Spillrom
Sjiraffen | 16 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 16 |
Mobilspill
Pågående | 8 476 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
trymare | 2020-12-27 00:55 | |
![]() | At jeg skriver dårlig og lite gjennomtenkt?! Snakk for deg selv! Milde måne. Alt jeg prøver å fremheve, er at man ikke kan være overvektig og glefse i seg masse fett, samtidig som man er hysterisk med stråling og vaksine. Fedme er et folkehelseproblem, og flere tusen dør av fedmerelaterte sykdommer hvert eneste år. Men ser ut til at man behøver 80 i IQ for å forstå dette. Så om helse er så ekstremt viktig for deg, foreslår jeg at du slanker bort litt livsfarlig fett. Og helt enig med Ordputter, du er tilsynelatende en oppegående person med fornuftige tanker om ting. Vi trenger flere som deg! Vi overlever både vaksinen og stråling som du sier, og fedme er mye verre. | |
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger | 2020-12-27 01:08 | |
![]() | I alle dager! Den korte artikkelen skriver to ting, Cygnus. 1. At drøyt 3000 personer har fått såpass kraftige bivirkninger at de har blitt sykemeldt etter å ha fått vaksinen. - Dette finner du i statistikken på side 6 i den vedlagte linken, og er gjengitt 100% korrekt. 2. At en amerikansk lege bekymrer seg for hvorvidt folk kommer til å ta annengangsvaksinen dersom de opplever bivirkningene som for sterke den første gangen. - Dette er også en helt korrekt, nesten ordrett oversettelse av hva legen sier i CNBCs reportasje. Hvordan du får dette til å handle om høyreradikale og konspirasjonsteorier, det er rimelig spesielt. Det må da være lov å være litt skeptisk til vaksiner som man ikke kjenner langtidseffektene av ennå? Jeg skal selv ta vaksinen uten å mukke jeg, men det er da ingen verdens ting som er feil med innholdet i den artikkelen som det ble lenket til her. | |
Chiraff | 2020-12-27 01:11 | |
![]() | Nei, ser (kanskje) det. Men når de to nevnte figurene har sammenlignbar retorikk, kan man jo tenke sitt... | |
Cygnus | 2020-12-27 01:13 | |
![]() | Kvige, jeg sa ikke at sitatene var radikalvridde, men at nettavisen det referertes til er khent for nettopp det. | |
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger | 2020-12-27 01:40 | |
![]() | Wow. Du er virkelig fullstendig ute av stand til å innrømme noe som helst, Cygnus. Selv ikke etter å ha omtalt ordrette oversettelser og henvisning til offentlig statistikk først som konspirasjonsteorier og deretter som : "Ingenting ligner på det som står i artikkelen Aran lenker til!" Wow. Bare wow. | |
Cygnus | 2020-12-27 13:05 | |
![]() | Kjære vene, Kvige - jeg slenger ut det jeg vil. Jeg synes det er vanvittig at Aran skaql prøve skremme folk. Og når det gjelder ditt 'store poeng' - at en blir syk sånn at en ikke kan utføre arbeide osv - så er det ikke registrert alvorlige ting unntatt de anaphylaktiske reaksjonene. Du kan jo se selv på CDs egne sider. Enkelte får slike influemsatype reaksjoner etter de vanlige 'gamle' vaksinene. Men for all del, stå på du! www.cdc.gov/coronavi...af ter.html | |
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger | 2020-12-27 13:37 | |
![]() | Ja, jeg ser du slenger ut hva du vil. Og selv når dine ufine påstander blir tilbakevist med teskje, så nekter du plent å ta selvkritikk for noe som helst. "Mitt store poeng" er ikke at noen har blitt har fått av vaksinen, men at du prøver å diskreditere offentlig informasjon og seriøse kilder. Som du selv sier til andre : Skjerp deg! | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-12-27 13:56 | |
![]() | Så da har dette blitt krangletråden. Er det ikke mulig å dele informasjon uten å krangle? Vi, godt voksne folk, blir da for svarte ikke skremt fordi 3% får kraftige reaksjoner. Må jo forstå at 97% ikke får det. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-12-27 14:02 | |
![]() | Diskutere sier du Kvige? Er himla glad for at jeg ikke definerer den barnslige kranglinga dere holder på med som diskusjon. Kan vi ikke få fram fakta på en ordentlig måte? Det hadde vært et godt utgangspunkt. Ja, for de fleste av oss er interessert i reelle opplysninger; og kan sikkert ta en beslutning ut ifra det. | |
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger | 2020-12-27 17:33 | |
