Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 978

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bladfyken - Administrator2013-07-09 14:33
Antall innlegg: 601

Dette var ikkje heilt enkelt... Ser at tingeling (administrator) skal ha oppretta to nye problemtråder, ein for Android og ein for i-dingsar, men eg er visst heilt ute av stand til å finne dei nemnde trådane, så då tek eg spørsmålet her. (Eg har skumma gjennom alle dei 15 sidene i denne tråden utan referanse til same problem, så då tek eg sjansen på at det ikkje er både spurt og svara før.)

Eg har prøvd ordspill-appen nokre få gongar, både heilt med ein gong han kom og ved ymse andre høve, seinast i går. I prinsippet liker eg ideane bak appen mykje betre enn wordfeud, men et er eit par-tre irritasjonsmomenter som får meg til å halde meg langt unna:

1) Det er heilt uråd å stokke brikkene i brikkehaldaren manuelt; dei berre legg seg på heilt tilfeldige plassar og får attpåtil dei andre brikkene til å flytte seg på måfå. Slik har det vore i alle (Android-)versjonar eg har prøvd (frå starten og til no), på to ulike HTC-telefonar og to ulike Samsung-brett. Dette er hovudgrunnen til at eg stort sett held meg unna Ordspill-appen, så om nokon kan få ordna dette i appen eller fortelje meg om det er noko eg sjølv kan gjere for å få bukt med problemet, hadde eg sete stor pris på det.

2) Det opplevast som at rutene/brikkene er mindre enn i wordfeud (sjølv om eg er nokså viss på at dei er like.) Eg har i alle fall mykje større vanskar med å ta tak i brikkene og styre dei på rett plass på brettet.

3) Fargane og kontrasten heilt vonlause, men dette er det minst viktige og er dessutan kommenteret av fleire, ser eg.
 
Enteogen2013-10-12 03:21
Antall innlegg: 7

Ordspill app til Iphone eller Android.. Hva med Windows phone??
 
gompedyret2013-10-12 17:57
Antall innlegg: 4381

Bladfyken: begge trådene du tenker på finner du spikret i underforumet Ordspill-hjelp.

Når det gjelder manuell stokking opplever jeg (på android) det slik at når jeg flytter en brikke bytter den plass med brikken den blir "sluppet ned på". Dette er annerledes enn i Wordfeud, der brikken bare sklir på plass der du legger den.

Jeg er forsiktig tilhenger av "Wordfeud-måten", men kan absolutt se fordelen med å gjøre det som i Ordspill-appen. Man må bare tenke på en annen måte.
 
Stig_752014-01-22 23:12
Antall innlegg: 218

Hepp! Det kom ipad-app nå nyss. Vel og bra det. Men jeg lurer på en ting. Jeg har betalt noen kroner for å slippe annonser på iphone-appen. Nå har jeg installert den nye appen til ipad, og trodde at mitt kjøp også skulle gjelde der. Det gjør det ikke. Hvorfor ikke?
 
GreteSB2014-01-23 16:19
Antall innlegg: 7777

Følgende svar ble gitt til en som lurte på det samme på ordspills facebookside:
Men får dessverre ikke overført butikkinnstillingene. Dette er litt teknisk vanskelig å få til. Nå er jo heldigvis ikke prisene helt ruinerende.
 
Stig_752014-01-23 16:57
Antall innlegg: 218

Det er ikke ruinerende, i hvert fall ikke når jeg med dette svaret ikke kommer til å betale, men det er irriterende. Spesielt når den nye appen ikke gjør et fnugg mer enn iphone-appen når den brukes på ipad.
 
Fiskekroken2014-02-03 22:53
Antall innlegg: 290

Savner to ting: (spiller på ipad)
-at poengene for aller siste lagte ord i spillet vises
-at antall brikker som er igjen hos motstander når spillet er slutt, vises

Tror dette for lenge, lenge siden ble nevnt i en tråd ett eller annet sted, men siden intet har skjedd så ønsker jeg det på nytt:)
 
asina - Ikke medlem lenger2014-02-04 19:23
Antall innlegg: 9

Jeg lurer fremdeles på om det er opplest og vedtatt at vi androide er så mye flinkere og raskere til å regne i hodet enn dere ipader. Vi har nemlig ikke mulighet til å kjøpe "poengutregningsfunksjon" . Dette ble tatt opp av en spiller i en annen tråd nylig, og det kom bare et noe svevende svar om at vi får håpe at det kommer en oppdatering der dette er med. Noen som vet noe mer om dette?
 
