Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 921

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Angina2020-01-25 13:30
Antall innlegg: 265

Kynisk, Angina?

Jeg synes da det er rimelig raust av Norge å tilby helsetjenester og bistand hele fire ganger i denne saken (for å bli avslått hver gang), og bruke millioner av kroner på å forsøke å få barna ut fra leiren.

Jeg kaller det raust, humant og en rettstat verdig.
Og det er vel ingen i tråden her som har sagt at vi ikke burde hjelpe barna heller.


Du synes dette er kynisk, fordi vi ikke synes vi burde gi etter for IS-kvinnens krav.

Så forskjellig kan man se det, altså.

 
TiramB2020-01-25 13:53
Antall innlegg: 781

Ja, så forskjellig kan man se det......

LilleL: så enig i siste setningen; det er bare til å la være å lese tråder som ikke engasjerer, som irriterer osv osv..... Så hvorfor gjør du det?
Å løse det med å stenge tråden er temmelig håpløst. Hvilken tankegang er det? Fjern alt man ikke liker?......
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-25 13:59
Antall innlegg: 4429

Jeg er egentlig mest spørrende. Gjorde regjeringen dette på en så "lett" måte fordi det er et engangstilfelle? Hva hvis det hadde vært 10 lignende tilfeller nå og noe senere, som regjeringen hadde visst om ville komme; ville de da ha satt himmel og jord i bevegelse 1,2,3,4,5,6,7,8 og 9 ganger til? Det hadde vel de aller fleste av oss reagert på? I hvert fall jeg. Det er så mange situasjoner i livet som gjør at man er nær tåle/akseptgrense; og så tolererer man en gang, kanskje to; men et sted går grensen. Så jeg forstår regjeringens besluttning i denne ENE saken; men hadde ikke forstått det hvis de gikk inn alle lignende saker med like mye ressurser.
 
LilleLaila2020-01-25 20:12
Antall innlegg: 3144

Problemet, Tiram, er at tråden engasjerer, men at jeg ikke orker å debattere på et så hatefullt og drittkastaktig nivå!
 
LilleLaila2020-01-25 20:13
Antall innlegg: 3144

Og der synes jeg faktisk OP er et eksempel til etterfølgelse, hun lytter og svarer alle, men alltid med respekt!
 
TiramB2020-01-25 20:15
Antall innlegg: 781

Hva og hvem er det du reagerer på da?
 
LilleLaila2020-01-25 20:18
Antall innlegg: 3144

Les tråden selv da
 
LilleLaila2020-01-25 20:22
Antall innlegg: 3144

"Ærlig talt Angina (eller hva du nå heter) hm
 
TiramB2020-01-25 20:23
Antall innlegg: 781

Eh........... Jeg har da lest tråden. Hva tror du?
 
LilleLaila2020-01-25 20:27
Antall innlegg: 3144

ok, jeg reagerer i hvert fall på måten enkelte svarer på, eks. ovenfor. Det gjør at jeg ikke tør å hive meg inn i denne debatten
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-01-25 20:34
Antall innlegg: 4429

Det var pent sagt LL! Men jeg har nok hatt noen uttalelser her i Forum som jeg ikke er helt stolt av... Og, jeg prøver virkelig å skjerpe meg.
Og da gjelder det å ikke bli provosert til å gå inn i "krangledueller" som oppstår når det er mye temperatur. Nei, jeg liker heller ikke sånt personfokus som det blir av og til. Det kalles ikke meningsutveksling.
 
LilleLaila2020-01-25 20:51
Antall innlegg: 3144

Nemlig!
 
Angina2020-01-25 21:00
Antall innlegg: 265

Slenger meg på rosen til Ordputter her.
Jeg lar meg sikkert alt for ofte rive med i "litt vel engasjert ordbruk" selv, så jeg skal ikke rette noen pekefingre her.
Men, jeg synes jo det er påfallende at enkelte har det med å bruke så utrolig nedlatende ord om ens meningsmotstandere her inne.
Jeg kjenner iallefall ikke igjen hverken meg selv eller andre jeg kjenner som deler akkurat samme syn i denne saken i yttrykk som "de engstelige blant oss", "humørløse skremmere fra ytre høyre", "overdrevent egstelige", eller at man skal ha et ønske om å spre frykt og redsel.

Når TV2s spørreundersøkelse om det var riktig å hente moren her viste at folk var delt helt på midten i denne saken også, så synes jeg med respekt å melde at å bruke slike karakteristikker bare slår tilbake på en selv.

 
LilleLaila2020-01-25 21:06
Antall innlegg: 3144

Sant det, Angina, og det er uansett ikke måten å diskutere på. Det blir så fort lavmål
 
Cygnus2020-01-26 13:06
Antall innlegg: 44845

Du store! Hvis eksempelet på dårlig debatt er ‘ eller hva du nå heter’ så gir jeg meg over! Det var fjollete og teit, og skulle selvsagt ikke sagt det, men når jeg tenker på de personlige ksrakteristikkene noen av de som okker seg her har brukt - om AaseB for å nevne ett av de verste eksemplene! Men det ble ikke kommentert av noen av dere her (Grete sa i fra!) så jeg må smile litt av denne nye vendingen. Jeg skal ikke ramse opp andre eksempler skjønt en periode drev en liten gruppe med høyst personlige negative kommentarer slik at flere trakk seg ut. Selv tåler jeg godt å igjen og igjen bli kalt sur og gammel men å bli beskyldt for å bagatellisere ISIS og ondskap osv...! Jeg skulle så inderlig ønske at en kunne ha diskusjoner og debatter om språk og ord her inne - politiske og filosofiske temaer synes jeg ikke egner seg her (jeg bruker i alle fall facebook til slike temaer).
 
Vannmann2020-01-26 13:30
Antall innlegg: 357

"Jeg synes ikke vi skal diskutere politiske temaer her inne!"
(Men, jeg kommer uansett til å fortsette å kommentere i alle slike tråder med utropstegn etter hver eneste setning!)

Beklager, men her klarte jeg ikke å dy meg...
 
LilleLaila2020-01-26 13:37
Antall innlegg: 3144

He-he, vannmann :)
Bare et eksempel, Cygnus. Vet at du tåler en del :)
Men jeg tror (håper) ikke jeg har vært så veldig spydig her inne. Jeg vil ikke være det i hvert fall, og jeg er enig i at det er mye morsommere å diskutere språk og ord. Politikken blir for vanskelig for meg egentlig ...
 
TiramB2020-01-26 13:40
Antall innlegg: 781

Jammen kjære vene dere!

Delta i tråder du trives med.
Skygg unna de du ikke liker.
Opprett tråder med tema som engasjerer deg.

Er det verre enn det?
 
LilleLaila2020-01-26 13:43
Antall innlegg: 3144

Nei, da Tiram, men jeg er (som Cygnus, tror jeg) litt nysgjerrig ... man klarer liksom ikke å la være
 
TiramB2020-01-26 13:44
Antall innlegg: 781

..... å klage, mener du?
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?