Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 856

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-21 09:46
Antall innlegg: 11608

"Det kunne jeg gjerne gjort, men først synes jeg du skal snu deg og se hvem som står bak deg".
Ritalina kjente nakkehårene reise seg og begynte å snu seg sakte rundt....
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-21 17:24
Antall innlegg: 1630

- Ah! Er det mulig? stønnet Ritalina.
Der sto den siste x-en hennes. Av alle. Hun tålte ikke den mannen!
- Hva pokker gjør du her? himlet hun. - Ser du ikke at jeg står midt oppi et drama her? Det er skikkelig action! To mord, flere mistenkte! Og så kommer du!!! For en nedtur! Lirte Ritalina av.

- Nå, svar meg! Hva vil du? fortsatte hun.

- eh,, jo, atte....... begynte x-en.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-21 18:03
Antall innlegg: 1630

- hjelpe meg, sa Ritalina. - Dere andre, gi oss et par minutter, jeg må ta et oppgjør på kammerset.
Hun fikk x-en inn i gangen.
Samtalen:
- Har du noe nytt på gang? spurte x-en engstelig.
- Ja, eller nei, på en måte, svarte Ritalina.
- Hvem da? X-en var så betuttet atte.
- Det er en ordspiller, svarte Ritalina.
- Å, holder du på med det der ordspillgreiene ennå? spurte x-en oppgitt.
- Jada, hvorfor skulle jeg ikke det?
- Men hvem er det da? X-en var så nysgjerrig.
- Han heter Jensine, svarte Ritalina.
- Jensine? Det er jo et jentenavn!
- han heter jo ikke det i virkeligheten da, det er et nick, da vet du, luringen! Ritalina kjente at tålmodighet snart var oppbrukt.
- Men er han interessert i deg da, spurte x- en.
- Ikke nevneverdig, svarte Ritalian. - Men du vet, jeg kicker jo på motstand.
- Ha! Ja, jeg vet....... Du er jammen meg ikke god i hodet ditt, sa x-en, ganske så knust.
- Snakk for deg selv! Svarte Ritalina. Og plutselig svartnet det for henne. Hun skjøt den siste x-en sin. Hun gjorde faktisk det.

Hun var blitt en morder!
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-21 18:37
Antall innlegg: 1984

- Ja så kom de kjørende med blålys og sirener, mennene i hvitt. Heseblesende tok de fatt på ritalina og satte på henne en slik T-trøye. Slapp av Ritalina, du skal få det godt nå. Eget rom, middag hver dag. Det går så bra så... Og du skal få lov til å opprette så mange tråder på ordspill som du bare vil. Og brikkemajoren skal forsyne deg med kaker og brus hver dag. Og du får utsikt mot havet fra rommet ditt. Skal bli så bra så :)
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-21 18:41
Antall innlegg: 1984

- Og Jensine reiste hjem og levde stille og rolig med mange fine ferier i hele sitt liv.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-21 18:42
Antall innlegg: 1630

Heldigvis var Jensine kommet seg såpass, han grep inn og viste seg som en mann! Han grep fatt i Ritalina, fikk henne inni bilen og de kjørte avgårde.
Du verden for et bilrace det ble!
Ordspills svar på Bonnie and Clyde!

Før de visste ordet av det, var de langt oppi nord!
- Så fin natur, skrålte Ritalina.
- Ja, her kommer du til trives, min lille due, svarte Jensine. Vi er snart framme.

Men blålysgjengen var rett bak de. .........
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-21 20:46
Antall innlegg: 1630

Det var bra for både Jensine og Ritalina at hun var litt av en sjåfør! Bedre enn de fleste, og mye bedre en de med blålys på taket. For det som skjedde var at de kom hadde kommet inn på en smal og kronglete skogsvei. Ritalina hadde aldri sett makan til primitiv vei. Men hun ga gass og rett som det var, så var det stopp på veien! Midt inne i landskapet!

- Hæ? Hva skal dette bety? raste Ritalina.
- Slik er det i grisgrendte strøk, mumlet Jensine.
Foran dem lå en elv, den var litt bred kan du si. Men på andre sida fortsatte en skogsvei. Ritalina og den spreke bilen hennes tok sats, og de føyk avgårde over elva.
Blålysbilen gjorde ikke det. De stoppet heller og ga opp jakten. Dem om det.

