Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 923

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 10:02
Antall innlegg: 6062

Og jeg finner det lite interessant å diskutere med folk som ikke greier å sette seg inn i linkene jeg har postet.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 11:11
Antall innlegg: 6062

tenker at det er forskjellige typer mennesker som er motstandere av for mye teknologisk-indusert stråling i samfunnet. Jeg er selv admin i en antistrålegruppe og hiver ut flere slike ytterliggående konspirasjonsteoretikere i uken og henviser disse til andre fb-grupper.

Det er et par FB-grupper som jeg og andre ikke vil ha noe med å gjøre fordi de holder seg jevnt over for langt unna det vitenskapelige.
 
Chiraff2020-11-20 11:23
Antall innlegg: 15848

Da tenker jeg at Admin konkluderer med at denne tråden er bragt til ende.

Case Closed!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-20 11:50
Antall innlegg: 4429

Ja, Aran er et underlig "tilfelle". Han har beskrevet seg selv som: merkelig; i profilen sin. Og det er jeg enig i! Men jeg, Forums selvutnevnte Trumpekspert, har ikke hatt mistanke om at Aran innehar en "Trumplignende" diagnose. Spesielt når det gjelder dette strålingstemaet; så kan det virke sånn, ja. Men nei, jeg har kommet til en annen konklusjon...
Hehehehehehehehehe; synes jo på en måte at dette er litt artig. Irriterende og artig!
 
Alina19602020-11-20 12:55
Antall innlegg: 1479

Interessant emne. Når The Lancet skriver om det, så kan jeg tro på det. Mobiltelefoner avga sterkere stråler før, telefonen ble jo varm når man snakket lenge i den også. En periode sto det angitt en egen stråleverdi i bruksanvisningen. Men ikke nå. Det ble satt grenser for hvor mye stråling en mobil kunne avgi etterhvert. Jeg mistet min eldste bror, han døde av hjernekreft i 2004. Svulsten oppsto over venstre øre, akkurat der han holdt mobilen når han snakka. Han sto for driften av et asfaltverk, og satt foran en transformator på jobben. Jeg antar at det forsterket strålene fra mobilen kraftig, uten at jeg skal påstå at det var grunnen til hjernesvulsten.(Han drakk lite, var veldig sprek, og hadde aldri røkt.)Men jeg mener iallefall at det ikke blir tillatt så mye stråling fra mobil/data/ ++nå.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 13:32
Antall innlegg: 6062

Alina jeg har et søskenbarn som er nevrolog. Han er helt med på dette at stråling fra teknologi vi omgir oss med skaper helseproblemer.

Har lest et sted at blant de legene som jobber med hjernesvulster (nevrologer, nevrokirurger) så har begrepet mobilsvulst vært brukt i mange år.

Mobiltelefonene i dag på 4G sies vel å være litt mildere ang. stråling sammenlignet med mobiltelefonene på 1G, 2G. Men i dag bruker folk mobiltelefonen mye mer pga. internett SMS osv.. så "smart"-mobiltelefoner/ne ttbrett o.l.. i dag gjør mer skade enn før


En skolekamerat av undertegnede døde av hjernesvulst for noen år siden. Jeg husker at han pleide å snakke veldig mye i mobiltelefonen.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 13:38
Antall innlegg: 6062

Må tilføye at den landsomfattende organisasjonen jeg sa jeg ble tillitsvalgt for er en del av den ene jobben min der jeg er statsansatt. Nå gjør jeg tilsvarende mindre av de arbeidsoppgavene jeg gjorde før og tilsvarende mer for organisasjonen.
 
Alina19602020-11-20 13:59
Antall innlegg: 1479

Trist at folk dør som følge av stråling og for lite informasjon om stråling. Det er leit å miste noen i sin omgangskrets, Aran. Mobilsvulst ja. Det rimer med det jeg opplevde på en kreftavdeling, som jeg jobbet på rundt år 2000. Det var sterk økning av testikkelkreft blant yngre menn i starten, når mobiltelefonen ble allemannseie. De gikk med mobil telefonen i lomma. Jeg har ei venninne som har hjernekreft også. Hun har ikke den verste sorten, så den sprer seg senere. Hun vil ikke snakke i telefonen ofte. Jeg har sjelden mobilen inntil øret når jeg snakker med noen. Jeg bruker handsfree og setter på høytaleren på telefonen.
 
trymare2020-11-20 17:19
Antall innlegg: 871

Aran, fortell oss om disse utdannelsene og jobbene som du påstår at du har. Du har sagt du har en stor utdannelse og svært høytstående stillinger. Hva slags utdannelse er det snakk om, og hvilke stillinger innehar du? Jeg bare spør, fordi det er ganske psykopatisk å lyve på seg en karriere og yrkesvei, for å få andre til å endre mening.
 
