Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 977

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Glory2012-09-05 18:18
Antall innlegg: 386

@seabourne: Slike "diskusjoner" synes jeg blir rimelig meningsløse, men det er altså slik ave påpeker. Jeg skriver jo 'bare':
"Det er heller ikke slik at ferdige spill bare "krasjer" inn i pågående på lista. Noen ganger står det plutselig et avsluttet spill midt i den aktive, ellers ryddige listen. Når man trykker på det kommer man til et helt annet spill som fortsatt pågår."

Jeg trodde nemlig det var opplest og vedtatt etter gjentatte opllysninger at ferdige spill blander seg opp i og krysser aktive spill. I tillegg er det altså slik at de ikke bare gjør det. I følge ditt innlegg mener du jeg skulle skrevet "Det er heller ikke bare slik..." i stedet. Hurra for et variert språk!
 
hotspur2012-09-05 18:49
Antall innlegg: 57

@glory: jeg er uenig i forslaget ditt om at det skal stå hvor mange brikker motstanderen har igjen. Dette er en ting jeg synes er fint med wf. Man må vel kunne klare å følge med såpass?

En god ting kan ikke gjentas for ofte, og jeg gjentar gjerne mitt ønske om å få på plass treforsøksregelen fra nettversjonen.

For det første for å unngå at folk kan prøve og feile til de ser mannen med ljåen, noe som reduserer konkurransefortrinnet til spillere med stort ordforråd.

For det andre fordi ubegrenset antall forsøk kombinert med visning av hvilket ord som ikke godtas, gjør at man kan "teste" ordet før man velger å legge det, simpelthen ved å legge det et sted på brettet der det danner et annet ord man vet blir underkjent. For meg blir dette i praksis det samme som å sjekke ordets eksistens før man legger det. Noen vil kanskje til og med kalle det juks. Denne muligheten har man for så vidt på nettversjonen også, men der koster det i det minste ett av tre forsøk.
 
ave - Administrator2012-09-05 20:00
Antall innlegg: 4986

Nå har jeg hatt problemfri i-pad app i ettermiddag, det var kjekt:)
 
ave - Administrator2012-09-05 20:04
Antall innlegg: 4986

Hadde ikke før skrevet det, før det ble lag på lag med bokser igjen.....
 
seabourne2012-09-05 21:51
Antall innlegg: 39

Glory: det er ikke så mye å skifte ord om. Min umiddelbare oppfatning av ditt opprinnelige svar var at du beskyldte meg for å skrøne, og det syns jeg var urettferdig. Jeg har tydeligvis misforstått. Slikt skjer. :-)
 
Sven2012-09-05 22:11
Antall innlegg: 4

Hvis et spill avsluttes automatisk, så er vel fordi motstanderen ikke har lagt noe innen tidsfristen.
Hvorfor får jeg da på et slikt spill 134 poeng, mens på et annet så står det +0 ?
 
Kirsti2012-09-06 01:20
Antall innlegg: 1946

Sven: Går ut fra at det er rankingen du snakker om? Den påvirkes av to ting – hvilken poengsum spillerne har oppnådd i spillet, og hvilken ranking de hadde i utgangspunktet. Selv om X lar tiden gå ut, slik at Y automatisk vinner spillet, mister ikke X poengene han hadde oppnådd i spillet (han får riktignok fratrekk for brikkene han hadde igjen, og denne summen plusses på poengsummen til Y), og disse påvirker fortsatt resultatet.

Du kan lese mer om rankingutregningen her:

www.ordspill.no/rating/
 
Sven2012-09-06 09:30
Antall innlegg: 4

Jo, men skal ikke jeg få økt rankingen min? Det gjør jeg i et slikt tilfelle, men ikke et annet.
 
GreteSB2012-09-06 09:56
Antall innlegg: 7777

Det kommer an på rankingen du og motspiller hadde i utgangspunktet. Spiller du med en som har vesentlig lavere ranking, må du vinne med mye for å øke din ranking. Du kan lese mer i den linken Kirsti viser til ovenfor.
 
ave - Administrator2012-09-06 12:18
Antall innlegg: 4986

Er det noen flere erfaringer med appen?
 
GreteSB2012-09-06 22:29
Antall innlegg: 7777

Til forsiden med seg.
 
probin2012-09-06 22:36
Antall innlegg: 2

en ting som hadde vært flott. når man skal finne random spillere med omtrent samme ranking som meg, så må jeg velge det hver gang. appen kunne ha husket mine valg. (ja.. min norsk suger. trenger ikke å fortelle meg :) )
 
probin2012-09-06 22:36
Antall innlegg: 2

ellers er jeg fornøyd! ikke hatt noen problemer på min sg3
 
Kirsti2012-09-06 23:12
Antall innlegg: 1946

Et minus med appen, sammenlignet med Wordfeud, er at når man har lagt brikkene klare på brettet i påvente av motspillers legg, og så går inn på brettet igjen, ser man ikke hvor man har lagt dem. I Wordfeud ligger de der og blinker lurt noen ganger. Det gjør det mye lettere å huske hva man tenkte for noe lurt sist man var inne på brettet – en klar fordel, særlig når man spiller med folk som lar det gå vinter og vår mellom hver gang de legger.
 
tante g2012-09-06 23:43
Antall innlegg: 94

Jeg kommer ikke inn der i kveld. Flere som har problemer? Stakkars de som sitter og venter på at jeg skal legge :(
 
jeykz2012-09-07 00:06
Antall innlegg: 346

Jeg har samme tante g, flere motspillere som har måtte vente :-( Jeg blir bare kastet ut og jeg har tapt 500 p :-(
Blir dette bedre når det blir ny oppdatering eller hva kan gjøres??
 
GreteSB2012-09-07 08:33
Antall innlegg: 7777

Hvordan kan du tape 500 p på å bli kastet ut? Du har da 48 timer på å legge et ord.

Jeg blir også kastet ut av appen av og til, men håper det retter seg ved den neste oppdateringen.
 
jeykz2012-09-07 10:59
Antall innlegg: 346

Fordi jeg kommer jo ikke inn i spillet å får lagt på uansett, jeg prøver hele tiden :-( Derfor har jeg tapt såpass masse poeng da jeg har hatt flere motspillere som bare venter på at jeg skal legge.
 
GreteSB2012-09-07 11:17
Antall innlegg: 7777

Så dumt! Håper det ordner seg fort.
 
jeykz2012-09-07 11:35
Antall innlegg: 346

Ja, jeg også!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?