Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 871

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
berita2018-04-20 00:21
Antall innlegg: 848

Jeg kjenner ikke noen av disse personene eller familiene deres, men skjønner ikke hvorfor dere holder på sånn. Er temmelig sikker på at familiene til disse navngitte personene både er uskyldige i det som skjedde den gangen, og at de ikke har det spesielt bra nå.

Det er også mulig at noen av dem spiller ordspill for å slippe å tenke på trasige ting ei stund.
 
bris12018-04-20 00:46
Antall innlegg: 2595

Helt enig, berita. Barnslige innlegg, hvor man konkurrerer om å komme med utsagn som antyder at man "vet". Ryktespredning på sitt verste!
Ta til vettet, dette er ikke morsomt.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-20 00:51
Antall innlegg: 1807


Trasig og flaut , men ikke veldig alvorlig synes jeg da ... Kanskje den som sendte meldingen var såpass dritings at han unnskylder seg med det; og derfor ikke vil stå fram som "den angrende synder".
Dette er vel en engangshendelse mot Navarsete, og greit å bli ferdig med det. Flaut også for familiemedlemmer til den/de "skyldige" selvfølgelig; og da bli det oppgjør på kammerset! Før de kanskje avslutter med et Ordspill, og hvis de er innom Forumet her, så tenker de, "forhåpentligvis for dem", at vi er noen tullinger som gidder å skrive om "fittemeldingen"... En gutt/mann i min fødeby ble kalt for "fittenils", uff og uff, kan ikke ha vært særlig moro !
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-20 09:04
Antall innlegg: 1630

Hehehe, la oss håpe de dumper innom ordspillforumet :-)

Cygnus og Erik: hva? Dere er mer oppdaterte. Grei ut!
 
berita2018-04-20 10:27
Antall innlegg: 848

Da det var snakk om å starte den Facebookgruppa, skrev jeg at jeg mente man kunne diskutere alt i Forum. Er ikke enig med meg selv lenger. Sladder og rykter om navngitte personer passer ikke i åpent forum, jeg oppfordrer dere som syns dette må utredes mer, til å gjøre det i den gruppa.
 
Cygnus2018-04-20 10:32
Antall innlegg: 44845

Aiaiai, ritslina og erik - vi er i unåde for fjas! Sånn kan det gå!
Det jeg ‘vet’, vet alle som leste aviser for noen år siden - nemlig at unge Borten Moe trakasserte (minst) en kvinnelig journalist - opptrådte naken og inviterte henne på sauna med herrene! Det var veldig pinlig - men for all del, det beviser jo ingenting, dog er det vel ikke vanskelig å se at det er litt ukultur også i SP!
 
Cygnus2018-04-20 10:38
Antall innlegg: 44845

Berita - det står deg vel fritt å ikke være med i denne tråden hvis du plages av den?
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-20 11:01
Antall innlegg: 1630

Ah, Borten Moe!

Vi fjaser i vei. Vi skriver ikke om annet enn det en kan finne i diverse aviser. Gjør vi vel?

:-)

Berita: hva som tas opp i fb-gruppa, er vel opp til medlemmene der, eller hva?
 
berita2018-04-20 11:52
Antall innlegg: 848

Cygnus: Jeg plages ikke, det er ikke meg og mine det handler om, men jeg har vel lov til å mene noe om hva som tas opp i Forum og måten det gjøres på?

ritalina: Selvfølgelig er det dere som bestemmer, ritalina, jeg kom bare med et forslag:-). Og, ja, det står om dette i avisene, men jeg syns likevel ikke det passer her, særlig ikke den navnelista.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-04-20 12:29
Antall innlegg: 11608

Det er helt innafor, berita.

Jeg skrev en litt flåsete morsomhet i går, om den "ene familien".
Men, det var altså en morsomhet som var myntet på etternavnet hans og saken med Skei Grande (aner ikke om de er i slekt engang), hvis veldokumenterte oppførsel på dette famøse bryllupet for noen år siden tross alt har druknet litt i saken om en SMS.

Men, ellers pryder jo denne saken forsidene på samtlige aviser i landet, diskuteres i sosiale medier med både morsomheter og spydigheter om hverandre, og alle navn, tidligere handlinger og bakgrunn er allerede velkjent. Så det er jo ingenting nytt som avsløres her.

