Spillrom
Sjiraffen | 17 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 17 |
Mobilspill
Pågående | 8 753 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Niillas | 2015-01-30 19:41 | |
![]() | Stemmer - her fann Haglebuslaget stad 26. april 1945 - fleire falne på båe sider. Her ligg det ei fjellkyrkje som vart innvigd i 1980. Nede i Eggedal kan ein sjå skulpturen Mannen med katten som Nils Aas har laga med utgangspunkt i målarstykket Idyll av Christian Skredsvig - målaren som budde på den tidlegare husmannsplassen Hagan i Eggedal i mange år. God tur vidare, tovas. | |
tovas | 2015-01-30 20:53 | |
![]() | Vi kan jo holde oss i sommerparadis,mange vil kalle den lille byen en sørlandsidyll,men den ligger langt fra Sørlandet. En "kjendis" ble født her for mer enn hundre år siden,flere byer har visstnok en gatestump oppkalt etter vedkommende.du kan komme til byen via landeveien,eller ta ferge - fergestrekningen er faktisk unik på sin måte. | |
kj-s | 2015-01-31 14:04 | |
![]() | Åh, så mange innlegg da, og så vanskelig...' | |
Emmas | 2015-01-31 14:26 | |
![]() | Kan det være Svelvik? Betzy Kjelsberg og den korte fergeturen? Eller er vi mye lenger unna sørlandet? | |
tovas | 2015-01-31 15:08 | |
![]() | Riktig:-) jeg tenkte riktignok på Lalla Carlsen,men pytt. Og så vidt jeg vet er det landets korteste bilfergerute. God tur videre:-) | |
Emmas | 2015-02-01 11:33 | |
![]() | Tok litt tid, men her kommer en ny og enkel? oppgave. Heftig aktivitet i disse dager. Åtti graders forskjell på varmest og kaldest! Mye å se for turister, herlige områder for de som liker opplevelser i naturen. | |
Cygnus | 2015-02-01 12:18 | |
![]() | Jeg tipper vi er i Finnmark, Emmas. Kautokeino eller Karasjok? | |
Emmas | 2015-02-01 12:25 | |
![]() | Nei, nei... Vi er ikke så langt mot nord. | |
Cygnus | 2015-02-01 12:35 | |
![]() | Hmm - jeg tenkte minus 50 og pluss 30!! Må tenke videre! | |
Cygnus | 2015-02-01 12:36 | |
![]() | Et lys gikk opp - Røros??? | |
Emmas | 2015-02-01 23:55 | |
![]() | Jada! Røros! God tur videre! | |
Cygnus | 2015-02-02 12:38 | |
![]() | Vi flyr til løvebyen. Et berømt hotell her heter det samme som 'grunnleggeren' av byen - en person som faktisk grunnla noe med dyr å gjøre i en helt annen storby på et annet kontinent! | |
Niillas | 2015-02-02 12:54 | |
![]() | Kan vi vera i Singapore? | |
Cygnus | 2015-02-02 13:14 | |
![]() | Det er vi! Raffles grunnla singapore (det var jo en landsby det før, men..,!) og var med på å få istand London zoo! | |
Niillas | 2015-02-02 13:22 | |
![]() | Vi sym innover fri landet i ei elv som fører oss til hovudstaden. Vi sym eit stykke vidare og hamnar i ein landsby som i dag blir kalla ‘gammal’ for å skilja han frå ein by med same namn ikkje så langt unna. Før i tida vart byen kalla ‘ny’ – og vår landsby bar namnet utan noko forklarande adjektiv, Men slik er det ikkje lenger – den byen som ikkje er gammal, er vel kanskje meir kjend. Men fleire kjende personar har på eit eller anna vis vore knytte til landsbyen vår – ei er fødd her og er vel mest kjend for å ha lekamleggjort ei anna landsbydame på film – som ei av fleire – eg kjenner til fire andre – kanskje er det fleire. Ein annan kjend person bur her i landsbyen. Han har også spela i filmar, men da oftast som seg sjølv. Elles er han vel meir kjend frå ein annan kunstart. | |
Niillas | 2015-02-02 13:23 | |
![]() | Vi sym innover i landet i ei elv som fører oss til hovudstaden og held fram eit stykke vidare og hamnar. Etter ei stund hamnar vi i ein landsby som i dag blir kalla ‘gammal’ for å skilja han frå ein by med same namn ikkje så langt unna. Før i tida vart byen kalla ‘ny’ – og vår landsby bar namnet utan noko forklarande adjektiv, Men slik er det ikkje lenger – den byen som ikkje er gammal, er vel kanskje meir kjend. Men fleire kjende personar har på eit eller anna vis vore knytte til landsbyen vår – ei er fødd her og er vel mest kjend for å ha lekamleggjort ei anna landsbydame på film – som ei av fleire – eg kjenner til fire andre – kanskje er det fleire. Ein annan kjend person bur her i landsbyen. Han har også spela i filmar, men da oftast som seg sjølv. Elles er han vel meir kjend frå ein annan kunstart. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-02-02 13:51 | |
![]() | Kan du kanskje ha kommet til Old Windsor? | |
Niillas | 2015-02-02 15:23 | |
![]() | Det har eg - etter å ha sumt langt og lenge i ein vinterkald Themsen. Der vart Geraldine McKeow, seinare kjend som Geraldine McEwan - Miss Marple i eit utal filmar - fødd i 1932 og der er ein av bustadene til Elton John. God tur vidare, Erik75., Geraldine McKeown Geraldine McEwan Born Geraldine McKeown | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-02-02 17:27 | |
![]() | Ålbings! Da skal vi nok en gang besøke en artig havneby, denne gang en som ligger ved utløpet av en kjent elv. Her finner man den dag i dag spor etter menneskelig aktivitet fra så langt tilbake som 7000 år siden rett utenfor selve bykjernen. Opprinnelig var området byen dekker i dag bestående av to separate tettsteder på hver sin side av elven, hvor den ene sågar fungerte som landets hovedstad for en kort periode. Byen fikk sin nåværende form for ca.200 år siden da tettstedene på hver sin side av elven slo seg sammen. En stor del av den opprinnelige bebyggelsen forsvant i en stor bybrann på midten av 1800-tallet, men mange av bygningene som ble oppført i gjenoppbyggingen står den dag i dag. Et av de mest kjente byggene i byen ble oppført rett etter den store bybrannen og ble mange år senere rammet av brann det også, men heldigvis ble bygningen restaurert til fordums prakt. Handel og sjøfart har alltid blitt forbundet med vår by, og selv det som tidligere ble kalt vrakgods kan i dag vises frem med stolthet. Hit kommer man med både bil, båt og tog, mens man ligger omtrent midt mellom to av landets største flyplasser. | |
Emmas | 2015-02-02 18:17 | |
![]() | Tror sannelig du er i Drammen, jeg? Deila tok vare på "vrakgodset" fra andre klubber. Teateret ble gjenoppbygget til fordums prakt... | |