Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 590

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Denny982008-05-05 19:09
Antall innlegg: 2

hva om man rett og slett ikke har tid til å spille lenger??
og ikke alle vet hvordan dette internettsamfunnet er, faktisk så visste ikke jeg at vi her inne tok spillet så gravalvorlig at vi må si hei og takk r spillet
 
Gynge Stühl2008-05-05 20:05
Antall innlegg: 4

Men i himmelens navn.. hvor nerd er dere?? Har dere ikke annet å furte over enn at noen (av forskjellige årsaker) ikke takker for spillet? HøflighetsNazier; det er det dere er!!!!!!!
 
Mooseman2008-05-05 20:23
Antall innlegg: 1596

Vi oppfordrer alle til å vise litt høflighet, selv i et spill på Internett.
Det er jo vanlig at man hilser når man møter folk i det virkelige liv også
 
Gynge Stühl2008-05-05 21:30
Antall innlegg: 4

Jeg hilser aldri, eller i det minste svært sjelden, evt. til pensjonister.
 
marlen2008-05-11 14:16
Antall innlegg: 22

Jeg har nå lest alt dere har skrevet ang temaet, og blir generelt ganske overrasket. Som Mooseman sier det er vanlig å hilse på folk når man møter dem. Og det minste jeg forventer er at folk svarer når de blir hilst på. Men for all del, om motspilleren ikke hilser på meg eller takker for spillet, så gjør det jo strengt tatt ikke så mye eller hva? Jeg har til nå ALDRI møtt sure folk her inne. Og selv om noen kanskje stikker raskt etter endt kamp, så trenger det jo ikke bety at de er sure eller hva? JA og om de er sure, da kan man jo kose seg med at man gjore en god jobb da;))
 
Aninn2008-05-11 15:03
Antall innlegg: 8

Mooseman:
Er det vanlig høflighet å hilse på ukjente man treffer også?
Da gleder ikke jeg meg til å rusle i byen 17. mai :p
 
Belissa2008-05-11 15:28
Antall innlegg: 94

Aninn:
Det er vel ikke akkurat helt det samme, og ingen god sammenligning synes jeg :)
 
Aninn2008-05-11 15:34
Antall innlegg: 8

Belissa:
Ikke alltid så lett å skjønne en opplagt spøk heller ;)
 
MyRuin2008-05-11 18:49
Antall innlegg: 201

men enting som jeg synes er mer irriterende enn at folk ikke hilser er når de jubler når de vinner.. Spesielt om du synes motspilleren har sabotert spillet ditt..
Uten at dette betyr all verden, men det er irriterende
 
SolveigRing2008-05-12 13:59
Antall innlegg: 8

Jeg må si at jeg har spilt mot mange hyggelige her inne. Hyggelig med folk som spøker litt, som hilser og takker for spillet.
Jeg har både tapt og vunnet, men hilser ALLTID og takker ALLTID. Noen synes det er ekstra artig å chatte litt underveis, og det har jeg absolutt ingenting i mot:)
Takk til alle hyggelige motspillere!

 
Bagdad2008-05-12 20:03
Antall innlegg: 28

Jeg funderte i to dager før jeg skjønte at tfs ikke betyr "tufs".
Det var vel da jeg begynte å tape at jeg skjønte hva det betyr her.

Folk er like forskjellige her inne som på t-banen.
Håper ikke ordspill utvikler seg til å bli kostskole.
Tenk å måtte ta på seg uniform før man logger seg inn!
 
Junisol2008-05-12 22:01
Antall innlegg: 146

Jeg er helt ny og skjønte ikke hverken hva eller hvor og hvordan jeg skulle svare. Senior skjønner dere. Skjønner litt mer etter å ha lest denne lenken. hehe
 
jonpiversen - Ikke medlem lenger2008-05-19 13:00
Antall innlegg: 108

Mistet totalt interressen for ordspill da jeg spilt 30x 17.mai.Fikk i snitt 1/2 vokal pr."hånd".Byttet og byttet men måtte bruke motstanders vokal på brettet for å legge ord på 3-4 bokst.Mistet 650 poeng.Sannsynligheten for å få så mange konsonanter er som å vinne 1.premiemi lotto etterhverandre.Er IKKE så dårlig-har 87 bingoer.Hilsen en som har banket Moosman 2 g og tatt fra han medaljen (2.gang jeg fikk den) litt dårlig taper,men heretter Scrabble.
 
Mooseman2008-05-19 13:24
Antall innlegg: 1596

Sannsynligheten for å få flere vokaler i Scrabble er nok ikke noe større ;)
Synd hvis du forlater oss jon, det er gøy å spille mot deg (selv om jeg taper) og rankingen svinger opp og ned for oss alle, hele tiden

 
Skræble-Knut2008-05-20 22:40
Antall innlegg: 6

Får jo nesten litt dårlig samvittighet av å lese dette her.. Jeg gikk ut av et spill uten å takke for kampen, eller spillet, eller noe som helst her for et par dager siden. Husker ikke helt hvem det var jeg spilte mot, men om du føler deg truffet vil jeg vel bare si takk for spillet. Grunnen til manglende "tfs" var utelukkende at jeg holdt på å gå så til de grader på veggene over egen innsats at jeg skjønte at jeg måtte komme meg unna macen fortest mulig, før jeg gjorde noe dumt.
 
Irenepa2008-05-20 22:49
Antall innlegg: 28

Tror vel kanskje man til og med kan ta seg tid til Takk for spillet, i stedet for tfs! Tror nemlig ikke det er en godkjent forkortelse i ordboka.
Syns det er koselig å bli sagt hei til, og trivelig med chat underveis. Men - det er likevel bare ett spill!
Takk for oppmerksomheten :)
 
Belissa2008-05-20 23:12
Antall innlegg: 94

Irenepa: Ikke alltid det er tid til å skrive " Takk for spillet" før motstanderen er ute allerede :)
 
Mach42008-05-21 02:17
Antall innlegg: 1

Det er ikke få ganger etter hvert jeg har svelget dypt etter å ha fått stoltheten såret - og sagt minimum tfs... Det hører med... :))
 
rovlaH2008-05-21 05:55
Antall innlegg: 1

Vist denne tråden gjelder folk som forlater spillet når det er ferdig synes jeg diskusjonen er direkte tullete.
Er helt enig i at det er litt kjedelig når folk forlater et halvferdig spill, men at de ikke sier noe etter de har tapt må da være greit. Er da ikke et chatterom, men spill..
 
gompedyret2008-09-06 03:46
Antall innlegg: 4381

Min erfaring med motstandere som en sjelden gang lusker avgårde uten å si et kvekk, det er at det skyldes som regel én ting: At du har feid motspilleren av banen, enten pga godt spill eller flaks (helst en kombinasjon).

Jeg er konkurransemenneske nok til å innrømme at akkurat sånne situasjoner har jeg ingenting i mot å havne i. :D
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?