Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående9 000

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
gompedyret2012-09-04 00:52
Antall innlegg: 4381

Seabourne: Ryktene sier at oppdateringen er bortimot klar, men prosessen med å få den godkjent i Apple Store gjør den forsinket. Forhåpentligvis tar det ikke alt for mange dagene.

Torill: fysjom!
 
Ettigrib2012-09-04 01:00
Antall innlegg: 656

seabourne: Teit å kjøpe en app man kunne testet ut gratis først!
 
Glory2012-09-04 01:42
Antall innlegg: 386

Mange har tatt opp språkfeil. Vil tillegge at "Motstanderens tur til å spille" virker unødvendig omstendelig. Hva med "Motspillers tur"?

Har påpekt på FB at app'en krasjer til stadighet, og fikk som kommentar å ha høyere versjon iOs enn 4.3.5. Har hatt 5.1.1 hele tiden, jeg, men app'en krasjer STADIG! Irriterende!

Hvordan regnes egentlig rankingen ut på app'en? Ut i fra rankingen spillerne har da spillet påbegynnes, eller den de har når spillet slutter? (Det rekker jo ofte å bli noen hundre poeng i forskjell)

Savner ellers:
*Det å kunne trykke direkte på rutene når man har lagt et ord klart. *Mulighet for å kunne velge mørkt brett (svart el mørkegrønn) hadde vært fint.
*Gjerne også muligheten for å se historikken (hvilket ord la motspiller forrige gang, igjen?).
*Samt en knapp for "Be om revansj" f. eks.
 
Glory2012-09-04 03:23
Antall innlegg: 386

En annen ting jeg har nevnt på FB, og som jeg har savnet i Wordfeud, er muligheten for å se hvor mange brikker motspiller har igjen. Det kan jo f. eks. stå i hvitt under der det står brikkeantallet i gult.

Det er heller ikke slik at ferdige spill bare "krasjer" inn i pågående på lista. Noen ganger står det plutselig et avsluttet spill midt i den aktive, ellers ryddige listen. Når man trykker på det kommer man til et helt annet spill som fortsatt pågår.
 
Glory2012-09-04 03:35
Antall innlegg: 386

Tror også dere må legge inn en nattsperre-funksjon, som gjør at man faktisk MÅ LEGGE SEG OG SOVE :-O
 
Glory2012-09-04 03:41
Antall innlegg: 386

P.S: "Be om revansj" er selvsagt "omkamp". Ja, nå skal jeg LEGGE MEG OG SOVE!
 
seabourne2012-09-04 07:56
Antall innlegg: 39

Gompedyret: takk for det svaret. Jeg får telle til hundre ;)

Ettigrib: bugsa kom etter at jeg oppgraderte (til betalversjon, ikke ios)

Glory: så du mener jeg farer med usannheter? Det er temmelig drøyt. Ellers holder jeg med deg i at omkampknappen må på plass.
 
twiver2012-09-04 08:17
Antall innlegg: 3469

På min android har jeg et *Ny rematch* symbol, men det burde helt klart ha stått *omkamp* :)
 
Glory2012-09-04 09:03
Antall innlegg: 386

??? @seabourne: Når i all verden er det jeg skulle ha antydet at du farer med usannheter? Er det en spøk her jeg ikke oppfatter, eller?
 
seabourne2012-09-04 09:06
Antall innlegg: 39

Glory: Ingen spøk, men blodig alvor ;) Du skrev at "det er ikke slik at ferdige spill bare krasjer inn i pågående på lista...". Det er nettopp det de gjør.
 
ave - Administrator2012-09-04 09:34
Antall innlegg: 4986

Slik jeg leser Glorys innlegg tolker jeg det slik: at i tillegg til at spillet krasjer, så skjer det også flere ting....
 
seabourne2012-09-04 10:14
Antall innlegg: 39

Hadde ordet "bare" kommet mellom "ikke" og "slik" ville jeg også oppfattet det slik.
 
ave - Administrator2012-09-04 10:36
Antall innlegg: 4986

Alltid kjekt med litt romslighet, ja ;)
 
Adjutanten2012-09-04 11:19
Antall innlegg: 3

Når et spill er startet, og motstander aldri legger det første ordet, hvordan blir jeg kvitt det hele da? Uten å gi opp og tape?
Er svært fornøyd med hvordan det funker på min Galaxy, har ikke kræsjet hittil.
 
GreteSB2012-09-04 11:28
Antall innlegg: 7777

Da må du bare la tiden gå ut. Etter 48 timer får motspiller registrert avbrutt spill og du vinner.
 
