Spillrom
Sjiraffen17
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede18
Mobilspill
Pågående8 980

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tingeling2012-09-07 14:35
Antall innlegg: 113

Hei! Tusen takk for innspill!

Har laget en oversikt over innrapporterte feil. (H. Aftenposten)

Kristisk feil:

Versjon IOS: 4.3.3. og 4.3.5 - Får lastet ned, men kommer ikke inn på utfordrers spillbrett. Da stenges programmet og man sendes tilbake til skrivebordet. >>>(DENNE ER UTBEDRET OG LIGGER I AppStore til godkjenning ).

Korrigeringer som vi tar etter kristisk feil (så snart som mulig)

En som har kjøpt annonsefri utgave får fortsatt opp reklame om å oppgradere.

Hvis jeg ved en feiltakelse begynner å logge inn, men kommer på at jeg ikke er registrer, legger tastaturet seg over registreringsfeltet, og kan ikke kollapses, og appen må tvangslukkes  

På min HTC fungerer chatten bare i "stående" stilling, ikke i "liggende". Dermed går det veldig tregt å skrive meldinger. Flere som har samme problem?

Ferdige spill legger seg oppå hverandre Bingoene blir ikke registrert
Klikket på "legg til i vennelisten" (eller hva det står), men det skjedde ikke noe før jeg hadde gjort det to ganger.

Har hatt 5.1.1 hele tiden, jeg, men app'en krasjer STADIG! Irriterende!
(Kommentar: Kun få som har meldt dette - notert men anbefaler å installere appen på nytt)

Noen ganger står det plutselig et avsluttet spill midt i den aktive, ellers ryddige listen. Når man trykker på det kommer man til et helt annet spill som fortsatt pågår.

Rating / anmeldelse kollapser i Android Market (kommentar: tror denne skal være fikset)

Bør være mulig å slette spill (Anbefales)

Mulighet for å kunne velge mørkt brett (kommer i neste versjon)

Gjerne også muligheten for å se historikken (hvilket ord la motspiller forrige gang, igjen?)

Samt en knapp for "Ønsker omkamp" (kommentar: Er i Android - notert for iPhone)

Muligheten for å se hvor mange brikker motspiller har igjen. Det kan jo f. eks. stå i hvitt under der det står brikkeantallet i gult.

SPRÅK:
"Avbrudte spill" (skal være Avbrutte) og "Din motstander pass"(Rettes til: Din motstander meldte pass").

"Motstanderens tur til å spille" virker unødvendig omstendelig.(Rettes til : "Motspillers tur")

*Ny rematch* symbol, men det burde helt klart ha stått (Rettes til : Be om omkamp* )

2. Spillet startede (Rettes til: spillet startet + dato )

Motstander resignerte (REttes til: Motstanderen trakk seg )

Annet:
Bør være beskrevet hvorfor vi ønsker kjønn/fylke (søk og kommune-toppliste)
Ved innlogging må man trykke på "retur " for at tastaturet skal forsvinne. Ikke like åpenbart for alle.

Har vi fått med oss det vesentlige?
Meld fortsatt fra på tråden om dere oppdager noe mer.
Supert om dere skriver type telefon / operativsystemversjon (iOs... )

Genrelt er det ikke uvanlig at en app kan krasje.. men om den gjør det hele tiden kan det være noe feil i nedlastingen evt appen.

En anbefaling kan være å slette appen og laste den det på nytt, dersom det skulle være mye krøll.


GOD HELG

Hilsen Aftenposten / Tingeling
 
GreteSB2012-09-07 14:50
Antall innlegg: 7777

Mulighet for å avvise spillere syns jeg er et viktig punkt.

Når man har lagt brikkene klare på brettet i påvente av motspillers legg, og så går inn på brettet igjen, ser man ikke hvor man har lagt dem. Kan de f.eks. blinke?

 
Kirsti2012-09-07 14:52
Antall innlegg: 1946

Et par innspill til det språklige:

Det er kjekt å være konsekvent, og ikke bruke både "motstander" og "motspiller". Anbefaler at dere velger "motspiller", det er hakket hyggeligere og også et mer naturlig ord å bruke.

