Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 876

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 20:20
Antall innlegg: 1630

Akkurat da dukket det opp en ny tråd i ordspillforumet. Spillverten gjennom flere år, aaseb, takket for seg.
Tilfeldig? Neppe!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-18 22:09
Antall innlegg: 11608

Men, fant de en sammenheng der? Nei.

Ritalina og Cygnus ble sittende kvelden igjennom med stadig nye kart over de involverte, og mulige forbindelser tegnet opp med ditto mer intrikate streksystemer.
Til slutt så det ut som en diger porsjon spaghetti, og Ritalina skjønte at de aldri kom til å finne ut av dette på denne måten.

Helt til Cygnus kom på noe genialt!


 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 22:16
Antall innlegg: 1630

- Vi ringer til Erik! sa hun.
- Knallgod ide, svarte Ritalina.

Ring ring

Erik tok telefonen.
- Hallo?
- Ja, nå kan du lure hvem som ringer!!!!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-18 22:32
Antall innlegg: 11608

- Å HERREGUD!!!! ER DET NORSK TIPPING PÅ HAMAR?, utbrøt Erik.
- Øh....nei...., svarte en litt paff ritalina.
- Pokker.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 22:40
Antall innlegg: 1630

- det er Ritalina her du, sa hun
- gulp, svelget Erik
- Jeg har akkurat bakt noen deilige boller, vil du komme hit og smake? Cygnus er her også.

- Ah! Boller er bra, sa Erik lettet.

 
Cygnus2018-03-18 22:47
Antall innlegg: 44845

Men, fortsatte han, er dere alene?
Cygnus og Ritalina vekslet blikk - skulle de røpe at PederPeder satt klar med en pistol?
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 22:51
Antall innlegg: 1630

- Jada, det er bare oss, sa de i kor.
- Ok, kommer om 15-20 minutter, sa Erik. Han var ganske sikker på at dette dreide seg om en vennskapelig bolleinvitasjon. Men helt sikker kunne han ikke være.
Cygnus var den hun var.... og Ritalina var som kjent fullstendig sprø og uten sperrer.

 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-18 23:08
Antall innlegg: 1630

De satte seg ned for å vente.
- Men har du boller da? spurte Cygnus.
- Selvsagt har jeg boller! Fryseren full!

Ritalina spratt opp og hentet fram de deiligste bollene hun hadde. To til hver.
Hun satte på stekeovnen, her måtte det tines i full fart.

Plutselig kom hun på en skikkelig god ide!
- Vi inviterer Jensine også! Så får vi samlet disse her. Sa hun.
- Ja! Da kan du jo sjekke ham opp! Kvitret Cygnus.
- Nettopp!

Ritalina sprang opp på badet og shinet seg opp. Hun tok på seg ganske så sporty klær, for hun ville gjøre et godt inntrykk. Jensine ville straks skjønne at han hadde med et friluftslivmenneske å gjøre. Hun satte også fram de nye fjellskoene sine, de som hadde kostet nesten 1900 kr.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-19 13:01
Antall innlegg: 11608

Så ble hagen lyst opp av et billys, og en bildør ble slamret igjen.
"Ah. Det kommer en av de", sa Ritalina, mens hun ropte ned til Cygnus om å sette bollene i ovnen.

Plutselig lød et skudd rett utenfor.
Ritalina løp ned trappen, og ut på trammen hvor Cygnus allerede sto og gapte.

Ved siden av en gammel Skoda lå liket av Erik75.
Og rett ved siden av sto Jensine med en fortsatt rykende revolver i hånden.

"Det var ikke meg!", ropte han fortvilet.
"Jeg var på vei inn i gårdsplassen her når jeg hørte skuddet, og så fant jeg bare revolveren liggende på bakken her!"

Ritalina har rystet, men ikke sjokkert.

For endelig hadde hun fanget den hun egentlig mistenkte i fellen sin.

 
Cygnus2018-03-19 15:39
Antall innlegg: 44845

Men da PederPeder kom ut og så Erik ligge der, ble han rasende og løp mot Jensine mens han fyrte av skudd etter skudd - uten å treffe. Få ambulansen hit, skrek han. Ritalina kastet seg foran Jensine og sa: Da får du heller skyte meg! Da kom det et lavt stønn fra Erik - var han ikke død? Hadde han langt inn i koma kjent duften av bollene?
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-19 17:03
Antall innlegg: 1630

Ritalina brølte til PederPeder: - Spring opp på soverommet mitt og hent håndjernet! Du vet hvor du finner det!

