Spillrom
Sjiraffen | 17 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 17 |
Mobilspill
Pågående | 8 808 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-09 21:16 | |
![]() | Vi drar videre mot nye djerve mål, og kommer frem til en storby som kanskje er aller mest kjent for to svært omtalte skyteepisoder. Disse skjedde med snaut 20 års mellomrom og fikk høyst ulikt utfall. Den ene fra fiksjonens verden, den andre fra virkelighetens verden. Og der omtalen relativt enorm i begge episodene, så kan man nok trygt si at episoden fra virkelighetens verden satte de største sporene. Både i historien og i fiksjonens verden. Det er ingen gammel by vi er i, men den har allerede rukket å bli en millionby med alle fasiliteter. Av kjente personer herfra finner vi en lege som er kjent på samme måte som førstnevnte skuddoffer, en middagsrett som har gjort seg bemerket innen musikkens verden, og en tidligere høyprofilert kandidat til statsledervervet. | |
Cygnus | 2015-06-09 21:20 | |
![]() | Wow, Erik - du overgår deg selv!! | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-09 21:23 | |
![]() | På ingen måte. Når du først tar en av ledetrådene, så kommer nok resten ganske kjapt også :) | |
auau | 2015-06-11 10:17 | |
![]() | Ett skudd (i blinde): Dallas? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-11 13:48 | |
![]() | Det ble rett i blinken, det! Her ble både John F. Kennedy og J.R. Ewing (fra såpeserien Dallas) skutt, og det er hjembyen til både Dr Phil, Meatloaf og tidligere presidentkandidat Ross Perot. God tur videre, auau! | |
auau | 2015-06-11 14:19 | |
![]() | Huttetu, hadde holdt med en nier.... Kommer tilbake, for det MÅ jeg jo. | |
auau | 2015-06-11 21:41 | |
![]() | Bli med til en idyllisk (og jeg mente å føye til liten, men fant ut at stedet faktisk er det folkerikeste i sin region) by. I byen finner vi en gard som bærer byens navn. Denne garden er kjent fra før Svartedauden. Byen ble bygget ved og rundt elva, diverse industriell virksomhet. Elva renner ut i en omsunget og spesiell innsjø. Der finnes nærmere 30 forskjellige fiskeslag, sies det. Tidligere var det mange fraktebåter i rutefart her, nå er det bare en båt som seiler sommerstid. Tilbake til byen, den har en bevinget skapning i byvåpenet, den samme benevnes av og til også i forbindelse med båten. | |
Cygnus | 2015-06-11 22:21 | |
![]() | Spennende oppgave, auau! | |
auau | 2015-06-12 09:42 | |
![]() | Tusen takk, Cygnus! Jeg sluker rått alt av oppbacking når det gjelder å fikse reisemål til alle dere glupinger! | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-12 09:59 | |
![]() | Det skal vel ikke være selveste Gjøvik, vel? | |
Cygnus | 2015-06-12 10:19 | |
![]() | Og et bevinget vesen som står mitt hjerte nært! ;) | |
auau | 2015-06-12 11:41 | |
![]() | Visst er det den hvite by ved Mjøsa, Erik75. Med svane i byvåpenet og "Den hvite svane", Skibladner, innom brygga av og til. Vass uti, svøm av gårde til nytt mål! | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-12 14:10 | |
![]() | Da beveger vi oss videre, og ender opp i en artig by. Ganske stor, og ganske gammel. D.v.s. større enn noen av byene her til lands, men ikke like gammel som vår eldste by. Byen vokste frem som handelsby for jernindustrien og som forsvarsanlegg for området, noe byens navn er direkte utledet fra. Den har også fått et kallenavn som sammenligner den med en annen berømt turistby, mye p.g.a. de mange broene her. Noe som imidlertid skiller vår by fra dens kallenavnopphav er grøntområdene her. For her regner man over 40% av kommunearealet som grønt- eller parkområder, inkl. 7 naturreservater. Regner man imidlertid fylket som helhet, kan man plusse på et par hundre naturreservater og to nasjonalparker, mange av de kun få kilometer fra selve bykjernen. Man finner en rekke vakre bygg i vår by. Mest kjent er kanskje konserthuset som rett før jul hvert år blir åsted for en av de mest prestisjetunge begivenhetene i hele verden. Men, her finner man også operahus, slott, landets utvilsomt vakreste kino, og et "underholdningshus" hvis rom som har gitt navn til to av bøkene til en internasjonalt meget anerkjent forfatter som ble født og arbeidet i vår by frem til sin død tidlig i forrige århundrede. | |
Cygnus | 2015-06-12 14:24 | |
![]() | Du er vel hos vår såkalte søte bror, og i en by som er i lykkerus (!?!) i disse dager? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-12 14:31 | |
![]() | Lykkerus? Noe jeg ikke har fått med meg, kanskje? | |
Cygnus | 2015-06-12 15:03 | |
![]() | Er vi ikke i Stockholm??? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-12 15:49 | |
![]() | Joda, Stockholm er riktig! Men, hva som utløser denne lykkerusen har ikke jeg fått med meg. God tur videre iallefall. | |
Cygnus | 2015-06-12 16:18 | |
![]() | Prinselig bryllup, det sies at byen koker i forventningsrus og vonleg er paret selv i lykkerus! Vel, får tenke litt hvor vi skal svømme hen! | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-12 16:19 | |
![]() | Ah... Jeg blar nok fort forbi den slags stoff i avisen ;) | |
Cygnus | 2015-06-12 20:15 | |
![]() | Det pussige er at folk virkelig kommer i en slags rus ved kongelige brylluper, barnedåper osv - andelen republikanere sies å synke sterkt ved disse anledningene! Selsomt!!! | |