Det holder å si at motspiller passet, "meldte pass" er unødvendig tungvint.

Når motspiller bytter brikker, står det i fanen (på iPhone) at h*n "byttet X brikker". Inne i spillelisten står det at h*n "byttet X bokstaver". Vi kaller dem brikker på norsk.

Ellers: Informasjonen om ordlisten er ikke korrekt i app-versjonen. Det burde ikke koste mange kaloriene å hente teksten som ligger her på sidene og få den inn der. Den er nemlig riktig.


Ellers ser jeg at listen din mangler ganske mange punkter som er meldt inn i denne tråden og de trådene Ave har linket til i starten av den.
 
Fidelma2012-09-07 22:08
Antall innlegg: 3315

Opp med seg!
 
GreteSB2012-09-08 10:36
Antall innlegg: 7777

Igjen!
 
Kirsti2012-09-08 13:40
Antall innlegg: 1946

Det har vært nevnt før, men Tingeling har det ikke på listen sin:

I nettspillet har man kun tre forsøk. I appen er det ubegrenset, akkurat som i Wordfeud. Det er veldig synd, fordi ubegrenset antall forsøk belønner tålmodighet i større grad enn ferdighet – gidder du bare å sitte der og prøve mange nok ganger, får du ofte før eller senere til noe. Og med tanke på at Ordspill også tilbyr ranking, i motsetning til Wordfeud, er det rett og slett underlig at man ikke har lagt seg på samme linje i appen som i nettspillet. Med ranking blir jo konkurranseelementet mye større.

Så altså: Sett ned antall forsøk per legg til tre. Folk som bare spiller for å kose seg, spiller på nettsiden uansett, det er ingen grunn til å tro at de ikke kommer til å like appen selv om antall forsøk begrenses. Men for dem som virkelig liker konkurranse- og ferdighetselementet, kommer begrensning i antall forsøk til å gi Ordspill et klart fortrinn fremfor Wordfeud.
 
Reet2012-09-08 16:18
Antall innlegg: 249

Enig Kirsti. Tre forsøk bør holde.
Er ellers app og appen godkjente ord? Tror ikke det. Jeg ville skrevet app-en.
 
Fidelma2012-09-08 16:28
Antall innlegg: 3315

Her er de feil, mangler og endringsønsker jeg ser at mangler på oversikten fra Tingeling:


Mangler Spesialbrett.

Tre forsøksregelen.

Liste over tilgjengelige spillere.

At man kan definere alle ønskede faktorer som type brett, geografi, kjønn selv, slik at alt er gyldig på en gang (det er det ikke nå, nemlig)

Ikke alle bingoer som blir lagt registreres.

Mangler avklaring på hvordan regnes egentlig rankingen ut på app'en. Ut i fra rankingen spillerne har da spillet påbegynnes, eller den de har når spillet slutter?

Savner muligheten for å se historikken, hvilket ord la motspiller forrige gang.

Dersom jeg har prøvelagt et ord og motspiller får godkjent et ord under disse, så syns det ikke. Jeg ønsker at mine bokstaver hopper tilbake.

Under "Nytt spill", står det et bilde av spillbrettet, der man ser ordet CAFE, som slett ikke kan legges.

Savner å kunne legge ut ved bare å trykke på rutene på brettet.

Når man har lagt brikkene klare på brettet i påvente av motspillers legg, og så går inn på brettet igjen, ser man ikke hvor man har lagt dem. Kan de f.eks. blinke?

Mangler smileys i chatten.

Mulighet for å avvise spillere man ikke ønsker å spille mot.

Det er kjekt å være konsekvent, og ikke bruke både "motstander" og "motspiller". Anbefaler at dere velger "motspiller", det er hakket hyggeligere og også et mer naturlig ord å bruke.

Det holder å si at motspiller passet, "meldte pass" er unødvendig tungvint.

Når motspiller bytter brikker, står det i fanen (på iPhone) at h*n "byttet X brikker". Inne i spillelisten står det at h*n "byttet X bokstaver". Vi kaller dem brikker på norsk.

