Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 876

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-15 00:08
Antall innlegg: 1630

Her er mailen: "Hallo Ritalina! Kommet vel hjem? Kjærlig hilsen J"
 
ei_heks2018-03-15 01:55
Antall innlegg: 204

Hun ble blek. Hvordan kunne han vite at hun hadde vært borte? Det var tross alt midt på natten! Når hun tenkte seg om visste han ofte ting om henne som hun ikke kunne huske å ha fortalt ham. Kunne det være at han bruke PC'n hennes til å overvåke henne? Og værre, når hun tenkte seg om synes hun et par ganger å ha sett et svakt grønnt skinn rundt ham når de har møttes på ordspilltreff. De gangene hadde hun bare avfeid det som brytninger i lyset, men nå var hun ikke sikker på noen lenger. Og hva var det grønne lyset??? Skremmende var det i allefall. Teoriene fór gjennom hodet hennes med lynets hastighet. Idet hun følte svaret lå nesten innenfor rekkevidde ante hun plutselig det nå skremmende og kjente lyset bak seg. Skrekkslagen snudde hun seg langsomt og der...
 
contender2018-03-15 11:01
Antall innlegg: 464

sto tre skikkelser: en som var ikledd et heldekkende plagg sydd av Scrabble-mønstret stoff, en som hadde kledd seg ut som en ulv, og en (falsk?) parkeringsvakt. Ritalina stivnet og kjente seg svimmel. Hun tenkte på parkeringsboten som hun ikke hadde betalt - og så besvimte hun.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-15 21:08
Antall innlegg: 1807


Og ble kjørt til sykehuset i Ordspills egen sykebil . - Jeg skjønner at det har rabla for deg etter alle ordene både i spill og forum , sa overlegen . Jeg tror du er avhengig av ord , du må på avvending straks !
Bare tall på deg i 3 uker fremover , så blir du som før ...
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-15 22:52
Antall innlegg: 1630

Ritalina kom til seg selv igjen, for andre gang hadde hun hatt en himla spaca drøm hvor ordspill var involvert.
Kunne det være tilfeldig? Neppe!

Hun lot drømmene være drømmer, oppsøkte politistasjonen. Ja, med pistolen i den ene baklomma og mobilen i den andre. Hun hadde begynt å sette pris på pistolen. Hun ville ikke kvitte seg med den! Nei!
Hun tenkte: - hvis politiet ransaker meg og finner den, så skal jeg bare si at jeg kom for å levere den tilbake.

På politistasjonen ble hun godt tatt i mot. Overraskende nesten. Men det viste seg at de hadde jobbet godt den tida hun hadde vært kidnappet og på frifot. De hadde funnet ut at det umulig kunne være henne som sto bak nabodrapet. Men at hun var i fare, noen ville åpenbart legge skylda på henne. Den stakkars uskyldige lille søte skapningen av en lærer.

Hvem i all verden kunne det være?
 
ei_heks2018-03-16 00:04
Antall innlegg: 204

Tanken på meldingen på PC-skjermen streifet henne. Det kunne ikke være JamesO som sto bak alt dette? Han dukket jo hele tiden opp i alt det grusomme som skjedde henne! Men han var jo en ORDSPILLER!?! Og som sådan måtte han jo være utenfor mistanke. Det var jo bare "de snille" som spilte ordspill. Var det ikke? :-O
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-16 00:09
Antall innlegg: 1630

Jo, tanken hadde slått henne. JamesO, som også het Jensine, hadde jo truet henne med politianmeldelse opptil flere ganger!
Kunne det virkelig være at han hadde kverket den onde naboen hennes for å så legge skylden på henne?
Det var jo ganske fiffig på sett og vis.
Hun tenkte på alle rundene de hadde hatt i ordspillforumet!