Adjutanten2014-02-05 15:03
Antall innlegg: 3

Har hatt Ordspill gratis lenge og kjøpte i dag betaleversjonen for å slippe reklamen. Android (har Samsung telefon). Den installerte seg greit, men når jeg skal logge meg inn kommer følgende melding opp: "Du har ikke lisens for denne appen". Hæ? Melde dette inn til spillvert og fikk bare et hjelpeløst svar om at vedkommende ikke hadde noe greie på Android. I tillegg henger denne feilmeldingen telefonen så jeg må omstarte den.
Noen tips? Uinteressant å sponse Schibsted med pengene uten å få noe igjen.
 
GreteSB2014-02-05 15:33
Antall innlegg: 7777

De to siste innleggene er det bare Aftenposten som kan svare på. Jeg har bedt de se på denne tråden, så får vi håpe det kommer et svar når de ser meldingen.
 
tingeling2014-02-05 16:22
Antall innlegg: 113

Hei Adjutanten!
Aftenposten her igjen. Det første vi må finne ut er om denne bugen er relatert til ordspill eller telefonen din / Google play.
Har du samme problemet i andre apper?

Hilsen Aftenposten
 
Adjutanten2014-02-05 17:25
Antall innlegg: 3

Ingen andre problemer med noe som helst.
 
AaseB2014-02-05 17:35
Antall innlegg: 8147

Det har vært en eller to tidligere som har fått samme feilmeldinga som deg, Adjutanten. I alle fall den ene hadde telefon av merket Samsung Galaxy, muligens begge. I begge disse tilfella ordnet det seg av seg selv etter en dag eller to. Håper det gjør det for deg også.
 
asina - Ikke medlem lenger2014-02-05 22:57
Antall innlegg: 9

Jeg hadde samme problemet som Adjutanten på Samsung Galaxy. Det forsvant til slutt, men det tok mer enn et par dager. Det kom forresten ikke med det samme jeg hadde kjøpt appen, det dukka opp ei god stund etterpå.

Ellers er du merkelig taus om den poengtelleren, Tingeling......
 
KariKr2014-02-05 23:37
Antall innlegg: 256

Ja det var v juletider jeg hadde d samma trøbbelet og det tok flere dager før det bare ble borte .... Da var det ca halvår siden eg kjøpte appen. Jeg prøvde alle disse forslaga for å rydde opp uten att det virka. Men som sagt det gikk plutselig over av seg selv. Gratis versjonen virka så jeg fikk spilt.
 
Fidelma2014-04-08 21:18
Antall innlegg: 3315

Jeg får beskjed om at jeg må oppdatere appen for å kunne spille på ipaden. Problemet er bare at det ikke ligger noen oppdatering i AppStore...
 
monk - Administrator2014-04-08 22:03
Antall innlegg: 133

Fidelma: noen ganger må du prøve å søke etter appen i appstore for å se oppdateringen.
 
BEahgle2014-04-20 18:35
Antall innlegg: 3

Hei; ser jeg må betale enda en gang for å få reklamefri ordspill på iPad, enda jeg har betalt for det på iPhone. Ser det er kommentert før, men et svar som "Men får dessverre ikke overført butikkinnstillingene. Dette er litt teknisk vanskelig å få til" virker ganske hjelpeløst. De andre app-leverandørene jeg har klarer det fint. Har Aftenposten ambisjoner om å gjøre noe med dette?
 
GreteSB2014-04-21 07:38
Antall innlegg: 7777

Jeg tror, siden det er to forskjellige app-er, at det må betales pånytt. Alternativet er å laste ned iphoneapp-en og bruke den på ipad-en. Da betaler du ikke en gang til.

Dette må i grunnen Aftenposten svare på. Hvis du stiller samme spørsmål på ordspills facebookside, er det større mulighet for at de ser spørsmålet.
 
BEahgle2014-04-21 20:45
Antall innlegg: 3

Det funka det. Takk for tipset. Men må få lov til å si det er underlig at dette ikke gjelder for andre apper som jeg har på begge plattformene,

Jeg gidder ikke opprette fjeskonto for å spørre Aftenposten om noe som helst. Eller for noe annet for den saks skyld 😄
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?