Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 976

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tingeling2012-09-09 23:48
Antall innlegg: 113

Hei! Til info godkjente ikke Apple bug "fungerer ikke på iOS 4.3.5 og lavere" som kritisk. Vi venter og venter og håper på at det blir mulig å oppgradere så snart som mulig. Men altså i Apples hender.

Hilsen Aftenposten / Tingeling
 
Kirsti2012-09-10 00:23
Antall innlegg: 1946

@ubestemt: Jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg i at begrensning i antall forsøk er det samme som stress. Du har fortsatt 48 timer på hvert legg ...

Og når det gjelder mulighet for å avvise spillere: Den har du allerede. Hvis jeg inviterer deg, står du fritt til å avvise meg. Men hvis du og jeg søker om motspillere samtidig, kan du få meg ramlende inn. Hvis du av en eller annen grunn ikke har lyst til å spille med meg (kanskje jeg har sagt ekle ting i chatten, kanskje du ikke liker min spillestil), har du ingen mulighet til å blokkere meg fra slike spill. I spillrommene på nettsiden kan du hive meg ut igjen og igjen når jeg kommer inn i spillene du starter, dersom jeg er en du ikke vil spille med. I appen er det faktisk ikke mulig å unngå meg helt. At du ikke har lyst til sette opp noen på en slik sperreliste, er så sin sak. Den dagen du støter på en gærning som sender deg 40 invitasjoner i døgnet, kan det hende du vil se annerledes på saken. De finnes.


Har for øvrig oppdaget en nyttig ting og en bug til.

Den nyttige: Når spillelisten er et eneste kaos, spillene legger seg over hverandre og ferdige og uferdige spill blandes, hjelper det å logge inn og ut av appen. Da blir den ryddig igjen. Så inntil den bugen er fikset, er det et godt triks.

Den nye bugen: Jeg spilte med en som slettet profilen sin midt i spillet, noe jeg oppdaget ved en tilfeldighet da jeg ville kikke på statistikken hans her. Det var hans tur. Han er ikke lenger medlem av Ordspill, men spillet ligger der fremdeles som aktivt, og jeg må nå vente i nesten to døgn på at spillet avsluttes ved at tiden hans går ut. Slike spill burde jo avsluttes automatisk idet profilen slettes.
 
tingeling2012-09-10 11:21
Antall innlegg: 113

Bra innspill @Kirsti! Notert.
H Tingeling
 
Kirsti2012-09-10 12:03
Antall innlegg: 1946

Må visst korrigere denne nyoppdagede bugen: Spilleren lever i appen likevel, gitt, for det kom nettopp et legg. Men søker jeg på nicket under "Medlemssøk", får jeg beskjed om at det ikke finnes noen spiller med det navnet. Jeg spiller altså med et menneske som ikke er registrert her, men som ifølge appen har ranking og statistikk. Det vil vel da også si at dersom Ordspill av en eller annen grunn skulle ønske å slette vedkommendes profil, kan det bli vrient, all den tid den ikke finnes ...

Hvis dette er en uoppdaget bug, er den stygg. Det har allerede vært eksempler på pedofile som har brukt Wordfeud for å komme i kontakt med barn. Hvis det på grunn av en feil er mulig å ha en skjult ordspill-profil, slik at ingen kan finne ut hvem man er ... Grøss.
 
anbjørg752012-09-10 13:42
Antall innlegg: 36

Nå har jeg lest gjennom tråden her (noe raskt riktignok.. ) så mulig jeg har oversett dette...
Jeg savner at brikkene er litt gjennomsiktige slik at jeg kan se hvilke ruter de ligger på. Jeg liker gjerne å prøve meg litt fram med brikkene på brettet før jeg velger ord og da er det greit å se hvilke ruter de ligger på slik at jeg kan regne poengsummen min før jeg trykker :)
 
Glory2012-09-10 14:02
Antall innlegg: 386

Søkemotoren er veldig dårlig. Prøvde å opprette et spill med en venninne, men fikk til svar at ingen hadde det nicket. Da jeg søkte etter spiller i samme fylke og hunkjønn havnet vi i spill sammen likevel!
 
Torill2012-09-10 15:04
Antall innlegg: 3658

Jeg ser Aftenposten harutlyst en konkurranse med en premie verdt flere tusen kroner. Jeg har forsøkt å spørre på Facebook uten å få svar: Hvordan kan dere vite hvordan ranken er oppnådd? I nettutgaven av spillet kan man jo se om en spiller har manipulert ranken sin ved å spille f.eks. mot en fiktiv bruker som bare passer. Gjør man det, stiger man i rank til man blir oppdaga og utestengt. Jeg regner med at det ikke er tillatt å manipulere med ranken sin på mobilutgaven heller. En svakhet er altså at det iallefall tilsynelatende ikke finnes noen mulighet for å avsløre den slags juks.
 