![]() | Men, hallo. Det er jo derfor jeg reagerte. Det Aran la ut var jo en helt saklig artikkel med nettopp fakta og reelle opplysninger, gjengitt helt korrekt. Det var ingen grunn til å reagere og slenge ut slike kommentarer som den ble møtt med. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-12-27 18:30 | |
![]() | Ja, jeg trodde også at det var en "ordentlig" artikkel. Men jeg har ikke peiling på hva som er "høyrevridd" eller "vesttrevridd" informasjon som kanskje ikke er korrekt. Blir helt matt av alt dette fokuset på politisk ståsted og alt annet som gjør at det er vanskelig å følge med på hva som faktisk er reelt. Så jeg hører egentlig bare på NRK! Ja, tror faktisk ikke de vil verken svartmale eller rosemale det som skjer i "vaksinasjonsverden" fremover. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-29 09:23 | |
![]() | Viktig grunn til at jeg ikke vil utsette meg for en vaksine med potensielle langtidsbivirkninger. Dødeligheten pga. covid19 er relativt liten: resett.no/2020/12/28...uj tpH5mxNE | |
AaseB | 2020-12-29 10:17 | |
![]() | Oi oi oi! Det ser jammen ut til at du tilhører den ganske så eksklusive gruppen mennesker med utdanning på masternivå som tross den tyr til bloggen til Helge Lurås for å dokumentere sine synspunkt. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-29 10:32 | |
![]() | Jeg bryr meg ikke om hvilken nettside ting er hentet fra, så lenge jeg oppfatter det slik at den aktuelle artikkelen kan inneholde en del fornuft. Og her er det brukt tall fra myndighetenes statistikk . Jeg støtter Rødt like mye som Frp. Og stemmer Sp. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-29 10:39 | |
![]() | Jeg heier like mye på Bjørnar Moxnes som på Sylvi Listhaug. Og Bjørnar Moxnes har fått mange skriftlige tips fra meg om hva Rødt må gjøre for å øke sin oppslutning, både ris og ros. Og Sylvi Listhaug har jeg flere ganger skriftlig oppmuntret til å stå på i politikken da norsk politikk trenger politikere som ikke lar seg kue av såkalt politisk korrekthet. | |
Nixita | 2020-12-29 11:26 | |
![]() | Leste artikkelen og det som slår meg er at å sammenligne med hvor mange som vanligvis dør av influensa er irrelevant. Det som gjør Covid mer farlig er at det er mer smittsomt og derfor kan komme ut av kontroll. Har enkelte allerede glemt hvor ille det kan bli om det skjer? Som i blant annet NY og Italia. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-29 11:33 | |
![]() | Jo jeg er enig i det Nixita. Covid19-smitede kan få verre ettervirkninger sammenlignet med de som får vanlig influensa. Men som sagt det er flere faktorer her jeg vurderer som skrevet om tidligere. | |
Alina1960 | 2020-12-29 12:01 | |
![]() | Pandemier har man hatt tidligere: Spanskesyken, en pandemi som gikk verden rundt ca. 1918, og hvor den rammet de unge. De eldre hadde antistoffer, da man anslår at det hadde gått en lignende pandemi tidligere. Tenker man på Aids, så oppsto den på 1920 tallet blant aper. Den ble overført til mennesker gjennom blod, da innfødte spiste aper. Haiti var et yndet feriested for homofile på 1980 tallet. Slik kom viruset til i første omgang USA. SARS cov.1 oppsto i Kina 2002-4 , men ble stoppet. MERS oppsto i Saudi Arabia i 2012, men ble stoppet. SARS cov. 19 vet vel alle hva er, de kaller det Covid 19. (får det kanskje til å høres ut som en forkjølelse) Får vi egentlig for lite info fra regjeringen? | |
Nixita | 2020-12-29 12:03 | |
![]() | Ja i forhold til vaksine kan jeg skjønne at enkelte kan ønske å gjøre en vurdering, men å sammenligne antall dødsfall med influensa blir helt feil. Og grunnen til at det følges med på antall smittede er jo nettopp for å kunne sette inn tiltak i tide. | |
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger | 2020-12-29 12:26 | |
![]() | Synes det er helt fint at vi også blir minnet på hvor ufarlig dette viruset er for de aller fleste av oss. Men, jeg er enig med deg Nixita i at det er smittsomheten som er det store problemet. Sammen med at så mange er smittet uten å utvikle noen symptomer i det hele tatt. Det er dritskummelt. Det er jo ingen som ville besøkt gamle og skrøpelige bestemor på 90 hvis man har vanlig influensa. Så krysser fingrene for at vaksinen gjør jobben nå uten noen ekle bivirkninger på sikt. | |