Spillrom
Sjiraffen | 16 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 16 |
Mobilspill
Pågående | 8 808 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Kvilepool | 2014-10-09 18:33 | |
![]() | Den lite empatiske engelskmannen skrev etterhvert et unnskyldningsbrev. I brevet skrev han at det for han og gjengen hans ville være en "once in a lifetime experience" å komme på besøk til byen. | |
contender | 2014-10-09 20:53 | |
![]() | New York? | |
Cygnus | 2014-10-09 21:02 | |
![]() | Men NY har absolutt veiforbindelse med Washington DC, Conttender, og kjører du fra Manhattan, behøver du ikke ferge. Men millionbyen ligger vel på en øy, eller??? | |
contender | 2014-10-09 21:03 | |
![]() | Nei, jeg ombestemmer meg. New York byr på mye, men ikke naturopplevelser. Manau i Brasil? | |
Kvilepool | 2014-10-09 21:46 | |
![]() | Manaus er riktig contender. Den ligger ikke på en øy, men det er en temmelig bred elv som må krysses før man må kjøre 350 mil til Brasilia. Den lite empatiske engelskmannen er Roy Hodgson. Før VM-trekningen uttalte han at England ville unngå Manaus på grunn av det ugjestmilde klimaet. Borgermesteren i Manaus repliserte at de ønsket seg et bedre lag med en lagleder med fornuft og høflighet. Etter trekningen havnet en av Englands kamper i Manaus, og Hodgson skrev et unnskyldningsbrev hvor han priste Manaus opp i skyene og ønsket å komme å besøk for å gjøre forberedelser. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-09 22:16 | |
![]() | Fiffig, Kvilepool! Jeg låste meg fast i Russland, jeg... | |
contender | 2014-10-10 17:11 | |
![]() | Jeg tenkte først på Sevastopol, men den er jo tilknyttet fastlandet. | |
contender | 2014-10-10 17:12 | |
![]() | Da skal jeg komme med en ny oppgave når jeg er kommet hjem fra jobben. Ha tolamod ... | |
contender | 2014-10-10 18:23 | |
![]() | Kom igjen, så drar vi videre til neste by. Jeg tror det skal bli vanskelig å svømme, i så fall må man drive elve-svømming. Ifølge Wikipedia renne der flere elver gjennom byen. Byen ligger i en dal, omgitt av mange fjell. Tre fjelloverganger fører til byen. Disse vegene har i lange tider forbundet to hav. Navnet på byen betyr "Visdom". Byen motto er "Vokser, men blir ikke gammel!" Jeg stusset litt da jeg leste dette, ettersom byen er over to tusen år gammel! Og den ligger i et land som er gammelt. Fra dette landet kom en kunstner, kjent for sine storslåtte, kontroversielle kunstverk, oppført i bl.a. Paris, Sydney og Rocky Mountains. | |
Cygnus | 2014-10-10 18:41 | |
![]() | Det er bare en by jeg vet om med et navn som betyr visdom, og det er Sofia i bulgaria - men hvem er så da kunstneren? | |
contender | 2014-10-10 18:54 | |
![]() | Sofia er riktig, Cygnus! Kunstneren er Christo, som har pakket inn bygninger, broer og landskap. | |
Cygnus | 2014-10-10 19:08 | |
![]() | At jeg ikke kan lære! Erik eller Niillas - kan dere ta dette videre? Hvem som helst forresten, kan få 'min tur'! | |
Niillas | 2014-10-10 20:04 | |
![]() | Sidan det er du som spør, Cygnus. Vi skal til ein by der det – slik det ofte gjer på desse kantar - ligg ei borg, og her har vore festningsanlegg de sidan sist på ellevehundretalet. Byen vart fyrst nemnd som by på 1300-talet, og var i ein periode kongeleg eigedom og ein viktig by i landet. På 1900-talet vart byen mindre viktig, og miste til og med byrettane ei stund. På torget finn vi ei statue av ein heilag konge – den fyrste kongen i landet og han som kristna den heidningane der.. No er byen by att – og mange tenkjer nok på smakfulle opplevingar når di høyrer namnet. | |
Cygnus | 2014-10-10 20:24 | |
![]() | Tusen takk! | |
Cygnus | 2014-10-12 21:30 | |
![]() | Men du må nok gi oss litt mer!!!' | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-12 21:34 | |
![]() | Ja til flere ledetråder! :) | |
Niillas | 2014-10-13 00:20 | |
![]() | Vi er i som nemnt i ein del av verda der det er mange borger - eit gamalt kongerike - ein by som mange knyter til noko velsmakande - gjerne nytt saman med noko anna søtt mot slutten av eit måltid . og ein helgenkonge som levde om lag på same tid som vår. Det er ein god del år sidan dette var eit kongerike og endå mykje mykje lenger sidan dei hadde ein eigen konge. Språket i landet er i slekt med eit av dei offisielle språka her heime. | |
Emmas | 2014-10-13 21:12 | |
![]() | Jeg tror du er i Tokaj og nyter din tokajer, kanskje? Finsk-ugrisk og samisk er i slekt, så Ungarn er antakelig det landet du er i. | |
Niillas | 2014-10-13 21:59 | |
![]() | Du har som alltid rett, Emmas, God tur vidare, Emmas, | |
Emmas | 2014-10-13 22:07 | |
![]() | Takk, takk! Litt jet-lag og mye airconditionforkjølelse til tross, jeg prøver meg på en jeg tror vil være lett: Vi skal til det stedet der et spesielt tre er synlige fra mange tusen kilometes høyde. Det er vel forresten mer enn et nå... | |