Spillrom
Sjiraffen | 12 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 12 |
Mobilspill
Pågående | 8 801 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Niillas | 2013-01-25 10:19 | |
![]() | The Welsh Dragon – Welsh: Y Ddraig Goch ("the red dragon") pronounced [ə ˈðraiɡ ˈɡo& ;#720;χ] – appears on the national flag of Wales. The flag is also called Y Ddraig Goch. The oldest recorded use of the dragon to symbolise Wales is in the Historia Brittonum, written around AD 829, but it is popularly supposed to have been the battle standard of King Arthur and other ancient Celtic leaders. Its association with these leaders along with other evidence from archaeology, literature, and documentary history lead many to suppose that it evolved from an earlier Romano-British national symbol.[1] During the reigns of the Tudor monarchs, the red dragon was used as a supporter in the English Crown's coat of arms (one of two supporters, along with the traditional English lion).[2] The red dragon is often seen as symbolising all things Welsh, and is used by many public and private institutions. These include the Welsh Government, Visit Wales, and numerous local authorities including Blaenau Gwent, Cardiff, Carmarthenshire, Newport, Rhondda Cynon Taf, Swansea, and sports bodies, including the Sport Wales National Centre, the Football Association of Wales, Cardiff City F.C., Newport Gwent Dragons, and London Welsh RFC. | |
Niillas | 2013-01-25 10:21 | |
![]() | Eg gløymde visst å seia at du har rett, men det visste du vel. Wales blir ofte kalla 'Land of Songs'. Toget eg nemnde, heitte Tøffe, Ivor på ebgelsk, og det høyrde til i Wales. | |
Niillas | 2013-01-25 11:47 | |
![]() | For ordens skuld: Det som står om den walisiske draken over, er henta frå engelsk Wikipedia | |
Kvilepool | 2013-01-25 18:08 | |
![]() | Mens vi venter på leonella skal vi til en amerikansk by som på et tidspunkt sto for 10% av rikdommen i USA. Dette var basert på industri, og et gammelt sukkerraffineri er fortsatt et landemerke her. Siste bokstav i bynavnet var H. I dag er dette stedet regnet som en hipp plass å bo. | |
Niillas | 2013-01-25 21:11 | |
![]() | Palm Beach er vel ein populær stad, og sukkerraffinering har vore viktig i West Palm Beach - så ein av desse byane kanskje? Med anke på sukkerindustrien ligg vel West Palm Beach nærast, kanskje. Men kanskje er det ein heilt annan stad du tenkjer på? | |
Kvilepool | 2013-01-25 22:46 | |
![]() | Jeg er lenger nord. Stedet det gjelder er ikke en selvstendig by lenger. Den er bli lagt inn under en annen. | |
Niillas | 2013-01-25 23:35 | |
![]() | Og kanskje -h-en er forsvunnen også? Eg slo frå meg Williamsburg inntil eg komtil å tenkje på at det kunne ha vore skrive Williamsburgh før - og det vart det visst. Så kanskje kan det vera Williamsburg(h) du tenkjer på? | |
Kvilepool | 2013-01-25 23:43 | |
![]() | Williamsburg(h) er riktig. Landemerket er her: www.google.no/search...qg okKGaMM: Williamsburg tar over for Greenwich Village som stedet å være for 'hipsters'. | |
Niillas | 2013-01-25 23:57 | |
![]() | Og da ventar vi vel på leonella? | |
leonella | 2013-01-26 00:42 | |
![]() | Hola, sent men godt - her kommer en ganske lett og ganske kort en; Vi skal til en kapp som har navn etter en salat. Det er også en sjokolade i et land som ligner en støvel. Kappet ligger på en øy. | |
leonella | 2013-01-26 12:48 | |
![]() | Mente samme navn som en salat | |
Kvilepool | 2013-01-27 19:53 | |
![]() | Ja, det var veldig stille her nå. Jeg tror egentlig at det ikke er riktig, men kan det være Kapp Verde? Verde > Grønn > Salat. | |
Kvilepool | 2013-01-27 20:12 | |
![]() | Men finnes det Verde cioccolato i Italia? | |
Cygnus | 2013-01-27 20:12 | |
![]() | Støvel er vanligvis italia, men kapp der??? | |
Niillas | 2013-01-27 21:34 | |
![]() | Det er vel sjokoladen er frå i Italia - kappet kan vel vera kor som helst? | |
Niillas | 2013-01-27 21:35 | |
![]() | Det er vel sjokoladen som er frå i Italia - kappet kan vel vera kor som helst? | |
leonella | 2013-01-27 21:44 | |
![]() | Kappet er hvorsomhelst, men hører under Norge. Sjokoladen er Italiensk og det tror jeg jammen meg salaten er også... | |
USA - Ikke medlem lenger | 2013-01-27 21:53 | |
![]() | Eggerøya hører til under Danmark.... | |
Niillas | 2013-01-27 22:31 | |
![]() | Eg veit ikkje om det finst nokon sjokolade som heiter Lollo? | |
leonella | 2013-01-27 22:36 | |
![]() | Det er det Niillas - og den er Italiensk...... Da fikk du æren av å ta oss videre ! | |