Jeg synes også dine kommentarer om at evt. ordspillende familiemedlemmer til de berørte kan bli støtt av denne tråden og at du ikke lenger er sikker på at vi skal kunne skrive om alt her inne, er litt vanskelig å forholde seg til rent prinsippielt.
Pr. i dag er det ingenting i forumreglene våre som tilsier at noe fra denne tråden er i strid med de reglene vi forholder oss til.
Om vi skal endre reglene, med utgangspunkt i at det er enkelte ting man ikke skal kunne skrive om her inne, så er det vanskelig å se hvem som skal sette grensene hvor, uten at noen blir støtt av det heller.
For folk er så forskjellige, og har så ulike syn på hva som er krenkende eller usømmelige skriverier, og hva som er akseptabelt å kunne skrive om.

Pr. i dag så er det først og fremst oppførsel ordspillere i mellom som reguleres av reglene våre.
Men, er det noen kommentarer eller tråder som man mener er over kanten, så er det bare å ta kontakt med noen av oss spillverter (ta da gjerne kontakt med en av de andre, hvis det er noe jeg har skrevet som man reagerer på, f.eks.).


 
auau2018-04-20 12:57
Antall innlegg: 38005

Unnskyld, jeg skal ikke mene noe som helst om dette. Jeg bare vil fortelle at Henrik Syses foredrag: "Hva er sannhet"? er veldig lærerikt. Skulle ønske mange, mange får anledning til å høre det.
 
berita2018-04-20 13:00
Antall innlegg: 848

Ja, folk er forskjellige, derfor har vi forskjellige meninger. Jeg tror heller ikke at denne tråden er i strid med reglene, det er sikkert "innafor".

Men jeg tror jeg også er innafor når jeg mener noe om det. Jeg syns ikke den navnelista hører hjemme verken her eller i avisene, det involverer privatlivet til svært mange uskyldige folk. At alle navn, tidligere bakgrunn og handlinger allerede er velkjent, var jeg ikke jeg klar over, men jeg har langt fra lest alt som er skrevet om dette. Det skal noe til også, slikt er jo godteri for massemedia! At en sak pryder forsidene og diskuteres overalt m.m.m., er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det er helt greit å holde på slik i lange tider.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-20 13:09
Antall innlegg: 1984

En ekkel sms å få for en kvinne fra arbeidskollegaer.

Bra at Liv Signe reagerer.

Noe sånt kan lett skje på hyttetur der gutter er samla. En av yndlingstemaene blir lett damer i slike situasjoner. Noen fikk tydeligvis kick av å sende avgårde en vågal sms og angret seg sannsynligvis noen sekunder etter at send-knappen var trykket ned.

Det var nå tross alt bare en sms, ingen ble lemlestet fysisk.

Hva er passende straff ? 10.000 kr til den fornærmede fra gjerningsmannen ? Offentliggjøring i media er nå uansett større straff.
 
berita2018-04-20 13:09
Antall innlegg: 848

Hei auau. Vil bare si at jeg skrev og sendte innlegget over som svar til Erik. Så ditt først etterpå. Har ikke hørt det foredraget, men det kan sikkert være interessant. Hvorfor sier du unnskyld, forresten, og mener at du ikke skal mene noe?
 
auau2018-04-20 16:29
Antall innlegg: 38005

Forklaring: Jeg vil ikke blande meg inn i noen som helst debatt om dette temaet, skjønner du! Glem hele greia, sier jeg. Syndebukken kan direkte be om unnskyldning. Hele Norge trenger ikke blande seg i hylekore! Kommer ikke noe godt ut av det i det hele tatt. Står det ikke noe om å vende det andre kinn til?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-20 20:52
Antall innlegg: 1807


Prøver å finne Syses foredrag på You Tube.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-20 21:19
Antall innlegg: 1630

www.vg.no/nyheter/i/...bo rten-moe

Det tilspisser seg.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-20 21:38
Antall innlegg: 1807


Hva ?! suspenderes på grunn av enkelt melding som ble sendt for 2 år siden ! Kvinnekamp? Makan til dusteutspill.
 
Cygnus2018-04-20 22:15
Antall innlegg: 44845

Abelon - ærlig talt, meldingen var ufyselig nok, men det verste er jo hele kulturen bak, som tillater sånt.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-20 22:23
Antall innlegg: 1630

Gutteklubben Grei som dekker hverandre. Ukultur som kjedelig nok for gutteklubben har kommet for en dag.

Er det noen som på ramme alvor tror at INGEN av de involverte kjenner til meldingen?
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?