Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 963

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-24 13:54
Antall innlegg: 4429


He he- ikke dumt å kjøpe 10 billige luer hvis man roter dem bort, og kanskje finner dem igjen... Sambo har lite hår på hodet, og MÅ ha lue til utpå våren. Aviskjøring om natta, og flere små hus "på tunet" gjør at luer forsvinner og dukker opp på de utroligste steder. Så om vinteren er det lueleting, ofte.

Sambo sier at han tilhørte "drøyegenerasjonen". De hadde utedo frem til 2004 her i Asker; slå den! Ikke ante de at tomteprisene her skulle bli helt absurde. Men jeg har ikke noe godt sparetips tror jeg. Annet enn at jeg ikke sløser.





 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-24 16:20
Antall innlegg: 6062

Jeg bruker lue mye fordi det demper hodepine i mitt tilfelle. Har enkelte dager lue på meg innendørs omtrent hele tiden. Derfor er det viktig for meg å alltid ha tilgang til luer. Videre synes jeg det er morsomt å gå utendørs med luer der man kan velge mellom luer i mange ulike farger.


 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-24 16:23
Antall innlegg: 6062

Og så tilbyr jeg ubrukte ulike luer til folk som kommer innom som gave, i alle fall så lenge som man har et lager av disse ubrukte luene. Det var nettopp på besøk her noen som jeg kjenner og jeg tilbød vedkommende en ny lue fra en stor bunke luer i ulike farger som vedkommende kunne velge selv som en gave.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-25 00:26
Antall innlegg: 4429


En lue for ethvert hue! Jeg gikk med solbriller nesten hele tiden for noen år siden, også når det var overskya og regn. Og da kunne til og med lyset innendørs være plagsomt; best med dempa belysning. Svært selsom opplevelse... Du som har vært borti mye "underlig" Aran, har du erfart noe sånt, eller hørt om noen som har? Liten avsporing, igjen.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-25 03:43
Antall innlegg: 6062

Da jeg var barn plagdes jeg med migrene og da gikk dagslys inn på meg slik at det ble ubehagelig.

Ellers har jeg lest at folk med diagnosen ME foretrekker å ligge i et mørkt rom, gjerne over 21 timer i døgnet.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-03 02:21
Antall innlegg: 6062

Jeg er medlem i søvnforeningen. Koster 350 kr i året. Men nå er medlemsbladet på papir opphørt , noe som gjør meg opprørt, og dette er herved oppført.
alle kan jo nå lese medlemsbladet på internett.

så jeg tror jeg sparer 350 kr på ikke å fornye mitt medlemskap der.

ellers har jeg fått flere måneders + abonnement på internett for Dagbladet og Aftenposten for bare 1 krone. Det gjelder å passe på i januardagene for da kan man få dette billig. Så gjelder det å skrive opp i almanakken når abonnementstiden går ut slik at man kan melde i fra om at man ikke fornyer sitt abonnement, og dermed sparer man flere hundre kroner
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-04 15:55
Antall innlegg: 6062

Man kan bruke får i kål - kjøtt i steikeovnen. Så får man kjøttmiddag med brun saus og poteter og grønnsaker.


Fordel om kjøttet tiner noen timer før man har det i steikovnen slik at kjøttet bedre holder på væsken.


Det er jo tilbud nå kr 29,90 per kilo på fårikål-kjøtt på Sparbutikken.
 
kuami2019-02-04 16:50
Antall innlegg: 585

Eller lage Irish stew, Aran!
 
bris12019-02-06 12:10
Antall innlegg: 2591

Aran, folk med ME foretrekker ikke å ligge i et mørkt rom. Noen med den diagnosen er nødt til å gjøre det for å lindre litt på symptomene. Andre, som meg, klarer seg med «å ligge på lading» før eller etter spesielt utfordrende gjøremål. Det finnes forskjellige grader av sykdommen.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-02-06 16:31
Antall innlegg: 4429


He he- den var god; LIGGE PÅ LADING! hahahehehehehaha; sorry vanskelig å stoppe å le. Kjenner meg igjen; har også kortere eller lengre perioder med lading; før og etter og så videre...
 
bris12019-02-06 17:31
Antall innlegg: 2591

Ordputter, jeg velger å tro at du ikke ler av sykdommen, for den er ikke spesielt morsom. Å ligge på lading dekker det som faktisk skjer: Horisontalen i mørkt soverom eller i dagslys på sofa.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-06 19:05
Antall innlegg: 6062

Disse handlelappene man får på Rema er gode å bruke til skriving og notater også til annet enn til handlelister.

Selv har jeg brukt disse til mye forskjellig.

Kan være lurt å bestille forbruksvarer fra kina før 350 kr grensen forsvinner 1.1.20.

Gratis port fra Kina. Jeg har nylig kjøpt 2 par pene brune sommersko fra kina til bare 1/5 av prisen

 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-16 11:03
Antall innlegg: 6062

Bruk kupongene på Coop. Her om dagen fikk jeg en gratis liter ananasjus.

Og så fin en dame bak disken da.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-02-16 20:52
Antall innlegg: 4429


Ikke dårlig; en gratis liter ananasjuice og en fin dame! Som du overøste med... sparetips? Lurer litt på om det er et godt sjekketriks?
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-16 22:20
Antall innlegg: 6062

Hun var som en lett bris med lett luftighet og hjertefin stråling basert på en nydelig lett-oppløftende mild-skarphet som gjorde godt i hjerteområdet.. Jeg ble så imponert. Det er ikke hver dag man ser noen med en slik utstråling.



 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-02-17 16:52
Antall innlegg: 4429


He he- hvorfor ikke skrive ned det siste du skrev her nå, og, hvis det ikke er altfor mange folk i butikken neste gang, så kan du jo spør henne om hun vil høre det? Men du mente kanskje: hjertefin UTstråling?
Om ikke annet, så er det artig da! For oss som ikke har en sånn evne til å leke med ordene, så er det litt imponerende.

I 2008, på Match, så skrev "sambo" sånne dikt til meg, og det var virkelig en uvanlig opplevelse! Han har samme evne som deg til å ta ordene "ut ifra løse lufta", og få noe fint og morsomt ut av det. Litt brydd ble jeg jo, men lot ham holde på!
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-17 17:31
Antall innlegg: 6062

Interessant. Ordputter. Men det er nok ikke noe spesielt som pågår mellom meg og hun der damen. Jeg bare skrev hvordan jeg oppfattet vedkommende sin utstråling.


 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-02-17 18:38
Antall innlegg: 4429


Nei, ikke noe spesielt som forgår kanskje... men tenk om det kunne bli "noe spesielt som foregår" ? Man vet jo aldri! Tenk om hun tenkte at du også har en luftig og hjertefin utstråling? Får ikke rød strek under hjertefin; så lurer nesten på om det er et ord?
 
CaB2019-02-17 18:59
Antall innlegg: 2926

Nå tenker jeg det er på tide å komme seg tilbake til tråden tema her...

Store pakninger med mat er gjerne billigere per kg en små pakninger. Hvilket er kjekt hvis du vet at du får brukt opp den store pakken og ikke kaster halvparten....
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-02-17 18:59
Antall innlegg: 6062

Joda. Du har et poeng.

Ja hjertefin gir ingen rød strek. Oppfatter dette som overraskende jeg også.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?