Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 887

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-25 15:04
Antall innlegg: 11608

Ritalina ristet på hodet for å klarne hjernen.

"Ja, hva med Erik?", tenkte hun.
"Han ble jo drept for lenge siden, så det at han har dukket opp igjen må jo bare være noe vi har innbilt oss."

Hun kikket rundt seg, og så Einar Flydal tusle rundt i hytta, mens han av og til stoppet opp for å nistirre på en av de sovende ordspillerne.

Når Flydal så at Ritalina hadde våknet for fullt kom han bort til henne.
Grønnskjæret var nå mye mindre synlig enn tidligere, men til gjengjeld luktet det noe rart av pusten hans.
Var det bitre mandler?

I det Flydal åpnet munnen for å snakke til henne sperret han plutselig opp øynene, og tok seg selv til halsen med begge hendene.
Bare sekundet senere sank han om.
Ritalina trodde knapt det hun hadde sett, men kjente etter pulsen hans i halsen.
Det var ingen tvil.
Flydal var død han også.

Listen over både mistenkte og fortsatt levende involverte begynte å minske......

 
auau2018-03-25 15:12
Antall innlegg: 38014

Palmesøndag og den stille uken i anmarsj. Men det virker som den blir alt annet enn stille for ordspillergjengen som i fellesskap bør finne en mer eller mindre plausibel løsning på alt de har fått viklet seg inn i.
I første omgang dro de ut stoler, benker, soveposer og pledd og rigget seg til i solveggen med kvesset penn og blanke ark. Appelsiner, Kvikk-lunsj og noen ølflasker dukket også opp. Jo, her var hytteturoppskriften fulgt til punkt og prikke. Påskestemningen var der, så absolutt, helt til ......................
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-25 15:40
Antall innlegg: 1807


helt til auau utbrøt : Aureka ! jeg har svaret . Jeg har fornemmelse for mord og moro . Jeg har et klart syn . men jeg kaller det ikke klarsyn .
Jesus har noe å fortelle oss . Han har litt vanskelig for å finne de rette ordene , og lurer på hvorfor han har oppstått i Ordspillbyen !
men svaret på det er ..........

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-25 16:34
Antall innlegg: 1984

Ritalina grep lærhansken til Flydal og klinte den inntil kinnet hans. Hun tenkte. Neeeei, Flydal kunne ikke dø, neeei, Flydal var en av de få som kunne svare på om disse helseproblemene hun hadde opplevd med litt øresus og utilpasshet og vanskelig for å få sove , skyldtes strålingen fra smartmåleren hun fikk i Januar.

Heldigvis hadde Ritalina gått på førstehjelps kurs, hun begynte med brystkompresjoner, 15 stk, deretter 2 innblåsninger, slik holdt hun på, helt til det ble liv i Flydal.

Ritalina fant noe viking melk ( no.wikipedia.org/wik...ik ing_Melk )
i hytteskap som hun gav Flydal i et lilla drikkebeger. Dette hjalp til med å rense ev. gift ut fra Flydals kropp.

Kjære Einar ikke dø fra meg sa Ritalina og kysset Einar Flydal på kinnet. Det gikk bedre og Einar Flydal kom seg gradvis til hektene igjen..


 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-25 17:23
Antall innlegg: 1807


han kikket opp på ritalina , slørete i blikket , - Jesus ? ynket Flydal da ritalinas lange hår kilte ham i panna . -Ja , i dag er jeg din frelser sa ritalina , så kall meg gjerne Jesus .
 
auau2018-03-27 10:42
Antall innlegg: 38014

Etter dette virker det som alle ordspillerne har gått i dvale. Trolig er noen dratt på hytta, noen sitter i godstolen og følger påskekrim på TV. Det gryende vennskapet ritalina/Flydal er en ting, hyggelig nok, men et uoppklart mord bør utredes etter beste fantasi. Hvis det er mord, da? Da er det en av ordspillerne virkelig kvesser pennen og kommer med overraskende utspill....
 