Men herlighet da mann? Skjønner han ikke at jeg har et crush på ham? At jeg innerst inne bare vil..........
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-16 01:41
Antall innlegg: 1807


Gi ham et stort suss !
 
contender2018-03-16 16:25
Antall innlegg: 464

Utmattet etter alle begivenhetene og all grublingen la hun seg til å sove, og fikk en 10 timers drømmeløs søvn. Nå virket verden trygg. Etter å ha gomlet i seg 2 skiver brød med speilegg laget av egg fra frittgåernde høner i Vestfold, og tre kobber rettferdig kaffe, satte hun seg foran PC,en og logget inn på Ordspill. Der opprettet hun en ny brukerprofil, "Tilslørt bondepike". På den måten ville "stalke" JamesO/Jensine ...
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-16 16:46
Antall innlegg: 1630

Ritalina syns det var en svært god ide, og hun øynet muligheten til å slå to fluer i et smekk; her kunne hun muligens fritte ut J/J om hans kjennskap til mordet + få ham til å bli knallforelsket i henne, den tilslørte bondepiken.

Hun ventet til J/J åpnet et spill, så var de i gang.
Det gikk i standard normal, like greit, for da fikk hun plenty av tid til å chatte.
Kopi av chatten:
Ritalina: Hei du ukjente ordspiller
J/J: Hei
Ritalina: Have you ever been in love?
J/J: mmmm, hvorfor spør du?
Ritalina:
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-17 10:52
Antall innlegg: 1630

Lenger kom hun ikke, det ringte på døra. Det var en annen nabo som lurte på om hun ville være med å kjøpe en krans til begravelsen til den myrdede.

Ups, tenkte Ritalina. Vet de ikke at jeg først var den hovedmistenkte? Tydeligvis ikke.

Hun sa; jada, kan jeg vippse?

De ble stående og snakke om saken. Denne naboen kunne fortelle at deres felles x-nabo hadde hatt en brokete fortid som Ritalina ikke hadde hørt noe om. Han var med i en rekke obskure og samfunnsfiendlige facebookgrupper!
-Åh! utbrøt Ritalina.
Naboen ble litt overrasket over reaksjonen hennes, så i et forsøk på å nyansere bildet av den døde, la han til: - Han var også en ivrig scrabble-spiller. Han opererte helst på nettet, på ordspill.no.

- Dobbelt Åh! utbrøt Ritalina.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 18:23
Antall innlegg: 1630

Vel inne igjen plasserte hun seg igjen ved tastaturet. Hun måtte jo komme videre i saken sin! Hun følte på kontrastene. Det dreide seg om både mord og kjærlighet.

I mellomtida hadde hun fått en mail fra Jensine.

Mailen: "Jeg vil ha deg med på hyttetur i fjellheimen ei uke! Så kunne vi ha spist pizza hver kveld og gått skiturer med appelsin og kvikklunsj og kakao i ryggsekken og slappet bare av med fine bøker og diskutert."

- Saki! Jublet Ritalina :-)
 
Cygnus2018-03-18 18:38
Antall innlegg: 44845

Jeg mener sake, la hun hurtig til. Det var åpenbart ikke Jensine som hadde skrevet den mailen, for han ville jo visst at til pizza bare måtte hun ha noen glass med sake!
Så hvem var det som gav seg ut for å være Jensine? Morderen, antagelig, reflekterte Ritalina. Han/hun var fremdeles på frifot og dette begynte å bli litt uhyggelig. Akkurat da ringte mobilen - ukjent nummer, selvsagt! Hallo, sa hun litt nervøst. Hvem er dette?
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 18:51
Antall innlegg: 1630

Det var Cygnus! Heldigvis.
- Du mener sake, sa Cygnus.
- Nei, svarte Ritalina. Saki er et dialektuttrykk som favner både jubel og overraskelse og mer til.

Ok, sa Cygnus. Da fikk vi oppklart det.

Det viste seg at Jensine var den han utga seg for å være. Så slapp både Cygnus og Ritalina å svette over det.