Cygnus2020-11-20 17:27
Antall innlegg: 44845

Akk ja, Aran! Du kaster rundt deg med henvisning til egen naturvitenskapelig kompetanse (og andres angivelig manglende sådan), men vi får ikke vite hva denne kompetansen består i. Forøvrig vitner det ikke om naturvitenskapelig metode når en stadig baserer seg på anekdoter. Alina: Dette er ikke THE Lancet, men et relativt nytt tidsskrift i samme familien. Og med relativt lav impact factor sammenlignet med The Lancet. Dessuten har selv the Lancet en del ‘rusk i maskineriet’ nå og da! F eks en artikkel om en vaksine (husker ikke detaljer) som ble trukket og likeså artikkelen av vår landsmann tannlegen Sudbø som var juks. Slikt skjer.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 18:49
Antall innlegg: 6062

T og C. Har fortalt om denne utdannelsen på universitet og høgskole et par ganger før og gidder ikke gjøre det igjen. Men kan nå si at innenfor det aktuelle fagområdet står ikke min utdannelse tilbake for de som jobber profesjonelt med dette i det norske strålevernet DSA.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 18:51
Antall innlegg: 6062

Og Cygnus du vet ikke alt om min utdanning selv om du tror det og selv om du har fått info fra Haugesund.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 18:54
Antall innlegg: 6062

Just remember:


I am Right
That`s just the way it is
Read my writing
Click on and read the links
From start to the end
 
trymare2020-11-20 18:56
Antall innlegg: 871

Din troverdighet er lik null, Aran. Om du nå forteller oss hva slags utdannelse du har, og hvilken jobb du har, du sier du har svært celebre kontakter blant annet, så vil din troverdighet øke noe. Når det har sagt, innebærer ikke utdannelse og karriere at man nødvendigvis er noe nærmere "sannheten".

Syns helt ærlig at hele ditt vesen her inne er høyst suspekt. Det er sikkert mye bra med deg, men måten du fremstiller deg selv her i forumet, gjør deg til et skattkammer for en psykolog.

 
Alina19602020-11-20 19:06
Antall innlegg: 1479

Joda, det er jo «rusk i maskineriet» i de fleste tidsskrifter. Min hensikt var å formidle at de eldste mobilene på markedet hadde for høye stråle verdier. Ellers er det MINE egne synspunkter som jeg framhever ad. min brors bortgang. Det kan jo være andre årsaker, som ingen kjente til også. Og JEG synes at folk må være forsiktige i sin bruk av elektronisk utstyr.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 19:09
Antall innlegg: 6062

Jeg tror nok du sitter inne med info hvilke jobber jeg har for tiden og som jeg har hatt i mange år fordi jeg valgte å overta familiegårdsbruket.. Alt du ønsker er bare å prøve å sette meg i et dårlig lys T. Poenget er at jeg har utdannelse innenfor de relevante fagområdene til å kunne uttale meg profesjonelt om dette. Min utdannelse innen cellebiologi, humanbiologi, fysikk og kjemi fra universitet og høgskole og seinere lesing om emnet gjør meg minst like godt kvalifisert til å skrive om stråletemaet som de som jobber med dette i DSA.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 19:33
Antall innlegg: 6062

Just remember:


I am Right
That`s just the way it is
Read my writing
Click on and read the links
From start to the end
 
CaB2020-11-20 19:41
Antall innlegg: 2926

Aran, det er ikke nødvendig å gjenta den samme posten om at du har rett 3 ganger i samme tråd.
 
Cygnus2020-11-20 19:44
Antall innlegg: 44845

Beste Aran, jeg gir vel blanke blaffen i hva slags utdannelse du har eller ikke har - men din troverdighet mht til din store sak blir jo unektelig svekket når du bare slenger ut skrytelister i hytt og vær (samtidig som du sier at dine kvalifikasjoner overgår andres). Litt som da du påstod at du kunne/snakket 10 eller 15 språk - noe som straks ble avslørt som tull. Skjønner du ikke at du skader den saken du sier du brenner for??
 
Cygnus2020-11-20 19:45
Antall innlegg: 44845

Tror ikke vi er kjempeuenige, Aline, men jeg er altså ingen ekspert :)
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?