Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 749

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kness - Ikke medlem lenger2009-12-11 13:09
Antall innlegg: 1134

Jeg fikk en utrolig historie på mail her om dagen, ledsaget av et bilde av en mann ved siden av en elefant. Mannen holder armen kjærlig rundt støttannen på elefanten, og begge ser svært fornøyde ut.

Siden julen er en tid full av utrolige historier, synes jeg fortellingen om mannen og elefanten passer fint som en oppvarming. God fornøyelse!

En utrolig historie
In 1986, Peter Davies was on holiday in Kenya after graduating from Northwestern University .

On a hike through the bush, he came across a young bull elephant standing with one leg raised in the air.
The elephant seemed distressed, so Peter approached it very carefully.

He got down on one knee, inspected the elephant’s foot, and found a large piece of wood deeply embedded in it.
As carefully and as gently as he could, Peter worked the wood out with his knife, after which the elephant gingerly put down its foot.

The elephant turned to face the man, and with a rather curious look on its face, stared at him for several tense moments.
Peter stood frozen, thinking of nothing else but being trampled.
Eventually the elephant trumpeted loudly, turned, and walked away.

Peter never forgot that elephant or the events of that day.

Twenty years later, Peter was walking through the Chicago Zoo with his teenaged son.
As they approached the elephant enclosure, one of the creatures turned and walked over to near where Peter and his son Cameron were standing.

The large bull elephant stared at Peter, lifted its front foot off the ground, then put it down.
The elephant did that several times then trumpeted loudly, all the while staring at the man.

Remembering the encounter in 1986, Peter could not help wondering if this was the same elephant.
Peter summoned up his courage, climbed over the railing, and made his way into the enclosure.
He walked right up to the elephant and stared back in wonder.

The elephant trumpeted again, wrapped its trunk around one of Peter legs and slammed him against the railing, killing him instantly.

Probably wasn't the same fucking elephant.


This is for everyone who sends me those heart-warming bullshit stories.

Imorgen er det baltez sin tur til å dele en liten juleglede med oss alle.
 
kremfjes2009-12-11 14:08
Antall innlegg: 74

Hehe. Holdt på å gi meg midt i historien, for jeg hater de übersøte historiene det florerer av på nettet. Men denne var jo fin. :)
 
Sinabelle2009-12-11 15:27
Antall innlegg: 412

Sånn kan det altså gå, hæhæ..
 
Kirsti2009-12-11 16:03
Antall innlegg: 1946

Og der kom julestemningen, gitt. Rørende vakkert, kness!
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-12-11 16:52
Antall innlegg: 1124

Fillern. Sånn kan det gå.
Bra, Kness :)
 
gompedyret2009-12-11 17:04
Antall innlegg: 4381

Jeg felte en tåre. En nydelig historie. Sukk.
 
cammie2009-12-11 17:26
Antall innlegg: 189

hahaha! Kjempemorsomt, kness!! Takk for en god latter :)
 
ave - Administrator2009-12-12 00:45
Antall innlegg: 4986

Tiltredes!
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-12-12 13:14
Antall innlegg: 1398

På låven sitter nissen med sin julegrøt
så god og søt, så god og søt.
Han nikker, og han smiler, og han er så glad,
for julegrøten vil han gjerne ha.
Men rundt omkring står alle de små rotter,
og de skotter, og de skotter.
De vil så gjerne ha litt julegodter,
og de danser, danser rundt i ring.

Jaja folkens. Da er det endelig jul igjen. Fyll og rølp står på programmet for de aller fleste nordmenn, mens noen, som meg selv, faktisk må være litt seriøse for å sikre den gode julestemningen i de tusen hjem.

Her på juleverkstedet mitt jobber vi nå døgnet rundt for å lage hjemmelagde julegaver til de som er dårligst stilt i samfunnet vårt. Håper neste jul at enda fler tar i et tak for disse! Husk at ikke alle i dette landet har det like godt, og julen er en fin tid til å tenke på disse!

Luke 12 i denne julekalenderen vil inneholde 3 viktige luker.

En julekalender må jo linke til en annen julekalender:

www.julemoro.com/sit.../i ndex.htm

Julen er tiden for tradisjoner, og er det en tradisjon som IKKE kan brytes, er det denne. For oss kulinarisk interesserte, er dette minst like viktig som å være med familien:

www.grandiosa.no/

Og siden vi er i disse København/klima-tider, tenkte jeg bare å legge ut en link med en liste av noen av mine største helter!

en.wikipedia.org/wik...al _warming

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig god jul!
Håper dere lager hjemmelagde julegaver, og at dere gir forbrukersamfunnet og kapitalismen et skikkelig spark bak! Jeg håper iallefall på tomme butikker i Desember!

Julehilsen til alle kamerater!

Imorgen kommer Snømannen til å stå for julekalenderen her!! Det er definitivt et godt jule-nick!




 
rbm2009-12-12 18:47
Antall innlegg: 859

Som forventet , ;p
 
HotLips2 - Ikke medlem lenger2009-12-12 19:05
Antall innlegg: 14

Takk kamerat baltez for variert og fint bidrag til julekalenderen! Opp alle jordens bundne treller...trallala...
 
Sydsklie2009-12-12 19:29
Antall innlegg: 703

Takk kammerat Baltez.
Det flotteste med jula er at en kan heise flagget med sigd og hammer og alle tror det er den røde fargen symboliserer jula og nissen og tomme hyller på elkjøp.
 
