Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 896

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
giggsy2011-11-04 13:20
Antall innlegg: 139

evig tro mot dine sko..
 
kuami2011-11-04 16:09
Antall innlegg: 585

Tid for kultur!
Det behøver ikke koste så mye hvis du passer på alle rabatter som gis, f eks som medlem av bokklubber, OBOS, ungdomskort på teater, gratistilbud fra forlag og aviser etc.
 
giggsy2011-11-04 17:00
Antall innlegg: 139

hvorfor ikke bli naturist enormt å spare
 
kreta652011-11-04 17:31
Antall innlegg: 8

Det verste er at folk trar de sparer på alle mulige slags kort når de nesten uten unntak gjør ting dyrere.
 
Glory2011-11-04 19:04
Antall innlegg: 386

Det der har jeg faktisk til gode å oppdage, Kreta65. Vet det advares mye, men her i huset sparer vi i alle fall mye!
 
kreta652011-11-04 19:09
Antall innlegg: 8

Det er som en jeg kjenner - bruker trumf når han fyller bensin på Shell - betaler 1 kr mer pr liter, enn det han kan kjøpe bensin for på f.eks ST1, får tilbake 20 øre i trumf. Dermed betaler han 80 øre mer pr liter enn nødvendig.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2011-11-09 13:48
Antall innlegg: 2649

Var på ICA og handlet her om dagen. Fikk se en pakke med Snickers sjokolade, 5 stk i pakken som var utgått på dato. Fikk hele pakken gratis.
 
piaf2011-11-09 15:26
Antall innlegg: 995

Ikke kjøp nytt før den gamle går i stykker (f.eks. tv, sko, bil og sofa), kjøp sykkel av JamesO, meld deg ut av alle klubber og foreninger, si opp alle autotrekk til frivillige organisasjoner og alle abonnementer på aviser og tidsskrifter, kjøp sykkel av JamesO, takk nei til invitasjoner som innebærer utgifter for deg, gå aldri på byen, kjøp sykkel av JamesO, reis minst mulig, bruk bilen bare når du skal til Sverige og handle, kjøp sykkel av JamesO, skru av lyset, klag på maten, renholdet, bråket og servicen over alt hvor du beveger deg (ender ofte med prisreduksjon, gratis drink e.l.), si opp fasttelefonen, bruk teposen to ganger, kjøp sykkel av JamesO og kos deg med pengene du sparer.

Trådstarter påstår at man ikke er like redd for å miste en billig sykkel som en dyr. For meg er en sykkel et fremkomstmiddel, ikke en investering, derfor hater jeg det når den blir stjålet, uansett hva den kostet. Løsningen må være å ha mange!
 
JamesO - Ikke medlem lenger2011-11-09 18:51
Antall innlegg: 2649

Ja det er lurt å ha mange billige sykler piaf. Nå har jeg vel ca 6 sykler, alle kjøpt rimelig på auksjon.

Men nye opplevelser og herunder reiser til ulike strøk av verden man ønsker å reise til synes jeg folk skal spare til og ta seg råd til. Det er da min filosofi. Noe av den beste rikdommen man kan få er nye opplevelser og for meg er det bl.a. reiser til ulike steder i verden.
 
kuami2011-11-09 22:20
Antall innlegg: 585

Sparing og økonomisk oversikt er nødvendig for alle de av oss som ikke har ubegrensete midler, slik at man kan prioritere det som er viktig for en. Og da hjelper ulike små tips og knep. Så ikke slutt og delta i samfunnslivet, men vurdèr hva som er viktig. Leser du virkelig alle blad/aviser du abonnerer på? Er du "støttemedlem" i litt for mange foreninger? Kan du kjøpe flerreisekort fremfor enkeltbillett osv? Lev livet, men gled deg over alt som gjør det billigere! Det er også godt miljøvern å bruke ting lenge/gjenbruke ting.
 
piaf2011-11-10 00:49
Antall innlegg: 995

Man kan sikkert bli nesten rik av å aldri bruke penger, men hva er vitsen da? Det var egentlig det jeg mente ...

Men jeg skulle såklart ønske at sykkeltyver ikke fantes.
 
kuami2011-11-10 13:27
Antall innlegg: 585

Piaf- vi er nok ikke så uenige. Jeg vil også gjerne bruke penger- men må først ha dem. Det å bli rik er ikke noe mål i seg selv. Men siden det jeg liker og vil ha/ gjøre somregel koster penger, må jeg på et eller annet vis skaffe meg penger så enkelt som mulig. Da er det viktig med kreativitet, også kalt sparing. Og sykkeltyveri er jeg veldig imot, særlig etter at barna er blitt frastjålet flere låste sykler (sykler de delvis hadde spart til).
 
terø2011-11-10 14:57
Antall innlegg: 1916

Kutter du ut aviser, tobakk og rødvin og kjører litt mindre med
bil(og mindre bil) så sparer du fort 40.000,- i året.
 
Boubou2011-11-10 18:17
Antall innlegg: 1210

JamesO - Det er utfra en økonomhjernes tankegang umulig å spare på ø kjøpe noe du ikke trenger, uansett hvor billig det er - med mindre du faktisk satse på å selge med fortjeneste...

Over til sparetips som monner - Sjekk bankbetingelsene dine og sammenlikn (Finansportalen.no), forsikringen (Bruk IF og klag hvert år - de har størst lommer og gjør hva som helst for å beholde gode kunder), betal alle regninger i tide og spar i fond. Har du ikke råd, spar 100 kr i måneden. Det blir det og penger av.
Og IKKE kjøp ting du ikke har bruk for eller VEELDIG lyst på. Generelt - ikke kjøp billig dritt. Har du kjøpt noe du ikke trenger, selg det på Finn, eller i garasjesalg. Gå på biblioteket.
Ikke gå i butikken når du er sulten, eller med barn. Bruk hodet.

Og, som Stein Erik Hagen sa - send skjortene til skredder for å snu/få nye kraver og mansjetter :-) hvis du bruker dyre skjorter. Det KAN bli billigere enn Dressmann (tre skjorter av bra kvalitet kan fint vare ti år)- og ser unektelig bedre ut.
 
Red - Ikke medlem lenger2011-11-10 20:45
Antall innlegg: 405

...og ikke bare sa Stein Erik Hagen at han gikk for nye krager til skjortene sine,men at han også sendte de til London for at dette skulle skje....godt miljøvern :)
 
miamaria2011-11-10 21:17
Antall innlegg: 1002

jeg har hørt folk kyte av hvor lønnsomt det er å gå inn på gjerrigknark.com.
noen som har erfaringer med det?
 
kuami2011-11-10 21:48
Antall innlegg: 585

Jepp, kan anbefales! Helt gratis!
 
Boubou2011-11-10 21:52
Antall innlegg: 1210

Hakke peiling. Men sikkert mane gode ideer der.
 
steikefint2011-11-11 06:21
Antall innlegg: 1

bo i kollektiv....sparer masse penger på det....plant urter og poteter i din lille hage
 
ljusnan2011-11-11 12:16
Antall innlegg: 175

Som en klok gammel mann sa til meg - det er ikke de store inntektene du blir rik av men det lille forbruke.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?