- Her bor jeg, sa plutselig Jensine.
- Så bra, sa Ritalina.
Kanskje det var dags å gjøre noen framstøt? Eller? Selv Ritalina så at det kunne bli en hard kamp, han virket ikke særlig interessert, tvert i mot!
- Vi hadde vel vært litt av et par, eller hva? spurte hun.
- Dream on, svarte Jensine.

De sto ute på gårdsplassen, Ritalina lurte på om han ville invitere henne inn. Da så hun med ett at det rørte på seg bak gardinene. -
Aha! Se der ja, tenkte hun og smilte for seg selv.

Hun gjorde som hun ikke så personen bak gardina.
Hun sa: jaja, Jensine. Her skilles våre veier. Hej då!
- Hm? sa Jensine. Han ble så overrasket over det plutselige skiftet. Fra aggressiv sjekking, så kom dette! Var det ikke hun som kicket på motstand?

Ritalina satte seg i bilen, - jeg må roe helt ned her nå, gjøre opp status. Jeg er en etterlyst morder! Kjærligheten får vente, sa hun til seg selv. Dessuten, selv om Jensine hadde dumpet henne, så var det jo alltids en JamesO!

Hun skulle til å rygge ut av tunet. Hun hogg i bremsa, foran henne sto det en skikkelse!

Du store min! Det var selveste Einar Flydal! Einar Flydal, bloggeren som skrev side opp og side ned om strålefare, ams og helseplager og ene med det andre. Han som Jensine hadde referert til riktige mange ganger.

- Der er du ja, sa Einar.
Han hadde lest ordspilltråden. Han var ikke blid! Full av hevnlyst hadde han en plan. Han ville kverke absolutt alle som hadde skrevet i stråletråden, alle de som betvilte hans strålende tanker og ideer.

- Jeg begynner med deg, Ritalina. Du onde menneske!

 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-21 21:40
Antall innlegg: 11608

Det lyste grønt av hele mannen, der han sto med en anklagende pekefinger mot Ritalina.
Og grønnskjæret minnet Ritalina på noe hun hadde sett før.
Sannelig min hatt!
Det var jo det samme grønnskjæret hun hadde sett i hagen sin den første kvelden, når alt det merkelige skjedde!
Var det Flydal som var morderen?

Det spørsmålet fikk vente, for her gjaldt det å komme seg unna fort som svint!
Ritalina klampet gassen i bånn og holdt for øynene mens hun brøytet seg vei gjennom det støre grønne lyset som Flydal hadde forsvinnet inn i.
Ut på veien ga hun gass for å legge gården og dette mystiske grønnskjæret bak seg.
Men, tankene vandret tilbake til Jensine.
Hva var egentlig hans rolle i dette?
For det kunne da ikke være tilfeldig at både Flydal og dette mystiske grønne lyset som stadig dukket opp nå var samlet på gården til Jensine?

 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-21 22:12
Antall innlegg: 1630

Da hun var kommet seg på trygg avstand, logget hun seg inn på ordspill. Hun gikk gjennom stråletråden. Herlighet! Det var riktig mange som hadde uttalt seg i den tråden. Den ene mer negativ og tvilende enn den andre.
Hun måtte advare alle disse!

Men hvordan? Hun kunne ikke opprette en tråd om det. Hun fikk sende personlig mail til hver og en. Men først fikk hun komme seg hjem.

Hjem? Hun kunne da ikke det! Hjemme lå jo liket av x-en.
Å, x-en! Hvorfor hadde hun drept ham? Var det verdt det? Ville hun klare å komme seg unna den knipa?

Ja, selvsagt! Da gikk det et lys opp for henne! Det var garantert x-en som hadde drept naboen hennes. Den sykelig sjalu x-en! Selvsagt, selvsagt, selvsagt! Slik måtte det være. Det ville bli en enkel sak å forklare dette for politiet, tenkte hun, evig optimistisk som hun var. Saken var opplagt, x-en hadde drept naboen, så hadde han oppsøkt henne, truet henne og hun hadde drept ham i selvforsvar. Etterpå hadde hun blitt kidnappet av en konspiratorisk ordspiller, som også hadde truet henne med politianmeldelse flere ganger. Helt uten grunn! Så enkelt! Så genialt! Dette ville de tro på!
For hvem ville vel tro at hun, den lille uskyldige ordspilleren, kunne utføre et impulsivt drap?

