Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 728

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
TanteMert2009-12-17 00:20
Antall innlegg: 29

LUKE 17:

Her kommer en liten ønskeliste:

www.youtube.com/watc...RJ TvuIP-7I

God jul alle ordspillvenner!



I morgen er det AJNOR som pakker inn overraskelsen!

 
ajnor2009-12-17 00:40
Antall innlegg: 958

Ajnor melder seg på, antakelig litt utpå formiddagen på fredag. :-)
 
ajnor2009-12-18 17:04
Antall innlegg: 958

Katastrofe! Jeg holdt på å glemme at jeg skulle fylle luka, men her kommer'n!

Det blir ikke jul uten denne: www.youtube.com/watc...fn jnwzz82k

Og denne er nesten like nødvendig...: www.youtube.com/watc...T- l7sNB5pY

Jeg skal sende stafettpinnen videre, men navn på den utvalgte kommer litt senere.
 
ajnor2009-12-18 22:05
Antall innlegg: 958

nalo pakker ut en hyggelig adventspakke i morgen! ;-)
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-12-18 22:36
Antall innlegg: 1398

Det tipper jeg blir en skikkelig KJO og hei-pakke!
 
nalo2009-12-18 23:25
Antall innlegg: 356

det bli kanksje KJO og hei for gamle damer????
 
gompedyret2009-12-19 01:37
Antall innlegg: 4381

Og vi gjør et kort avbrudd i den ordinære sendingen for å gi en oversikt over de som har fått æren av å bidra så langt:

1. Blåveispiken
2. Alfa93
3. Calvados
4. Gompedyret
5. Mysteria
6. Kirsti
7. Maf
8. Sinabelle
9. Torill
10. Veslefrikk
11. Kness
12. Baltez
13. Snømannen
14. Scrabla
15. Twiver
16. Lillemy001
17. TanteMert
18. Ajnor
19. Nalo

Litt redaksjonell reklame:
[pompøs musikk] Ordspill.no - ditt møtested i det digitale universet! Hold deg fast allerede nå, for 2010 vil bli et ordspill-år du sent glemmer.

[forførende kvinnestemme med store pupper og nyvasket hår] Dramatikk, spenning og action! På ordspill.no er det DU som er i fokus. Bli med sammen med tusenvis av med- og motspillere, test deg selv, bryn hjernecellene og lær noen nye ord på kjøpet.

[Dyp mannsstemme bryter inn etter klimaks i musikken] Og det beste av alt er at det er helt gratis. Så hva venter du på? Bli en ordspiller, du også!

[avsluttende trommesolo]

Tilbake til studio.
 
Torill2009-12-19 02:32
Antall innlegg: 3658

Gompedyret - hvordan kan stemmen ha store pupper og nyvasket hår?

 
Kirsti2009-12-19 02:57
Antall innlegg: 1946

Menn kan nok høre sånt, Torill. Hvis de bare vil det nok.
 
nalo2009-12-19 10:05
Antall innlegg: 356

Takk til ajnor for Jussi og O helga natt. Faktisk første gong i år at eg fekk høyra sangen heilt ut.

No er tida inne for å kroa seg i sofaen for å sjå julefilmen over alle julefilmar - Love Actually. Her er eit persongalleri og ein historie som ikkje alltid heng heilt saman, men hjelpe meg så fornøyeleg. Og ikkje minst Bill Nighy sin rollefigur, Billy Mack, avdanka rockestjerne og heroinvrak som prøver seg på come back.....

www.youtube.com/watc..._J RyhJiXQ8

Ein liten reprise til slutt:
På ordspillforum i fjor dukka denne sjarmerande versjonen av O helga natt opp. Vel verdt å få med seg også i år:

www.youtube.com/watc...kX 30gaH6qY

Takk for oppdraget, stafettpinnen går vidare til Wetterstad.
 
Fladda2009-12-19 11:06
Antall innlegg: 20

Dette er min favoritt når det gjelder O Helga Natt :)

God Jul alle sammen!

www1.nrk.no/nett-tv/...ip p/442377
 
mymlen2009-12-19 15:57
Antall innlegg: 701

hehe - takk for herlig musikkvideo, nalo! Kunne tenkes å være litt "KJO og hei" for baltez også, der... :))
 
ajnor2009-12-19 17:09
Antall innlegg: 958

Fladda: Ubetalelig!!!
Likevel så MÅ jeg ha originalen med Jussi Björling - også!
 
Wetterstad2009-12-20 00:38
Antall innlegg: 4

Takk for det, nalo!

Da skriver vi allerede 20. desember. Hvor ble de 19 første av?

Vel, jeg skal først komme med en bekjennelse:
Jeg hadde lenge et relativt lunkent forhold til julen. Misforstå meg rett, julen var fantastisk når man var barn. Alle forventningene. Alle luktene. Ferie.