GreteSB2012-09-10 20:40
Antall innlegg: 7777

Tror denne bør være på forsiden!
 
Jan A2012-09-10 21:39
Antall innlegg: 7

Hei - ny i dag, og begynte med Ipad appen, klarte å starte opp 2-3 spill mot tilfeldige motstandere men ble bare kastet ut når jeg prøvde å få opp brettene. Nå er jeg innlogget via nettversjonen, men finner ikke igjen de 2-3 spillene jeg allerede har startet (via appen) - er det ikke mulig å finne igjen sine egne spill i nettversjonen som er startet opp via app (selvsagt med samme bruker ident) ?
 
GreteSB2012-09-10 22:07
Antall innlegg: 7777

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Du kan ikke spille på appen fra nettsiden og omvendt.
 
Jan A2012-09-10 22:26
Antall innlegg: 7

Nei, ikke det jeg mente. Jeg sier jeg har startet 2-3 spill fra appen, men de fikk jeg aldri spilt ferdig. Kan jeg ikke da også finne igjen de samme spillene igjen her på nettet -eller er det to ulike verdener ?
 
GreteSB2012-09-10 22:28
Antall innlegg: 7777

Det er to ulike verdener! Spillene her er tidsbegrenset, i forskjellige hastigheter. :)
 
gompedyret2012-09-11 01:16
Antall innlegg: 4381

Torill: Ikke si det til noen , men "vi" har ingen mulighet til å vite det sikkert.
 
jeykz2012-09-11 12:21
Antall innlegg: 346

Nå får jeg det til å fungere :-) Det er fordi jeg endelig tok meg tiden til å oppdatere iPhonen til iOS :-)) YES
 
VeldiGlad2012-09-11 17:56
Antall innlegg: 1077

Grunnet latskap spør jeg istedet for å lete gjennom hele denne tråden. Altså: Min spilleliste oppdaterer seg ikke med mindre jeg går ut og inn av appen. Er det en magisk knapp jeg ikke har sett eller er dette en snodig feil?
 
GreteSB2012-09-11 18:50
Antall innlegg: 7777

Det må være en snodig feil. Vi får håpe det er noe som retter seg ved neste oppdatering. Den ligger hos Apple mens vi venter..

Jeg vet jo ikke om du har Iphone da..
 
piaf2012-09-11 18:56
Antall innlegg: 995

Jeg får ikke kjøpt appen; når jeg trykker "Ordspill uten reklame (kr 21,00)" på min iPhone, skjer det ingenting, hverken under "Innstillinger" eller i reklamepausen. Men "Lukk annonse"-knappen funker, heldigvis :-)

Når det gjelder telling av brikker, synes jeg ikke det er å forvente at man skal holde rede på hvor mange brikker motspiller sitter igjen med på slutten. I live Scrabble kan man enkelt sjekke dette ved å kaste et blikk på motspillers bokstavholder, så hvorfor skal det være hemmelig her?

Jeg synes også bare de bokstavene motstander legger ut på brettet bør skifte farge, slik som i Wordfeud. Det er bare forvirrende at alle nye ord blir blå (i hvert fall hvis man har snev av dyskalkuli og skal drive med telling). De nye ordene vises jo uansett i rulleteksten øverst til høyre. Men det er kanskje et teknisk problem ...?

Ellers synes jeg også at tre forsøk holder, men er veldig glad for å få vite hvilket ord som ikke godkjennes. Det skulle jeg ønske man fikk vite i Scrabble-turneringer også.

Til slutt: Hæli æpp!
 
anbjørg752012-09-12 10:30
Antall innlegg: 36

@VeldiGlad, jeg harofte samme problemet. Startet en haug med spill og irriterte meg over at ingen svarte.. så var det vel de som irriterte seg over meg :)
 
jeykz2012-09-12 14:44
Antall innlegg: 346

Jeg har ingen problemer med appen nå etter jeg oppdaterte iPhone :-)
 
ave - Administrator2012-09-12 15:55
Antall innlegg: 4986

Når jeg spiller på i-pad og spillene stokker seg, så har jeg funnet ut at :

Hvis jeg tar rennafart på brettet og sender spillelista først den ene veien, så den andre, så legger alle spillene seg pent på plass og jeg får lest chattene.


Tilfeldig? Neppe.....

 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?