Hun innså at drømmen om Jensine var over. Flydal var fienden, den grønnstrålende fienden. Og Jensine var helt klart hjernevasket, den stakkars mannen.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-22 00:23
Antall innlegg: 1630

Endelig hjemme! Hun var forberedt på et kjipa-syn; den i hjelskutte x-en. Der tok hun feil. Det lå ikke noe lik på gulvet. Ingen blodspor, kun frisk duft av grønnsåpe i en ryddig gang.
Hva?
Oppe i stua satt Cygnus og Abelon. - Så godt at dere er her ennå, sa Ritalina. - Men hvor er liket?
- Vi la det i fryseren din, sa Cygnus.
- Smart! sa Ritalina. - Jeg har løst saken, fortsatte hun. -Eller det vil si, noe av saken. Det er Einar Flydal som er den skyldige! Og han er ute etter oss alle. Ja, alle som har skrevet i stråletråden til JamesO.
- Hva? utbrøt Cygnus og Abelon i kor. Det hadde de ikke gjettet på.

- Nå vil han kverke oss alle? Virkelig? spurte Abelon. Den gale, grønnstrålende mannen.

Vi må samle troppene, sa Ritalina. Alle som en. De gikk i gang med å sende ut meldinger til alle de involverte.

- Sånn, der er vi i mål, sa Abelon. De hadde avtalt å møtes, alle disse stråletrådskrivende. Cygnus hadde foreslått at de skulle møtes på Bømlo, ja, for å hedre Erik, den hedersmannen. Alle tre, Abelon, Cygnus og Ritalina ble så rørte av det gode forslaget, atte. De tok hverandre i hendene, et treenig søsterskap av ord, bokstaver, ordspillforum + en felles fiende. Evig og tro til Flydal faller! sa de.

Neste dag reiste de til Bømlo, til Espevær. På veien dit fortalte Ritalina, den mest lokalkjente, om hendelsen på Espevær i 1975. Ja, om den uforklarlige UFO-ringen. Hun husket det som om det var i går.

Et par timer senere var de samlet på Espevær, absolutt alle som hadde skrevet i stråletråden. Stemningen blant dem var god, men alle følte på usikkerheten; hva var i vente?

Med ett kom det et skinnende grønt lys over området. Lyset var så skarpt, så intenst at de knapt klarte å se mot lyset. En diger rund, og avlang form kom mot dem. En UFO!
Døra i ufo-en gikk opp, og i døråpningen sto .............
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-22 07:39
Antall innlegg: 1984

.....Einar Flydal

Einar utalte kjapt og ryddig. Ritalina, du er alt for mye påvirket av stråling og dette har endret din psyke slik at du er blitt paranoid. Og dere andre er også i faresonen. Derfor skal du få låne hytta mi så lenge du vil for der er det ingen elektromagnetiske felt. Så blir du bedre Ritalina.

For å hjelpe dere alle til å forstå må dere se denne videoen. Gå gjerne etter en kort stund til 35 minutter ut i videoen slik at dere får info om sykdom relatert til stråling fra smartmålere og annen teknologi.

www.youtube.com/watc...xW THDIR-XY

I videoen er det jeg som holder foredrag, sa Einar.

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-22 08:04
Antall innlegg: 1984

... Einar sa også at på 46.50 ut i videoen nevnes det at folk endrer psyke pga. slik stråling. og ca 51.15 ut i videoen nevnes dette med tenkeevne , sa Einar.

Se på Jensine sa Einar, han er veldig forsiktig med å utsette seg for stråling, og han er en av de beste ordpillerne på ordspill.no, nå har han over 3000 i rating. Tilfeldig ? Neppe, sa Einar..
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-22 15:40
Antall innlegg: 1630

Det var da både Ritalina og Cygnus så på hverandre...... kunne svaret på den stadig synkende rankingen finnes her?
Ritalina tenkte tilbake, tidligere spilte hun målbevisst, strødde om seg med lange ord og fantastiske bingoer. Det var jo faktisk hun som stadig lå på bingotoppen, panikk/tilfeldig med den imponerende bingoen: Brygger. Den hadde gitt henne poengsummen 1146. Ingen over, ingen ved siden.

Resultatene i senere tid var nedslående, hun la for det meste ord på 2 - 3 bokstaver. Hun spilte i hytt og pine, passet i ett sett, uengasjert. For et forfall!
Når var det egentlig nedturen startet? Jo, etter jul en gang. Når hadde kraftselskapet installert den nye strømmåleren? Jo, i januar 2018.

- ER JEG STRÅLESKADET? SVAR MEG, EINAR!
 
