Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående9 150

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2020-12-29 12:30
Antall innlegg: 44845

Død av influensa i USA per år: varierer fra 10000 opp til 60000. Død av covid i år: 335000 i USA. Seriøse ettervirkninger hos de som ikke dør er ennå stort sett ukjente tall, men mye forskning pågår.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-29 13:28
Antall innlegg: 6062

Det er grusomt. Trump er ein massemordar. Uff. Hadde dei fått vaksina då så kunne dei vore berga
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-12-29 17:32
Antall innlegg: 4429

Den godeste Svein var fystemann ut på Ellingsrudsenteret i Oslo. Hvis ikkje eg huskar heilt gale, så blei det sagt i nyhetene at 10 % av de gamle der ikkje ville ha vaksinen. Synd hvis dei då bli smitta av en slektning; og synd hvis ingen vil besøke dei fordi dei ikkje er beskytta. Hm, ja sånne tankar kan man få!
 
Cygnus2020-12-29 18:28
Antall innlegg: 44845

Ordputter - du lurte på hvor stor % må vaksinere seg for å oppnå flokkimmunitet. Det varierer med sykdommen en vaksinerer mot, men ser det amerikanske helsedirektoratet sier covid 19 vaksinen må tas av 70-80 % for å oppnå det.
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2020-12-29 23:05
Antall innlegg: 95

USA, USA, USA... Det må da være mer relevant for oss å forholde oss til Folkehelseinstituttet her hjemme?
Alt man måtte lure på står jo der. Og finner man det ikke selv, så har de både chat og annet hvor man kan spørre de direkte.

www.fhi.no/sv/smitts...er /corona/

 
Cygnus2020-12-29 23:16
Antall innlegg: 44845

Så søt du er når du er sur, Kvige!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-30 17:50
Antall innlegg: 6062

Sjå der kjem ho lille Beate. Ho skal ha seg statens trollsprøyte no. Kan hende får ho dødelege biverknadader om eit år eller narkolepsi, men det er jo så sjelden i følge dei tala helsemyndighetene opererer med. Ja dei tala, er dei rette tru ? Var det berre ein liten brøkdel som fekk erstatning pga svineinfluensavaksinen i 2009 ?

Men ho lille Beate trur på det hu blir fortalt, kva elles skal ho gjere ? Ho vel å fylgje massene ho lille Beate. Ho tenkjer ikkje på at langtidsverknadane veit me ikkje noko om. Ho vetle lille 16 år gamle Beate som kler av seg hos legen for å bli sjekka når ho har influensa. Og som vil bevara ulven og har billete av Greta Thunberg på jenterommet...

Hvordan kan man skrive noe sånt ?
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-30 17:58
Antall innlegg: 6062

Enkelte doktorer verden over reagerer mot covid19-vaksinen:

thehighwire.com/vide...ev er-done/
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-30 18:29
Antall innlegg: 6062

Legen og viruseksperten i videoen over advarer på det sterkeste å bruke denne nye typen vaksine som covid19-vaksinen er. Han snakker om at vaksinen medfører at det skytes inn covid19-genetiske egenskaper inn i cellene. Legen mener at kroppens forsvarsceller greier selv å ta seg av covid19-viruset og at denne covid19-vaksinen er både unødvendig og potensielt svært farlig.

Dette er en person som har jobbet med vaksiner på høyeste forskernivå i hele sitt yrkesaktive liv. Se videoen som vist over.
 
