Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående9 000

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Reet2012-09-20 09:22
Antall innlegg: 249

Hvor kan man huke av for det? Jeg har iphone.
 
AaseB2012-09-20 12:34
Antall innlegg: 8147

Det er inne i programmet, så eg vil tru det er likt uansett telefon. (?)
 
Kirsti2012-09-20 12:42
Antall innlegg: 1946

Det alternativet finnes ikke på iPhone. Det hadde det vært fint om det gjorde.
 
sommerfugl2012-09-20 20:25
Antall innlegg: 473

Nå har jeg spilt noen uker på min iPhone og har følgende tilbakemeldinger:

Så lenge rankingsystemet er som det er så er jeg enig med Piaf at utgiveren heller burde premiert de som spiller mye. Som Torill har vært inne på så er det lett å spekulere i rankingen når man har flere spill gående. Det er åpenbart fristende å vente med å legge ut brikker i et spill der du er iferd med å vinne over en med høyere rank, til du f.eks. blir ferdig med en match hvor du ser du kommer til å tape. På denne måten vil man tjene enda flere poeng på rankingen. Jeg orker ikke gå inn på dette med muligheten for å jukse da jeg aldri har sett poenget med dette, men det blir selvfølgelig ingen rettferdig tildeling av en kostbar premie så lenge applikasjonen er så dårlig utviklet som den er per i dag.

Det burde også være mulig å legge brikkene sine klare i en bestemt rekkefølge på brettet eller nede på linja i påvente av egen tur. Det går fint i Wordfeud og burde ikke være noe problem å få inn i ordspill heller.

Hvis man har valgt standard brett og motstandere med omtrent samme ranking burde dette være "låst" inntil man evt. gikk inn og endret på det. Unødvendig at man må velge for hvert eneste spill man vil starte.

Det burde være mulig å fjerne avsluttede spill. Dette ville gjort det hele mer oversiktlig. Ofte ligger pågående og avsluttede spill hulter til bulter og når man skal inn i et pågående spill, er det en helt annen motstander i spillet enn det som står på oversikten.

Jeg synes også antall forsøk skal begrenses slik det er på nettutgaven all den tid dette faktisk er Ordspill.

Jeg har premium-utgaven, har oppdatert alt som kan oppdateres og har avsluttet og slått av og alt det der. Synes applikasjonen skulle hatt alt ovennevnte på plass før de begynte å ta seg betalt for det, og langt mindre utlovet en dyr premie før alt var fikset!
 
Fidelma2012-09-21 10:53
Antall innlegg: 3315

Er det flere enn meg som opplever å få tildelt tilfeldigbrett til tross for at standardbrettet er valgt?
 
GreteSB2012-09-21 11:02
Antall innlegg: 7777

Bare når jeg ber om en spiller under 'delta i spill'. Da får man hva som helst.
 
Fidelma2012-09-21 11:26
Antall innlegg: 3315

Jeg gjør ikke det. Jeg oppretter spill selv, endrer fra tilfeldig til standard - noe som irriterende nok må gjøres for hvert spill etter siste oppdatering. Deretter ender jeg likevel opp med tilfeldigbrett.
 
Reet2012-09-21 12:35
Antall innlegg: 249

Jeg har også fått det. Tilfeldig altså. Ikke gøy.
 
Torill2012-09-21 12:44
Antall innlegg: 3658

Jeg har iallefall funnet ut at det er mulig å nekte en spiller man får tildelt tilfeldig. Dette gjelder når det er en som allerede er på vent. Da kommer nick og evnt. bilde opp og en knapp der man kan trykke "OK". Om man trykker et annet sted enn på "OK"-knappen, forsvinner spilleren. Men denne muligheten er ikke der om du får beskjeden "Spillet starter når vi finner en motstander. Dette kan ta litt tid". Da må du ta det du får!
 
hostrob2012-09-23 09:53
Antall innlegg: 3

Tenk om det gikk an å velge sivil status ved spillinvitasjon, dvs single vs opptatt. Da begynner vi å snakke her. Bør prioriteres ved neste oppdatering. Håper noen sender ballen videre. :)
 
Anja832012-09-23 10:21
Antall innlegg: 148

Hei!
Finnes det en innstilling som gjør at jeg får beskjed når det er min tur? Jeg orker jo ikke/har ikke tid til å sitte ved tlf hele tiden, så vil gjerne ha et lite pip når det er min tur. Mulig jeg ble spurt om dette når jeg lasta ned appen, men da har jeg av en eller annen grunn svart nei. Noen som kan hjelpe meg? :)
 
GreteSB2012-09-23 10:34
Antall innlegg: 7777

På android-telefoner gjøres det i innstillinger i spillet, på ipad på selve pad-en under varsler.
 
Anja832012-09-23 11:52
Antall innlegg: 148

Hmm.. Jeg finner ikke dette under innstillinger. Jeg bruker iPhone. Har muligheter tilå endre profilbilde, personlig informasjon eller passord, men finner ikke mulighet for å endre på dette.
 
GreteSB2012-09-23 12:06
Antall innlegg: 7777

På min pad må jeg gå inn på innstillinger- varsler på pad-en, Ikke på spillet.
 
Terjebaa2012-09-24 00:16
Antall innlegg: 12

På min iPad gir den lyd fra seg hver gang, den promper, og i begynnelsen trodde jeg det var bikkja!
Er veldig godt fornøyd, og et bra ranking- system. Særlig det at en med lav ranking får poeng selv om han taper over en med bedre r.
 
Glory2012-09-24 04:32
Antall innlegg: 386

@Torill: Hva spiller du på? Jeg får ikke opp slik du beskriver med muligheten for å avvise. Kun enten at "Motstandere er funnet. Gå til spillelisten", eller at man venter på motspiller.
 
Kirsti2012-09-24 15:50
Antall innlegg: 1946

@Anja83: Det er som gsbj sier, du må gå inn på Innstillinger på selve telefonen, velge Varsling, og der finner du Ordspill. Da kan du velge hvordan du vil ha det (slå lyd av og på, ulike typer bannere, merking av programsymbolet) og så videre.

Kjenner meg heller ikke igjen i det Torill beskriver med mulighet for å avvise. På iPhone dukker det bare opp et nytt spill i listen.

Derimot kan jeg bekrefte det Fidelma og Reet sier - jeg opprettet nettopp et spill, valgte standard brett, fikk beskjed om at motspiller var funnet, og det nye spillet som da lå i listen min, var på tilfeldig brett. Æsj og dobbeltæsj.
 
rubatS2012-09-25 23:07
Antall innlegg: 21

Jeg lasta ned ordspillappen forrige søndag, og tenkte at det kunne være artig å se hvor langt opp jeg kom på ukas rakett-liste. Mandagen hadde jeg vel kommet meg opp et par hundre poeng, og nå er jeg på ca 2400.

Overraskelsen var derfor stor da jeg gikk inn og sjekka og fant at jeg hadde økt bare 544. Hvordan henger dette sammen?
 
Glory2012-09-26 01:22
Antall innlegg: 386

@rubatS: Kan det være fordi listene åpenbart ikke oppdateres kontinuerlig? Anbefaler deg å vente f. eks. 24 timer.
 
Kirsti2012-09-26 01:50
Antall innlegg: 1946

Glory, "Ukens rakett" oppdateres som navnet antyder en gang i uken. Det pleier å være natt til mandag. De andre topplistene oppdateres så vidt jeg vet en gang i døgnet, også om natten.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?