inn på arbeidsmarkedet dersom de ikke har en jobb fra før når de blir trygdet, og derfor er det oftest best for vedkommende at han/hun blir 100% trygdet istedet for 70 % , i alle fall på lengre sikt, dersom vedkommende ikke får seg jobb.

I den fantastiske velferdstaten er det ikke mulig aa faa bruke en restarbeidsevne paa 30%.heller ikke blir skolegang lagt til rette for aa kunne bli omskolert.
Jeg er sjolv 100% ufoeretrygdet og har provd ut systemet.Og jeg kjenner andre med samme erfaring.

Er ikke imponert.
 
picassa2009-08-21 12:27
Antall innlegg: 596

Er du saa uheldig aa bli syk og faar en diagnose paa kronisk sykdom,er du faktisk ikke verd en DRITT.
 
andermg - Ikke medlem lenger2009-08-21 17:20
Antall innlegg: 212

jeg ser det opereres med at 30 % av nordmenn i arbeidsdyktig alder lever på trygd. Dette høres mye ut... uføretrygden utgjør omlag 11 % av arbeidsstokken. Usikker på hvor mange prosent som til enhver tid går på sykepenger/rehabilitering spenger/attføringspenger, men betviler at det er så mye at det til sammen blir 30 %?

Uansett: Det er et faktum at Norge har en generøs velferdsstat, så kan man være for eller mot det. Men det stemmer ikke helt at Norge skiller seg ut med lav arbeidsdeltakelse. Snarere ligger Norge i verdenstoppen på arbeidsdeltakelse, grunnet kvinners høye arbeidsdeltakelse OG at relativt mange eldre står i jobb. Det stemmer heller ikke at vi har en lav pensjonsalder. Den norske pensjonsalderen er høyere enn veldig mange land i Europa.

Det ER sant at vi har realtivt mange uførepensjonister og høyt sykefravær. Det første kan delvis sies å være en skjult arbeidsledighet, og et tegn på at vi ikke har et så inkluderende arbeidsliv som man skulle ønske. Det andre kan derimot sies å være en del av det å ha et inkluderende arbeidsliv. Begge deler kan sies å være både positivt og negativt. Den ensidige fokuseringen på det negative med høyt sykefravær og høye uførepensjonsrater, synes jeg personlig blir veldig ensporet og unyansert.

 
rognkjeksen - Ikke medlem lenger2009-08-21 21:18
Antall innlegg: 548



, smugle sigaretter og sprit og snyte på skatten. Men vil at de andre som utfører kriminelle handlinger skal straffes hardt
HMMl og spytte på mrkhudede......Jeg har ingenting i mot mørkhudede mennesker, men det er ett stort men..hvorfor har intregreingen i det norske samfunnet vært så dårlig?? å de flweste 20-30 åra med med venstresiden!!Er ikke rasist men blir fort kaldt det fordi jeg har mine meninger når det gjelder straff når det gjelder folk med ikke norsk bakgrunn..,,i dag er det ovwer 50% inorske fengsler med ikke norsk bakgrunn det er en av årsakene at jeg vil ha mye mer strengere asyl poletikk.. en annen grunn er at jeg vet om en tyrker sommfor uføretrygd i norge men har en bedrift i hjemlandet som han driver!!!!
Jeg vil gjøre noe med at eldre får det bedre når de blir gamle,jeg vil ha mindre ulykker på norske veier(bedre veier)Jeg vil at norske bedrifter skal være igjen i norge(ikke mye skatter og avgifter)er noen av grunnnene jeg stemmmer frp og det fins flere fornying av landet vårt....... det er noen av grunnene jeg stemmer frp obs da..
 
liselotta2009-08-22 00:27
Antall innlegg: 564

rognkjeksen: artig lesing................... ....
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?