Terapeuten2009-12-13 12:52
Antall innlegg: 6

Dagens luke, den 13. desember

Livet er sjelens teater. De gode skuespillerne er de som investerer seg selv hundre prosent i karakteren de har fått utlevert med fødselen, men de glemmer ikke at det hele er en lek.

Ha en fin søndag :-)
 
Snømannen2009-12-13 14:26
Antall innlegg: 1556

Jeg husker jeg sto og stirret på den blanke stjerna på toppen av juletreret når jeg var barn. Og hvor spennende det var å ransake huset for å finne pakkelageret til foreldrene mine. Sånn som jeg opplevde jula da, sånn skal jula være. Forventning, tradisjoner, god mat, kos og hygge.

Siste helga før jul hogger voksne og barn juletreet sammen i skogen til foreldrene mine. Lille julaften spiser vi grøt og pynter juletreet. På julaften er det Kalle Anka's jul på svensk tv som gjelder. Sånn har det alltid vært og sånn skal det fortsette å være. Kanskje kommer nissen i år også?

Og så synger vi julesanger. Lærer barna de gode gamle julesangene. Dette er for eksempel en julesang jeg er veldig glad i:

Fra Saba kom de konger tre,
i Chevrolet.
De kræsja i et palmetre.
Halleluja, halleluja!

Julegaver hører med. I vår verden av overflod kan det noen ganger være vanskelig å komme noe meningsfylt å ønske seg. Jeg vil derfor komme med et julegavetips til damene. Men først en historie som begrynner tipset.

En dame forteller en venninne at hun har fått roser av mannen sin.
"Så fint" - sier venninna.
"Vel" sier dama, "du vet jo hva det betyr? Nå må jeg ligge med beina i været en hel uke."
"Å?" Sier venninna forundret. "Har du ingen vase?"

Så da er julegavetipset overlevert til damene. Ønsk dere en vase til jul.

Julen er også en tid for ettertanke. Vi bør tenke på de som er dårligere stilt enn oss selv. For at du skal forså hva jeg mener, her er en sann historie fra en grusom virkelighet.

Once there was a snowman, who stood outside the door,
He wished that he could come inside, and run about the floor.
He wished that he could warm himself, beside the fire, so red,
He wished that he could climb upon the big white bed.

So he called to the North Wind, "Come and help me, pray,
For I'm completely frozen, standing here all day."
So the North Wind came along, and blew him in the door,
And now there nothing left, but a puddle on the floor!

Hjerteskjærende ikke sant? Flere slike historier finner du her:
www.bethanyroberts.c...no wman.htm

Hvert år smelter millioner av snømenn i et blodbad av is og sørpe. Slik kan det ikke fortsette. Jeg og et par andre snømenn har derfor opprettet en organisasjon som skal jobbe for global nedkjøling. Vi trenger penger, vi trenger støtte, vi trenger positiv omtale. Spesielt trenger vi flere medlemmer! Hvis det er noen snødamer der ute som kunne tenke seg å være medlem hadde det vært helt topp.

Hvordan skal vi få det til? Vi ser for oss å bygge kjempestore lasere på fjelltoppene rundt omkring som pumper energi ut i verdensrommet. Dette er ikke en dum fantasi, men kjent teknologi! Teknologien
benytter seg av et prinsipp kjent som "anti-Stokes fluorescense". En nærmere beskrivelse finner du her: en.wikipedia.org/wik...er _cooling

Kom igjen! Støtt snømennenes kamp for fortsatt overlevelse!

Takk for at jeg fikk slippe til med denne apellen. Neste luke vil bli laget av Scrabla.
 
rbm2009-12-14 15:27
Antall innlegg: 859

ehhh..forstår ikke det med vasen...og blomstene..kan det være fordi jeg kjøper alle blomstene sjøl? :-O
 
Scrabla2009-12-14 17:36
Antall innlegg: 2275

Mandag 14. desember er her for lengst. For de som har vært på julebord kom den vel litt for tidlig.
Jeg "vier" mitt bidrag til festfolket med denne skjønne forestillingen fra en forlover og en gjest i et bryllup. Og for en utrolig likhet med Willie Nelson og Julio Iglesias!
www.youtube.com/watc...re =related
 
Scrabla2009-12-14 17:40
Antall innlegg: 2275

Vær så god neste twiver:)
 
twiver2009-12-15 00:08
Antall innlegg: 3469

Tirsdag 15. desember og min tur :)

For de som ikke allerede har sendt julekortene så er det på tide nå

forvirret.files.word...ul 0625.jpg

Og her er min støtte til Snømannen....

www.youtube.com/watc...re =related

Ønsker samtidig alle ordspillere en riktig GOD JUL :)

Lillemy001 har sagt ja til å overta "advents-pinnen"
 
lillemy0012009-12-16 08:56
Antall innlegg: 172

No var det min tur og me har fått masse koselige innslag.
Litt humør må til:)
www.youtube.com/watc...8y mSWlHgJQ

Og så må jeg nå legge med en sang som er ganske fin og en får litt ekstra julestemning..
Kose dere masse i julen..
www.youtube.com/watc...Z2 K8YuAg1U

Så sender jeg advents- pinnen videre til TanteMert:)
 
lillemy0012009-12-16 12:28
Antall innlegg: 172

glemte å skrive at det er onsdag den 16 i dag..
(for dei som ikke har fått det med seg) <3 <3
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?