Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 855

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-07 18:35
Antall innlegg: 1807


Selvfølgelig kan man kalle det lavmål å sende en sånn melding. Men hva så? Er det nå så fryktelig å motta en sånn melding? Det er noe som heter "å heve seg over", og det skulle hun ha gjort, godt voksen som hun er. Men hun dro dette "trakasseringskortet" tydeligvis. Og det er tydeligvis lett for enkelte å gjøre. Og hva godt kommer det ut av det?
Ingenting. Hun havna i "kjønnsfella" tydeligvis. Det finnes helt andre og bedre måter å takle sånne "idiotmeldinger" på.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-07 18:37
Antall innlegg: 1807


he he. og her var det "tydeligvis" hele 3 ganger.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-07 18:40
Antall innlegg: 1807


Kanskje dette er et "godt" eksempel på dette "krenkehysteriet" som vi har delt tanker om her i en annen tråd.
 
Cygnus2018-05-07 19:32
Antall innlegg: 44845

Nei ærlig talt, abelon. Hun har hevet seg over det, men da det kom ut igjen, måtte hun selvsagt stå ved det. Det er ikke krenkekultur, det er en kultur som fsktisk har strukturer som gjør kvinner til objekt på en helt annen måte enn menn.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-08 15:17
Antall innlegg: 1807


Forandringen starter med hver og en av oss. Det er et gammelt mønster det du beskriver; på vei inn i historiebøkene. Hvis man først og fremst ser på seg selv som menneske, hvor kjønn er av mindre betydning, så vil ikke "objekttenknimg" være et tema. Men kanskje jeg bare ikke "forstår kvinneperspektivet" fordi jeg er mer androgyn i væremåte og tankegang. Jeg er et sted "midt i mellom", og er veldig glad for det, for dette "objektfokuset" som du snakker om, det har jeg ikke opplevd. Og jeg har stort sett forholdt meg til menn i alle sammenhenger, og synes det er avslappende. Utseendemessig er jeg "helt normal"; ingen "traktortendenser". Trives absolutt best sammen med menn.

 
Cygnus2018-05-08 15:56
Antall innlegg: 44845

Jeg har heller stort sett ikke hatt problemer med objektfokus, abelon (og mitt yrke var - til dels er - preget av få/færre kvinner jo høyere opp i hierarkiet). Men dette har lite med enkeltindividers opplevelser å gjøre - det er samfunnsstrukturer. F eks seksualisering av kvinner i alle sammenhenger på en helt annen måte enn menn. Og oppriktig talt, abelon, poenget er vel presis at det ofte gjøres umulig å se på seg selv først og fremst som menneske. Og hva vet du om hvorvidt Navarsete ikke gjør det?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-08 18:09
Antall innlegg: 1807


At det ofte gjøres umulig å se på seg selv først og fremst som menneske ? Nei, det er aldri umulig. Og den seksualiseringen av kvinner "i alle sammenhenger", vel, det bidrar de i større eller mindre grad til selv. Men hysj, det skal man jo ikke si høyt.
Jeg synes det er interessant å analysere "fastlåste tanke/handlingsmønstre". Navarsete er jo ikke interessant her, men å se hvordan denne saken har "balla på seg". Dette hadde vært en "ikkesak" hvis hun hadde reagert som hun burde: Sett det som en "fyllemelding", og ikke blåste det opp så det tilslutt havna hos politiet ! Hvis hun hadde villet seg selv, og "andre trakasserte kvinner" vel, så hadde hun sletta meldinga, og ferdig med det. Jo, det er fullt mulig å "late som ingenting".
Flaut for Vedum også; man tar jo ikke en sånn privat idiotmelding til politiet!
 
Cygnus2018-05-08 19:22
Antall innlegg: 44845

Vi får bare være uenige, abelon - du er tudeligvis ikke imponert over Stephen Waltons artikkel, jeg synes han setter bra ord på sakskomplekset!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-08 20:51
Antall innlegg: 1807


He he- imponert? Det var absolutt bra skrevet. "Hankjønnet her: Erik og J.E er tyste. Kan være artig å høre hva de mener om artikkelen.
Lurer på om de "tør" og være helt ærlige. Men hvis de ikke har kjærester, så går det vel bra !
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-05-08 21:08
Antall innlegg: 11608

Som hankjønn og rikspolitisk synser vil jeg bare si at jeg synes kronikken var bra, velskrevet, men tar opp et tema som jeg synes allerede får mye oppmerksomhet, og som definitivt tas på høyeste alvor av et samlet pressekorps.

Derfor engasjerer jeg meg ikke så mye i den.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-08 21:18
Antall innlegg: 1807


Erik75, Du glemte et ord : Et tema som får ALTFOR mye oppmerksomhet. He he, for det var det du EGENTLIG hadde lyst til å si !
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-05-08 21:31
Antall innlegg: 11608

Både ja og nei.

Det er vel mer riktig å si at det er andre temaer jeg synes burde få mer oppmerksomhet.
Og da heller på bekostning av "Mette Marit snublet på vei opp flytrappa! Vi har bildene!", enn dette.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-08 23:01
Antall innlegg: 1807


Mette Marit ja, hun skal visstnok plukke søppel i Risør i morgen !
Da kommer det sikkert "interessant stoff". Frigjøringsdag i dag, og en slags feiring her i Risør. Konvoibyen og krigsseilerne, som det vel snart ikke er flere igjen av. Krompen og Krompinnen var her i dag, og skal komme tilbake i morgen å plukke opp alt søppelet etter feiringen.
Samboen lurte på om vi skulle gå å "kikke" på dem, men hvis det er noe jeg absolutt synes er kleint, så er det å "glo på kjendiser".
OPP flytrappa? , "litt bedre" hvis det hadde vært NED flytrappa.
Eller, at flytrappa ikke er der når hun skal gå ut av flyet. For det skjedde faktisk med en Risørmann (opprinnelig Spanjol), og det gikk ikke helt bra...Han overlevde, men ble litt mer koko i topplokket stakkars.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-24 21:10
Antall innlegg: 1984

Liv Signe føler seg vel litt snurt nå som Sp har valgt å ikke ta saken hennes mer seriøst
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?