Informasjonen om ordlisten er ikke korrekt i app-versjonen. Det burde ikke koste mange kaloriene å hente teksten som ligger her på sidene og få den inn der. Den er nemlig riktig.
 
Fidelma2012-09-08 16:29
Antall innlegg: 3315

Bær over med meg hvis jeg ikke har fått med alt eller hvis det er ting som står dobbelt opp.
 
Kirsti2012-09-08 16:30
Antall innlegg: 1946

Flott, Fidelma!

Reet, både APP og APPEN kan legges, ja.
 
Glory2012-09-08 20:03
Antall innlegg: 386

Dersom jeg stokker om brikkene i holderen slik jeg ønsker (f. eks. med et ord liggende klart) er disse hulter til bulter igjen neste gang jeg går inn. Skjer dette hos alle? Hadde vært fint om de kunne "holdt seg der" (de gjør det i WF).

Mulig dette skjer bare hver gang app'en krasjer, men i o m at den stort sett krasjer hver eneste gang jeg skal inn i et spill har jeg ikke helt klart å avklare om det er helt konsekvent eller ikke.
 
eterem2012-09-08 21:14
Antall innlegg: 1882

Jeg savner spesialbrettet!
 
Fidelma2012-09-08 21:27
Antall innlegg: 3315

Jeg også, eterem :-)
 
hostrob2012-09-08 23:15
Antall innlegg: 3

Flere valg under "opprett spill". Feks kjønn/område.
 
Kirsti2012-09-08 23:20
Antall innlegg: 1946

Må korrigere noe jeg har skrevet tidligere. Når motspiller bytter brikker, står det i fanen (på iPhone) at h*n "bytte X brikker". Ikke "byttet", som er det korrekte.
 
Glory2012-09-08 23:49
Antall innlegg: 386

Etter å ha registrert kommentaren om å installere app'en på nytt i tingelings innlegg vedr. det at app'en stadig krasjer, slettet jeg app'en, restartet iPad'en og lastet ned app'en på nytt. Resultat: Ingen bedring.
 
Kirsti2012-09-09 00:34
Antall innlegg: 1946

Tingeling har misforstått hvordan dette forumet fungerer hvis hun tror at det er få som opplever at appen stadig krasjer, bare fordi det er få som har sagt det. Vi som følger med i forum og har lest tråden(e) om appen, har fått med oss at dette problemet er meldt inn. Da regner vi med at feilen er registert og vil bli rettet, uten at hver eneste en som opplever dette behøver å si fra før noen skjønner at det er en feil. Ja, appen krasjer. Flere ganger om dagen. Og det er et problem som må rettes, det er ikke nok å be folk installere den på nytt.
 
Ninaxxx2012-09-09 11:15
Antall innlegg: 1437

Er det noen som vet hvor mange som pr i dag har lastet ned appen?
 
GreteSB2012-09-09 21:20
Antall innlegg: 7777

Til forsiden.
 
ubestemt2012-09-09 22:33
Antall innlegg: 195

Kan jeg være litt kritisk?

Jeg synes ikke at ordspillappen skal imitere ordspill.no sine spillerom for mye. Jeg synes det er helt greit om man får til å lage to ulike "miljø" for ordspill.

Jeg liker ikke så godt å spille med stress. Jeg liker å tenke, teste og plundre litt med bokstaver - finne litt kuriøse bingoer og teste dem. For meg er ferdighet også litt kreativitet i kombinasjon med teft uten at man har pugget ordboka på tvers og langs. Jeg ER klar over at wordfeud tilbyr nettopp det. Wordfeud tilbyr imidlertid ikke ranking og muligheten til å plukke motspillere som er sånn cirka like god som deg.

Jeg vil gjerne beholde muligheten for litt plundring utover tre forsøk, og jeg ønsker ikke muligheten for å avvise spillere heller. Jeg vil ikke ha muligheten for å potensielt såre noen.

Jeg vet at mange av dere liker best formatet som er på nettspillet, men må appen nødvendigvis gjøres lik nettspillene? Det er faktisk veldig morsomt med appen slik som den er nå.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?