Spillrom
Sjiraffen | 19 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 19 |
Mobilspill
Pågående | 8 808 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Emmas | 2013-02-10 20:29 | |
![]() | Erik 75! Sorry! | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-02-10 20:54 | |
![]() | Alt i orden ;) Du verden. Ja, det er skumle saker der borte. Da tar vi på oss badebuksene igjen og tusler ned til sjøen. Etter en deilig og forfriskende svømmetur krabber vi i land i en by som er kjent som "lykkens hovedstad", selv om det ikke lenger er hovedstaden i landet vi er i. For det begynner å bli noen år siden. En av kontinentets eldste byer, med en historie som senter for handel med både sukker og slaver, er den i dag i stedet et senter for kultur og turisme. Og for oss som liker å bade er det til sammen over 80 kilometer nyyydelige sandstrender i byen. En av landets to fremste artister innen en musikksjanger som satte sitt preg på verden på tidlig 60-tall kommer herfra, selv om de fleste av oss nok har hørt hans sjarmerende frue synge en kjent sang sammen med en amerikansk saksofonist mer enn vi har hørt ham her hjemme. En stor utendørsaktivitet har fått plass i Guinness rekordbok som verdens største her, og snart er byen i en eksklusiv transportgruppe med 7 andre byer i landet. Ja, og så er det mange linker til navnene her da. Et land kan forbindes til byens navn, en undergrunnsstasjon i London (og et jenteband!) deler navn med bukta byen ligger ved, og staten byen ligger i har samme navn som en slekt med blomster. Puh! | |
Emmas | 2013-02-10 21:01 | |
![]() | Salvador do Bahia?? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-02-10 21:03 | |
![]() | Jabbadabado! Den kom kjapt! Her er Joao Gilbertos sjarmerende kone Astrud : www.youtube.com/watc...Jk xFhFRFDA | |
Emmas | 2013-02-10 21:08 | |
![]() | ;-) Har ikke tid til oppgave nå. Må pakke. Ny reise i morgen tidlig, men "bare" 56 mil nordover, sånn sirkus. Men Cygnus, det var din tur da jeg lagde oppgave, så nå får du den tilbake hvis du vil! | |
leonella | 2013-02-11 20:20 | |
![]() | Cygnus og Erik er en oppgave skyldig - vi kan jo ikke slike lange pauser ! Anyone ? | |
leonella | 2013-02-11 21:23 | |
![]() | Legger inn en liten venteoppgave; Dette er et eventyr fra et land: Det var en gang en mann som gråt hele tiden. En mann som så ham spurte; hva har skjedd ? Hvorfor gråter du ? Mannen svarte at kyllingen hans var død. Den andre mannen sa; "mora mi er også død, men jeg gråter ikke. Hvorfor gråter du?” Da svarte mannen ”Kyllingen min ga meg masse egg hver dag. Hva med mora di, mora di ga deg ikke egg! Derfor gråter jeg, og du gråter ikke. Vi skal til en by i dette landet - som ikke ligger ved sjøen. Byens navn ligner på noen vi har/hadde i Norge og som er en videreutvikling etter Huitfeldt. Byen er gammel, grunnlagt i det 4. århundre - og en stor mann sto for bragden. | |
Emmas | 2013-02-12 13:41 | |
![]() | Denne var ikke lett... | |
leonella | 2013-02-12 13:53 | |
![]() | Man forbinder ikke vår by kanskje, men andre byer i landet med litteratur. Og mye uro | |
Emmas | 2013-02-12 14:26 | |
![]() | Kan det være Kairo? Det er uro i Egypt. Byen ble grunnlagt da. Det er et bibliotek i Alexandra. Men hva Huitfeldt har med det å gjøre, vet jeg ikke... | |
leonella | 2013-02-12 15:14 | |
![]() | Huitfeldt navnet går på utstyr ikke person...og Egypt er det ikke, selv om vi ikke er så veldig langt unna... | |
Emmas | 2013-02-12 15:23 | |
![]() | Kandahar- bindingen er kanskje en videreutvikling av Huitfeldt-bindingen? Men bøker? | |
Emmas | 2013-02-12 15:27 | |
![]() | Er det Kandahar, kan det kanskje være "Drageløperen" som er litteraturen... | |
leonella | 2013-02-12 15:31 | |
![]() | Kandahar er rett. Bøkene kom ikke fra Kandahar, men fra Bokhandleren i Kabul og gjerne, om du vil Drageløperen. Grunnlagt av Alexander den Store | |
Emmas | 2013-02-12 15:39 | |
![]() | Jaha! Med litt hjelp gikk det til slutt... Vi skal til et område som er hyllet av en forfatter. Her er det bølgende åkre den dag i dag. Industrien er borte, det er også livet på storgården, og sagbrukene har stilnet. Det er imidlertid noe her som får folk til å komme hit fra ca. mai og utover høsten. Noen forarges, noen er nyskjerrig undrende, andre vil ikke sette sine føtter her. Men begivenheten har kommet for å bli. Kunstneren bak kan annet enn å bruke formalin. Hva heter tettstedet, som ligger der som en hovedstad? | |
Emmas | 2013-02-12 15:42 | |
![]() | Det var da som... jeg vet da hvordan nysgjerrig skrives... | |
leonella | 2013-02-12 16:52 | |
![]() | Fikk assosiasjoner til Damien Hirst, men han er ikke i noe landskap så vidt jeg vet... | |
Emmas | 2013-02-12 17:28 | |
![]() | Tror ikke han kan forbindes med dette stedet... | |
Cygnus | 2013-02-12 18:08 | |
![]() | Beklager at alt for meg hus forbi, var på reise - men det ser ut til at leonella og Emmas har grepet på tingene! | |
leonella | 2013-02-12 18:09 | |
![]() | Er vi i skulpturlandskap Nordland ? Hamsun ? | |