 
Cygnus2018-03-19 17:47
Antall innlegg: 44845

Han så på henne. Å nei du min gode dame , den går ikke! Du lurer ikke meg!
Da kom ambulansen
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-19 17:53
Antall innlegg: 1630

og plukket opp restene av Erik75. Fred være med ham!

Ritalina trakk opp sin lille pistol som hun stadig bar på. NOE godt hadde kommet ut av kidnappingen.

- Freeeez! freste hun mot Jensine. Hun pekte mot ham med pistolen sin.

Du da, Cygnus, ikke vær kjerring! Hent håndjernet, vi må holde på ham før politiet kommer! sa Ritalina.

Men det kom ikke noe politi, ingen hadde tenkt på å varsle dem visst.
Hehe, flirte Ritalina. - Nå har jeg deg i min hule hånd. Welcome to my pleasure dome!

 
Cygnus2018-03-19 17:56
Antall innlegg: 44845

Cygnus segnet om - hennes fine natur tålte simpelthen ikke sånne ord (kjerring!) og oppførsel.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-19 18:00
Antall innlegg: 1630

- se der ja, der røyk hun, sa Jensine.
- neida, det er bare et midlertidig anfall, sa Pederpeder.
- få liv i henne, sa Ritalina.

Pederpeder røsket tak i henne og skvettet en god del vann på Cygnus.
Cygnus spratt opp og raste: - nå får det sannelig være nok! Jeg vil nå sørge dypt og inderlig over tapet av Erik75, den trivelige gutten.

Hun satte seg ned i sørgeposisjon.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-19 22:53
Antall innlegg: 11608

Ritalina rettet pistolen sin mot Jensine og sa : "Ok, kamerat. Spytt ut! Hvem er du egentlig?"

Jensine trakk resignert på skuldrene, sank sammen på bilpanseret, tilsynelatende kapitulert.
Så trakk han den ene hånden opp mot hodet sitt, og dro av først parykken, deretter den store løsbarten, øyenbrynene, neseforstørreren, og til slutt de falske øreflippene.

Ritalina syntes det var noe kjent med ansiktet som åpenbarte seg, men det var Cygnus som først kjente igjen ansiktet, der hun brått reiste seg opp med en anklagende pekefinger og sa : "....
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-19 22:57
Antall innlegg: 1630

- Du er jo ikke Jensine! Du er Abelon!!! Herlighet!

Ritalina kvakk til, for en gang skyld mistet hun munn og mæle. Hun tenkte: - det var da enda godt jeg ikke fikk sjekket han opp.

Ritalina: Hva i all verden er det du har stelt i stand, Abelon?
Abelon kom mot henne og sa:............
 
contender2018-03-20 17:25
Antall innlegg: 464

Jeg vil advare deg, Ritalina! Jeg har hacket Ordspillkontoen din - og de andre sin - ja jeg vet det ikke er helt greit - men jeg har fått vite ting, og jeg er kommet for å advare deg!! Abelon viftet med armene og så opphisset ut . I det samme han skulle til å fortsette, ....
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-20 17:54
Antall innlegg: 1630

føyk Ritalian rett i fjeset på Abelon og freste: - Er det derfor jeg har rast sånn ned i rank? -Svar meg! Svar meg, Abelon! Svar meg!

Ritalina var rasende. Hun som hadde hatt over 2000 i rank, var nå nede i 13-1400. Makan!
Hun fortsatte enetalen sin: - da får du jammen meg spille meg opp igjen!

Hun roet seg, i alle fall litt, og gikk rett i tenkeboksen. Hva satt Abelon på av opplysninger? Min konto er nå en ting, men hva skriver de andre?
Hm, Abelon kunne vise seg å være nyttig, så Ritalina skiftet taktikk og humør og sa: .....
 
Cygnus2018-03-21 00:27
Antall innlegg: 44845

jeg ante ikke at det var du som var Brikkemajoren - det forandrer jo alt! Men hvorfor har du holdt på med disse straffeforfølgelsene av meg og Cygnus og redusert rankingen kontinuerlig? Vel, det er ikke viktig nå, fortsatte hun - det jeg gjerne ville spørre deg om, var om hvorvidt du har analysert situasjonen og kanskje funnet ut hvem morderen er?
Abalon smilte fjernt og sa
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?