Måsen2012-09-04 11:42
Antall innlegg: 60

1. det går alt for lang tid før man får se poengsummen etter hvert legg (om det er flere summer som skal legges sammen)

2. Finner man noen rankingliste noe sted?

Rare språklige ting i appen:

1. motstanderen resignerte?
2. Spillet startede

Ellers finfin app. Sliter ikke med krasj
 
Kirsti2012-09-04 12:07
Antall innlegg: 1946

Måsen: Du finner rankinglisten under "Topplister" som før - du må bare velge "På mobilen" i nedtrekksmenyen.
 
gompedyret2012-09-04 17:49
Antall innlegg: 4381

Ofte Besvarte Spørsmål, versjon 1.1:

Hva er dette jeg hører om en app?
En app er et program som kjøres på telefonen din. Ordspills nye app ble lansert for Iphone og android-telefoner sent i august 2012. Alle brukere av Ordspill.no vil kunne logge seg inn med samme brukerinfo som her, men ratingen vil være separat fra evt. rating på Ordspill.no. Appen vil heller ikke ha hastighetene du er vant til fra websiden (lynrask etc.). I stedet har du 48 timers frist for hvert legg. Statistikk for både app og webside vil du kunne se på profilen din på ordspill.no.

Du kan lese mer om appen her: a.aftenposten.no/kjo...le 5510.ece

Hvor finner jeg appen?
Ordspill GRATIS: play.google.com/stor...sp ill.free
Ordspill (reklamefri betalversjon): play.google.com/stor...sp ill.full
Ordspill for iPhone: itunes.apple.com/us/...d4 90595590

Merk: Brukere med iOS operativsystem 4.3.5 og lavere kan oppleve problemer med spillbrettet. Ny versjon er tilgjengelig om noen få dager. Vi anbefaler å oppgradere til versjon 5.1 eller høyere.

Hvor mange spill kan jeg ha gående samtidig?
Du kan ha opptil 30 spill gående samtidig.

Hvordan kan man fjerne ferdig spilte spill?
Det kan man ikke per nå. Spillene vil forsvinne av seg selv etter 72 timer.

Hvor finner man rankinglisten?
Du finner rankinglisten under "Topplister" som før - du må bare velge "På mobilen" i nedtrekksmenyen.

Jeg vil ha omkamp! Hvordan gjør man det?
Når det ferdige spillet er åpent, trykk menyknappen på telefonen og velg "ny rematch" fra menyen som kommer opp.

Hva er forskjellene på Ordspillappen og Wordfeud?
De er mange. Først og fremst ligger det en god del forskjeller (men jada, også likheter) i brukergrensesnittet. I tillegg har du selvsagt koblingen til denne websiden som Wordfeud (heretter WF) mangler.
-Ordspillappen (heretter OA) bruker standard scrabblebrett, mens WF har sitt eget (begge spillene har imidlertid mulighet for tilfeldigbrett).
-OA opplyser om hvilket ord som evt. er ugyldig i hvert legg. Du får også regnet opp poengverdien for hvert ord. WF har ikke noe av dette.
-OA har 48 timers frist mellom hvert legg, WF har 72.
-OA har sitt eget ratingsystem samt statistikk over spillene dine, mens WF mangler dette.
-OA bruker samme bokstavverdier som vanlig scrabble (og Ordspill.no) mens WF har andre verdier på flere av bokstavene.
-OA gir flere muligheter til å lete etter aktuelle motspillere enn WF. Du kan blant annet finne en tilfeldig motspiller som har omtrent ramme rating som deg.

Hvordan regnes ratingen ut når flere spill spilles samtidig og avsluttes tilfeldig?
Det er vi rett og slett ikke helt sikre på ennå, blant annet fordi de første femti spillene vektes utregningen annerledes og mange har ikke rukket å spille mer enn femti spill ennå. Det vil nok bli besvart grundig etterhvert, foreløpig er det opp til spekulering. ;) Formelen som brukes for å regne ut rating er iallefall den samme som på her på Ordspill, og den kan du lese om her: www.ordspill.no/rating/

Hva skal jeg gjøre om det er noe som ikke virker?
Tekniske problemer kan meldes til ordspill@aftenposten.no
Du kan også legge det frem i denne tråden, så kanskje det er noen som kan hjelpe deg eller har samme problemet. Finner du noe som kanskje er en teknisk feil vil vi sette stor pris på om du kan beskrive feilen så nøye som mulig, så vi evt. kan sende beskjed til utviklerne.

NB: Spillvertene har i utgangspunktet ikke større ekspertise enn en hvilken som helst bruker og kan sannsynligvis bare svare på grunnleggende spørsmål. Vi vil imidlertid ha muligheten til å evt. ta tilbakemeldinger til utviklerne og Aftenposten, slik at dere kan regne med å bli hørt.

Husk, appen er ennå helt fersk, og det er relativt vanlig med en og annen barnesykdom. Utviklerne har imidlertid oppdatert appen en gang allerede, så det er god grunn til å regne med at eventuelle feil vil bli utbedret. Tålmodighet er som alltid en dyd. ;)
 
GreteSB2012-09-05 16:56
Antall innlegg: 7777

Frem på forsiden!
 
jeykz2012-09-05 17:35
Antall innlegg: 346

Har lastet ned appen til Ordspill for en liten stund siden. Alt ser bra ut helt til jeg skal inn på spillebrettene til folk jeg har opprettet spill med, da blir jeg kasta rett ut av hele greine :-( Har prøvd mange ganger å gå tilbake, har lukket appen, slettet og lastet ned på nytt, avslått iPhonen.. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg altså. Funker gjør det hvertfall ikke hos meg :-(
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?