- Jeg tror jeg elsker J/J, sa Ritalina.
- Det gjør du rett i, sa Cygnus.
- Håper ikke han er morderen! sukket Ritalina.
- Jeg er sikker på at han ikke er det, svarte Cygnus.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 18:53
Antall innlegg: 1630

Men hvem kan det være da? Det er helt, helt opplagt en ordspiller. Det var de begge skjønt enige i.

- Hvis det er Erik75 blir jeg forbanna, sa Ritalina.
- Jeg også, sa Cygnus.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-18 19:16
Antall innlegg: 11608

Men, kunne de utelukke det?
Ritalina tenkte så det knaket.

"Vet du? Det ER endel med denne Erik som skurrer litt."
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 19:21
Antall innlegg: 1630

- Hvor befinner han seg EGENTLIG i det politiske landskapet? sa de begge i kor.

Hm, der fikk de noe å tenke på, ja.......
 
Labrune2018-03-18 19:42
Antall innlegg: 162

"Vi må gjøre dette skikkelig," sa Cygnus. "Jeg har vært etterforsker i mange år, og vet at vi ikke stole på at politiet finner ut av det. Henligge er det eneste de gjør om dagen."
"Okei men hva kan vi gjøre? Vi er jo bare... bare... Ganske flotte og smarte og sånn, men dette skjønner jeg ikke noe av", sa Ritalina oppgitt.
"Vi må bare være systematiske og effektive". Stemmen til Cygnus var så trygg og tillitvekkende at all bekymring rant av Ritalina. "Har du en printer?" "ja," svarte Ritalina ivrig. "Fint. Finn fram ulltråd, tegnestifter og masse papir. Om du rekker kan du begynne å printe ut alle innlegg Erik75 har skrevet. Jeg kommer straks, skal bare ordne noe på veien."
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-18 19:50
Antall innlegg: 11608

Ritalina satte i gang.
Innlegg etter innlegg ble printet ut og lest.
Og sannelig!
Etter en liten stund merket Ritalina at det dannet seg et mønster.
Og etter en liten stund til var hun helt sikker.
Hun lente seg tilbake i stolen, nesten lamslått av hva hun hadde funnet ut.
Når hun låste inn Cygnus et par minutter senere var hun klar i sin tale.

"Erik er høyreekstrem, og bruker all sin tid og energi på å renvaske nazisme og fascisme i ordspill-forumet!"

"Hva er det du sier?!??!"

"Jeg er ikke i tvil", sa Ritalina, og viste Cygnus en bunke med noen av de verste innleggene.

"Du har rett", sa Cygnus lett resignert. "Det syns ikke så godt når innleggene kommer ett og ett, men over tid er det ingen tvil. Fyren er klin gæ'ærn og må stoppes før han kan spre denne høyreekstreme hatpropagandaen sin til fler."

De ble begge sittende skuffet og triste i noen øyeblikks stillhet.

"Jeg har en plan", sa Ritalina.

 
Labrune2018-03-18 20:13
Antall innlegg: 162

"Først må vi kryssjekke alle Erik75 diskuterer med," sa Cygnus. "Ikke glem at vi bare såvidt begynner å danne oss et bilde."

Mens Ritalina ordnet noe oppkvikkende begynte Cygnus å plassere navn og sitater på stueveggen, sirlig forbundet med ullgarn i mange farger. Ritalina krympet seg innvendig over stifter rett i veggen, men var samtidig så ivrig at hun raskt smelte opp noen flere bilder med nye stifter i veggen selv. Stadig flere bilder dukket opp i nettet, noen perifere og andre mer sentrale. Mønsteret ble tydeligere.

"Vi trenger en pause," sa Cygnus plutselig. "Jeg er ikke et pausemenneske" svarte Ritalina. "Du må uansett fortelle meg om planen din," sa Cygnus. "Og det er noe vi misser. Se der? Hva er det egentlig vi ser på? La det ligge og skramle litt i bakhodet mens du forklarer".
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?