Emil19602020-12-30 19:03
Antall innlegg: 12844

Ingen vaksine her ihvertfall , før jeg ser om det funker !
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2020-12-30 21:31
Antall innlegg: 95

Sur, faktisk....
Jaja. Hvordan du får det til å fremstå som surt overgår i alle fall min fatteevne, Cygnus.
 
ave - Administrator2020-12-30 23:52
Antall innlegg: 4986

Må bare minne om at vaksinering i drøyt 200 år har vært medvirkende til å kontrollere og til dels utrydde dødelige sykdommer og infeksjoner. Dessverre er menneskeheten stort sett historieløs og «glemmer» gårsdagens hendelser som ikke rammer en selv, slik at forståelsen av konsekvensen av unnlatelse er per i dag fraværende hos mange. Personlig har jeg vært gjennom det statlige vaksinasjonsprogrammet, fylt på med diverse vaksiner i forbindelse med utenlandsreiser, tatt svineinfluensavaksinene og utallige andre influensavaksiner gjennom årenes løp, og jaggu puster jeg fortsatt! Og når tilbudet om covid-vaksine kommer; ja takk, jeg vil ut av den dølle tilværelsen her. Da funker det ikke hvis alle vil sitte på gjerdet for å «vente og se». Skjerpings folk; ta ansvar, både for deg sjøl, men ikke minst for alle de andre rundt deg!
 
trymare2020-12-31 00:11
Antall innlegg: 871

Takk, ave! Endelig en oppegående kommentar. Helt enig med deg!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-31 00:47
Antall innlegg: 6062

Alle vet jo at vaksinering har berga millioner av menneskeliv opp gjennom historien. Poenget er at enkelte vaksiner kan gi uheldige forferdelige langtidsbivirkninger og i Norge er det frivillig å ta vaksiner, mens enkelte helsepersonell blir nærmest tvunget til å ta vaksiner.

Det er enhvers rett til å gjøre egne valg. Har man en følelse av at man ikke bør ta vaksinen så synes jeg man skal følge denne følelsen. Folk flest har en intuisjon om hva som er rett for en selv.

Wikipedia om vaksiner. no.wikipedia.org/wiki/Vak sine



 
trymare2020-12-31 01:03
Antall innlegg: 871

Østerrike vurderer nå tiltak mot "anti-vaccere", som innebærer at en må være vaksinert for å gjøre følgende: Reise kollektivt, reise til utlandet, gå på konserter, kino, sammenkomster hvor det er mer 50 personer samlet på ett sted osv. Syns dette er et kjempeflott tiltak! Så blir det selvsagt frivillig å ta vaksinen, men de som lar være å delta i dugnaden, må da finne seg i å få sitt liv innskrenket. Håper noe lignende blir innført i Norge.
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2020-12-31 01:25
Antall innlegg: 669

Tipper 99% uansett tar vaksinen uten de store betenkelighetene så lenge det ikke dukker opp noe helt spesielt av nye bivirkninger de neste ukene.
Dette ordner seg!
 
trymare2020-12-31 01:49
Antall innlegg: 871

Ja. Så håper jeg at de som ikke tar vaksinen må leve med heftige begrensninger i overskuelig fremtid. Slik de vurderer å gjøre i Østerrike.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-31 02:22
Antall innlegg: 6062

Vi må unngå kontrollsamfunnet. Å tvinge vaksine på alle uten at man kjenner langtidsvirkningene er helt idiotisk.

I Norge er vel ca 30% imot vaksinen skulle jeg tro. La oss håpe at folk er kloke nok til å ta egne valg.

De som mener vaksinen burde være tvang virkerer ikke kvalifiserte til å jobbe innen statlig forvaltning.
 
trymare2020-12-31 02:39
Antall innlegg: 871

Helt enig med deg, Aran. Vi må ikke tvinge noen til å ta vaksinen. Den skal være frivillig!

Men de som velger å ikke ta vaksinen, må belage seg på å få noen begrensninger. Vaksinebevis må fremvises ved kollektivreiser, flyreiser, utenlandsreiser, samt alle sammenhenger hvor det er typ mer enn 50 personer samlet, eller hvor det ikke er mulig å holde en meters avstand.

Så kan vaksinemotstandere selvsagt gå tur, sitte i sofaen sin, sove, spise, se på stjernehimmelen eller spille et slag ludo med seg selv.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-31 04:21
Antall innlegg: 6062

www.youtube.com/watc...z8 AtpRVL-Q
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?