Cygnus2018-03-27 12:46
Antall innlegg: 44845

Det er vel ingen tvil nå om hvem morderen er? Særlig hvis dere, som jeg (sa Cygnus lett belærende), har funnet ut at den døde var Ritalinas eksmann!
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-30 16:35
Antall innlegg: 1984

Ordspillerne kokte seg litt kakao. Flydal hadde med seg bringebær og blåbær og krokanis. Dette ble til sammen veldig fin dessert som ordpillerne kunne kose seg med der oppe på hytta
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-30 16:39
Antall innlegg: 1984

Erik var sykelig sjalu på ratingen til visse andre ordspillere. Som admin prøvde han finne ut av ulike måter å kaste ut ordspillerne på. En metode var å terge dem på en subtil måte slik at det kom en etterlengtet reaksjon.

Erik måtte bare holde ut til han hadde samlet tilstrekkelig grunnlag for å få hevet ut enkelte ordspillere. Det var tungt for han. Han var usikker på når han skulle slå til. Imellomtiden passet Flydal på slik at Ritalina fikk seg nok søvn etter den gode desserten.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-08 17:43
Antall innlegg: 1630

Det ble rent for mye for Ritalina. Hun taklet ikke å være i sentrum for en intrikat krimstafett. Hun flatet helt ut med virus på balansenerven. Hun svimlet i vei og kastet opp. Det stakkars kreket!

Det var helt sikkert pga all bestrålingen.

Det var den påskeferien! Sånn kan det gå!
 
Cygnus2018-04-08 17:57
Antall innlegg: 44845

Og snipp snapp snute - så var det eventyret ute!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-08 18:07
Antall innlegg: 1807


Kanskje sommergjester (ordspillere) eventyret kommer etter hvert fra meg . For jeg er så heldig å få leie ut "sommerhuset" mitt ; og der kan mye rart skje ...
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-08 18:11
Antall innlegg: 1630

Det er bra, abelon.

Men før den tid er det vel på sin plass med en erotisk skrivestafett!

Coming soon............... ;-)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-08 18:52
Antall innlegg: 1807


Hæ ? Hva er det ? Har du spist for mye påskegodt ? Man kan da ikke ha EROTISK skrivestafett her på Ordspill ! Er du helt forsty... eller ?
He he , neida ; det høres litt spenstig ut , men vi stoler på deg ; at du ikke lar det skli Helt ut ...
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-08 18:56
Antall innlegg: 1807


Men hvis det skulle skli helt ut , så får nok Erik75 og de andre adm./vertene det inn på riktig spor igjen !
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-08 19:05
Antall innlegg: 1630

Det er vel bedre med erotikk og sex enn mord og faenskap?

Jepp!

 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-08 19:16
Antall innlegg: 1807


Hjelp ! Det kan fort føles litt vel personlig hvis vi bruker Ordspillnavnene våre , så det synes i hvert fall jeg ikke er noen god ide .
men du mente sikkert at vi ikke skal bruke Ordspillnavnene våre ?
Hmm , jeg er ikke helt med , er skeptisk . Men fortell gjerne hvordan du tenker at det skal bli , kanskje jeg "engster" meg unødvendig ...
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-08 19:31
Antall innlegg: 1630

Det kan tenkes at du tenker for mye...... sånt generelt. ;-)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-08 20:19
Antall innlegg: 1807


Hva ? Går det an å tenke for mye ? Nei , heller for mye enn for lite ! Men uansett , så Tenker jeg at da du skrev Erotikk ; virka det ikke så veldig "gærent" , men sex ? Nå husker jeg veldig godt at en bruker her hadde et navn som kunne tolkes som "upassende", det ble ikke godtatt; skal jo ikke virke støtende på folk .
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-08 20:26
Antall innlegg: 1807


Men , hvis du får "klarsignal" , så sett i gang ! Så får vi se hvor "kleint" det blir ... Kanskje ikke kleint i det hele tatt . Litt interessant at du bemerker at jeg kanskje "tenker for mye" ; det har jeg egentlig ikke tenkt på selv , men hva er "for mye" ? he he , må jo le litt . Født sånn eller blitt sånn !
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?