Cygnus2018-03-22 16:32
Antall innlegg: 44845

Akkurat da banket det på og inn kom auau (bærende på en stor kake) og Chiraff (med kaffekanne). Happy birthday to you, skrålte de av full hals og
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-22 18:49
Antall innlegg: 1984

- Einar svarte nøkternt: Mest sannsynlig så er du ikke stråleskadet Ritalina, men din voldsomme reaksjon med drap på x kan jo tyde på litt av hvert, så derfor bør du være på et sted uten emf en studn for å se om de paranoide tankene gir seg.

. Fordi er man frisk i utgangspunktet så tar det mye lengre tid før strålingsbelastning gir helseskader. Om man blir syk av stråling eller ikke så er dette en kombinasjon av følgende punkter:

1. Avstand til ams (trådløs strømmåler) til der man befinner seg i huset mest.

2. Avstand til naboenes ams-er

3. Avstand til andre strålingskilder, wifi, pc, ruter med mer

4. Antal andre strålingskilder som wifi, rter, pc, mobiltelefon, mobilmast utendørs med mer

5. Hvor mye din ams stråler i forhold til andre ams

6. Hvor mye andre strålingskilder stråler i nærheten

7. I hvilken grad de ulike ams-ene hos deg og naboene til sammen skaper interferens og induserer elektromagnetiske felt (emf) (med lavere frekvens) som kan være helseskadelig.

8. Helsetilstand i utgangspunktet

9. Grad av overfølsomhet for emf.

10. Man måler med måleinstrument i huset sitt der man befinner seg mest og da bør emf være under 5 µW/m2.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-22 19:52
Antall innlegg: 1807


Jensine prøver seg på en "strålende snikinnføring" av sitt hjertebarn : ams ! Abelon har gitt opp , nesten ... Abelon legger en plan : jensine skal i den elektriske stol ! Men hvordan få ham dit ? Kan ritalina og Cygnus hjelpe ? Stolen står jo hos Flydal ! Men Flydal bor en lang Flyreise unna , og Abelon har flyskrekk så
 
Cygnus2018-03-22 20:17
Antall innlegg: 44845

Auau sa nøkternt at Einar virket VEL interessert i stråling, og at hun skulle hjelpe abelon, MEN - først: kaffe og kake med bursdagsbarnet, Ritalina. I mellomtiden hadde Chiraff oppdaget at hans fetter var myrdet, like i nabolaget, så han satte fra seg kaffekannen og gikk bort til sin avdøde fetters hus. 5 minutter senere ringte han Ritalina og sa at han hadde oppdaget at hun stod bak hele stoda og han ville aldri mer spille Ordspill med henne. Auau sukket, makan til forviklinger! Hun
 
contender2018-03-22 20:20
Antall innlegg: 464

Han bestemte seg for å si ja takk til kaffe og kaker, som nå var kommet på bordet. Erik prøvde å være en god vert, men stemningen var litt som i en Agathe Christie-roman ... Hvem kan man stole på, egentlig ...?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-22 20:40
Antall innlegg: 1807


Absolutt ingen ! Ikke engang seg selv . 10 små Ordspillere sitter rundt et bord , en etter en blir de myrdet . Er det noen utenfra som står bak , eller finnes det en psyko blant dem ? Den som virker minst psyko av dem alle : auau ; mulig at hun står bak . Alle den kaffen og kaka som hun har servert ; alle føler seg litt rare , og akkurat da
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-22 21:18
Antall innlegg: 1630

sa Ritalina; - det er første gang jeg har feiret bursdagen min allerede i mars, men what the heck. Det er godt alt som er gjort! Det er veldig hyggelig at dere vil feire sammen med meg.

Vel overstått feiring, trakk hun seg tilbake. Her måtte det tenkes. Knakende tenkning. Ingen, absolutt ingen, var til å stole på. Hun måtte medgi at hun ikke engang kunne stole på seg selv.

Hun tenkte på hvor lett hun hadde latt seg avlede av Flydal! Hun hadde jo nesten begynt å tro på ham! Hun!
Hun tenkte på den drepte x-en sin. På en sinnsyk liberal våpenpolitikk i USA. Slik går det når folk flest får våpen mellom hendene!

Ah! Hvordan skulle hun få skikk seg selv og alle de involverte? Hun følte et ansvar, det var hun som var utgangspunktet, tenkte hun bittert.

Men hei!!! Var det nå egentlig det?
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?