Når man etter hvert ble en del av voksenlivet, med alt det fører med seg, utviklet julen seg til et pliktløp av familiemiddager, jobbing og andre obligatoriske tilstelninger. Stress, mas og en haug med forpliktelser.
Forventningene ble borte. Lukten av jul ble byttet ut med lukten av eksosen i parkeringshuset, når man med et snev av panikk feilparkerer bilen på vei inn for å kjøpe gavene man lovet seg selv å bli ferdig med i september.

MEN, før alle blir sittende med et inntrykk av at jeg er Grinchens ukjente bror, må jeg si at mitt forhold til julen igjen har endret seg. Når man selv får barn kommer plutselig julefølelsen tilbake. Altså, den GODE GAMLE julefølelsen.

Jeg gleder meg til jul! Igjen. Forskjellen er bare at jeg nå gleder meg på andres vegne. Julen er jo en fantastisk tid, tross alt :)


Mitt bidrag til julekalenderen noen godbiter fra Youtube.

Først ut er Brian Setzers rockabillytolkning av Jingle Bells:
www.youtube.com/watc...Uy QdolNop0

Noen ser seg fornøyd med litt glitter på treet og en juleduk eller to. Andre velger å legge LITT mer arbeid i det. Glad det ikke er min nabo:
www.youtube.com/watc...mg f60CI_ks

Det siste har ikke så mye med julen å gjøre, men dette klippet er så fornøyelig at jeg ikke kunne la være å ta det med:
www.youtube.com/watc...1N eQJWGYJY

Ta vare på de små øyeblikkene. Nyt dem! Men glem for all del ikke å sette av tid til å legge en bingo i ny og ne.

God jul!


Ordspill - Ett trykk og du er hekta!

Hilsen Wetterstad.


Jeg sender herved utfordringen videre til Awi. Lykke til :)
 
Bakerboy2009-12-20 09:11
Antall innlegg: 223

jeg synes wetterstad har helt rett. helt siden jeg var 20 har julefølelsen dalt litt ned og middagen begynte å bli mer viktig sammen med familien enn pakkene! jeg har og tenkt noen ganger at det er på tide med sin egen familie for å få tilbake følelsen. nå hakke jeg rusha på men heretter så skal atter en gang julefølelsen komme tilbake:)
 
awi2009-12-21 19:42
Antall innlegg: 2531

Jeg er også glad for at naboene mine ikke gjør fullt så mye ut av pyntingen som i videoen til Wetterstad, men en kul video ble det jo ut av det!

Mitt bidrag er Adam Sandlers tanker mens han venter på nissen:
www.youtube.com/watc...yS 7vGCTBuQ

Legger ved et klipp som ikke har noe med julen å gjøre og, rett og slett fordi jeg synes det er verdt å bruke fem minutter på:
www.youtube.com/watc...dx kVQy7QLM

Og den som får æren av å åpne luke 22, er Glitre!
 
Ninaxxx2009-12-22 17:24
Antall innlegg: 1437

Hm... Har Glitre fått med seg oppgaven, tro?
 
Alfa932009-12-22 18:17
Antall innlegg: 7771

Han har fått den med seg :)
 
Glitre2009-12-22 18:23
Antall innlegg: 100

Jada, Nina, og takk for det, Awi ;)

Idag var det siste dag på skolen her i Kongsberg, og da kommer karakterheftet... Kolsi' for noen men ikke like morsomt for andre. dette er temaet i luke 22.

Moren til Lise lurer på hva datteren gjør på rommet, siden hun har vært opptatt så lenge. På rommet er det ingen Lise, men en lapp ligger på senga. Der står det:

Kjære mamma.

Kjæresten min og jeg har bestemt oss for å flytte over grensen. Vi har funnet et fint hus. jeg er stor jente nå, vet du! Jeg har allerede funnet ut masse om alkohol, rus og narkotika. jeg klarer meg selv.
Husk; jeg konfirmerte meg i sommer, og har jobbet i over ett år allerede, og tjent masse penger!
jeg lover at vi skal komme hit på besøk ofte, og dere kan jo komme til oss!
Og vet du hva?! Du skal bli bestemor!

Jeg er veldig glad i deg, og vi sees nok snart!

-Line

PS: Dette er ikke sant. jeg ville bare fortelle deg at det er verre ting enn karkaterboka mi som ligger i nattbordsskuffen.

Lille-julaftenluken går til selveste Holger!
 
Snømannen2009-12-22 19:44
Antall innlegg: 1556

Brrrrr,

Jeg er glad jeg ikke vet hva som ligger i nattbordskuffene til folk.
(grøss)
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?