Spillrom
Sjiraffen | 13 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 808 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Cygnus | 2014-09-23 23:45 | |
![]() | Huttemegtu, du er vrien!!! | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-09-23 23:53 | |
![]() | Ja, men jeg kommer som regel unna med det! ;) | |
Cygnus | 2014-09-24 18:14 | |
![]() | Nå har jeg tenkt på alle mulige asiatiske byer, men de som har vært hovedstad (f eks Kyoto) har ikke to hav. Nord- eller Mellom-Amerika, da? Det karibiske hav kan sees som ett med et annet hav eller telles for seg selv. Tenke, tenke, tenke --- Kankjske noen andre kan løse gåten? Hvor er du Niillas??? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-09-24 19:09 | |
![]() | Kanskje han befinner seg på den sydlige halvkule? | |
Cygnus | 2014-09-24 20:48 | |
![]() | Lurte litt på Capetown, som på et vis ligger mellom Atlanterhavet og det indiske hav, men det blir litt feil. Men forstår vi sksl være på den sørlige halvkule. Bekrefter du det? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-09-24 20:51 | |
![]() | Ikke Cape Town, men vi er på den sydlige halvkule ja. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-09-24 21:44 | |
![]() | Nå har det kommet så mange innlegg i mellom her at vi gjentar den opprinnelige gåten i sin helhet : "Vi lander i en storby denne gang. Faktisk landets største, selv om den ikke lenger er hovedstaden. Byen har et kallenavn som gjør at man kanskje skulle kunne tro at det fantes en god del rev her, selv om det nok i virkeligheten er i beskjedne mengder etter først å ha blitt satt ut her på midten av 1800-tallet. Dette er også en av ytterst få byer i verden som har to havner mot to ulike hav. Byens innbyggere har fått et mindre hyggelig kallenavn som egentlig refererer til en forkortelse, men som for oss nordmenn nok bringer tankene først og fremst over til appelsiner." Og så er vi på den sydlige halvkule. Som en siste kuriositet, kan det nevnes at byens navn lett kan assosieres med norske langrennsløpere. | |
Emmas | 2014-09-25 01:22 | |
![]() | Auckland? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-09-25 01:36 | |
![]() | Yabbadabbadoooh! Riktig! "City of Sails" (og alle vet jo at det er mye rev i seilene, ikke sant?), havner mot både Stillehavet og Tasmanhavet, og hvor innbyggerne ofte kalles Jafa (slå det opp selv...) Tut-tut, og la ankeret gå, Emmas! | |
Cygnus | 2014-09-25 01:51 | |
![]() | Impressive! | |
Emmas | 2014-09-25 09:39 | |
![]() | Såvidt jeg vet ble det satt ut både hare og rev. Den siste for å ta den første. Tittet på kartet og der var jo Auckland. (Skibrødrene) Snedig laget! OK! Jeg har vært på en liten høsttur med bil. Turen var planlagt med endepunkt, ikke noe annet. Den gikk som forventet raskt og effektivt, på gode veier. Ble tid til en rusletur i den eldre delen av byen før mørket falt på. Her "møtte" vi en trivelig munk. Han stod og smilte. Men den mest kjente av alle, som mange av oss har møtt på forskjellig måte, var ikke ute på oppdrag de timene vi ruslet rundt i byen hans. Dagen etter dro vi til landets sydligste punkt, som ikke er veldig langt unna. Hva het byen som var mitt mål? | |
Cygnus | 2014-09-25 11:36 | |
![]() | Skulle du til Mandal? | |
Emmas | 2014-09-25 12:01 | |
![]() | Nei, jeg dro utenlands:)) | |
Cygnus | 2014-09-25 12:02 | |
![]() | Men ikke så langt, vel? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-09-25 12:04 | |
![]() | Kan det være Ystad? | |
Emmas | 2014-09-25 12:12 | |
![]() | Det er rett:)) Kanskje du bare vil bli? En gjennom trivelig by å besøke! Men kjenner jeg deg rett, kvir du deg vel ikke for å kaste deg uti det for å komme til nye reisemål? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-09-25 12:31 | |
![]() | Nei, her i Ystad er vi jo rett ved noen av Sveriges fineste strender, så her er det bare å kaste seg uti det våte element! Dukker opp i en ny by om noen få minutter/noen få armtak! | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-09-25 13:41 | |
![]() | Puh! Ble litt mer enn noen få armtak, gitt. Men, vi stiger i land på en kystlinje langt fra Norge, og tusler litt innover. Etter et par-tre timers rask gange kommer vi frem til en artig liten by. Eller, liten er kanskje å ta litt i siden det bor over 150.000 mennesker her. Men, det er en ganske liten by til å være i dette landet. Postkontoret i vår by åpnet i 1854, og byen vokste sakte men sikkert frem de neste tiårene. Gode hjelpere fra østen brakte fruktbarhet med seg gjennom hardt arbeid, og gjorde byen til et landbrukssenter i regionen, godt hjulpet av elven med samme navn som byen som renner gjennom dalen her. I dag forbindes byen rent gastronomisk kanskje først og fremst med godt drikke, selv om den fortsatt i stor grad er en landbruksby. Nobelprisvinnende forfatter vokste opp i vår by, og har også lagt flere av handlingene sine til byen vår og områdene rundt. | |
AaseB | 2014-09-25 15:56 | |
![]() | Er vi i sør-Amerika, kanskje? | |
Cygnus | 2014-09-25 16:03 | |
![]() | Eller i Spania - hvor sherryen befinner seg? | |