Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 915

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2021-01-01 19:37
Antall innlegg: 44845

Jeg forstår ikke hva det er du prøver på, Aran - omvende oss? Eller muligens også - i dagens uttalelse - Israels helsemyndigjheter? Det er nesten så jeg savner strålepraten!
 
trymare2021-01-01 19:49
Antall innlegg: 871

Minner om forbudet mot tilbakestående vaksinekritikk som ble innført i dag. Fortsetter disse innleggene som vi andre er så jævlig lei av, risikerer alle brukerne til Aran å bli utestengt permanent.

Det er respektløst å bryte forbud! Bare usle mennesker gjør sånt.
 
Hidrasund2021-01-01 20:53
Antall innlegg: 100

Jeg tar vaksinen, helt selvsagt for meg. Jeg synes det er motbydelig med enkeltes bakstreverske argumenter i denne tråden der man velger å leve på andres bekostning!!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-01 21:35
Antall innlegg: 6062

Jeg er ikke imot vaksiner. Vil kun gjøre oppmerksom på potensielle farer ang. bivirkninger. Jeg vet nå en del hva jeg snakker om. Har fag som f.eks. cellebiologi fra universitetet, selv om det er mange år siden, så sitter kunneskapene, selv om en del av fagterminologien kunne hatt behov for repetisjon. Og jeg legger merke til at det jeg skriver noen dager før så er det leger og forskere som uttaler det samme noen dager seinere i media, eller selvfølgelig før jeg skreiv det uten at jeg hadde fått med meg det de sa/skrev.

Jeg regner med og tror at covidvaksinene er trygge og at det i all hovedsak bare er bivirkninger de første dagene etter vaksinen, men er jo ikke sikker på dette. Vi vet alle at det var en god del som fikk livsødeleggende bivirkninger av svineinfluensavaksinen i 2009.

.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-01 21:49
Antall innlegg: 6062

Covid-19 situasjonen globalt:

covid19.who.int/?gcl...5A QAvD_BwE
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-01 23:22
Antall innlegg: 6062

Pfizer-vaksinen er bare 90% effektiv mot covid-19. Og det har legemiddelfirmaet selv fremsatt etter hva man har forstått i farta.....

Så selv om du vaksinerer deg så er du ikke sikker på å unngå covid-19.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-01 23:31
Antall innlegg: 6062

Alle disse dataene for de forskjellige vaksinene er potensielt veldig lovende, men ingen av fase III-studiene har blitt publisert i fagfellevurderte tidsskrifter eller analysert etter aldersgruppe, kjønn og saksbeskrivelse (asymptomatisk, mild, alvorlig), virusoverførbarhet etter immunisering, eller varighet av beskyttelsen.

Og dette er faktisk svært alvorlig . Det å sette igang omfattende nasjonalt bruk av vaksiner uten at fase III-studiene er blitt publiserte i fagfellevurderte tidsskrifter. Men man skjønner jo at det på sett og vis haster med å få frem vaksinen slik situasjonen er, men da på den annen side, så risikerer man da at man ikke har noen god oversikt over (ev.) langtids bivirkninger
 
Ordspill no - Ikke medlem lenger2021-01-01 23:42
Antall innlegg: 116

Slettet flere innlegg i kveld p.g.a. sterkt nedsettende personkarakteristikker.

Minner om følgende punkt i forumreglene våre :

Følgende er forbudt.

* Trakassere, mobbe eller true andre. Som i alle diskusjonsfora tillates en viss temperatur. Det er likevel nulltoleranse for personangrep, mobbing osv. Dersom trakasseringen er svært grov, risikerer brukeren å bli stengt ute av Ordspill uten advarsel.

 
Chiraff2021-01-02 01:05
Antall innlegg: 15848

Trym, du har da INGEN grunn til å leke «sjef» her inne!! Alle her har da lov til å mene noe om en vaksine, underlig at Administrator ikke har slettet ditt siste innlegg også.
 
Cygnus2021-01-02 01:18
Antall innlegg: 44845

Arab, det du sa i siste innlegg, er faktisk feil!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-02 06:08
Antall innlegg: 6062

Legen Wasim formidler her mine tanker også. Bare det at jeg relatert til praktisk valg er litt mer skeptisk til vaksinen enn Wasim. Men Wasim er jo også skeptisk. Så er det jo slik at Wasim er lege på et sykehus og føler seg mer forpliktet enn folk flest til å ta covid19-vaksinen.

www.youtube.com/watc...vF 2NQP-B5U

 
ave - Administrator2021-01-02 12:38
Antall innlegg: 4986

Har du sett videoen, Aran? Opplever ikke at Wasim framstår skeptisk til å ta vaksinen, tvert i mot.
Fokuset i denne videoen at han presenterer de tvilstankene alle har om hvorvidt det er trygt eller ikke å ta vaksinen. Sett opp mot de resultatene som finnes pr. i dag så går han likefullt inn for å ta den, med den ørlille risikoen som er ved at vi ikke kjenner eventuelle langtidseffekter/bivirkni nger.
At han er lege medvirker i enda større grad til at han på faglig grunnlag kan vurdere resultatene som foreligger.
Heia Wasim og de saklige informasjonssnuttene han har!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-02 13:17
Antall innlegg: 6062


Wasim sier selv at han først også selv var skeptisk til vaksinen. Og ta må man ta i betraktning de kunnskapene han hadde til vaksinen som allerede da var store.

Så må man tenke på at om Wasim hadde konkludert med noe annet i denne videoen enn at han selv velger å ta vaksinen så tenker han sikkert med seg selv at da ville han ha havnet i trøbbel, fordi den gjeldende politikk er at helsemyndighetene går inn for å vaksinere mange.

Det Wasim hovedsakelig begrunner med at han selv tenker ta vaksinen er at resultatene som legemiddelfirmaene kommer med ang. bivirkninger, de er positive Men samtidig sier jo Wasim i videoen at vi vet ikke sikkert om hva slags bivirkninger det er på lang sikt, flere års sikt.

Husk at vi har nå bare ca 4 mnd for observasjoner av langtidsbivirkninger. Og man kan feks. tenke på at de alvorligste bivirkningene med Pandemriks vaksinen i 2009 (narkolepsi) først dukket opp etter 8 mnd og seinere.

Videre er det her snakk om en helt ny type vaksineteknologi som jeg forstår ikke har vært brukt før der man da ikke kjenner langetidseffektene av vaksinen

Det virker temmelig skummelt å sprøyte inn fremmed RNA inn i cellene i hele kroppen og bare tro på at det er kun denne ene effekten med fremstilling av covid19-antigener i cellene, dette RNA-et skal kunne ha Det kan nemlig skje at det kan skje mange andre typer reaksjoner i cellene/kroppen enn denne fremstillingen av covid19-antigen.... Og dette kan være kjempeskummelt....

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2021-01-02 15:27
Antall innlegg: 4429

Jeg vet ikke om du har hørt om sunn skepsis Aran?
Vi er jo ikke underlagt et diktatur her i Norge som gjør at vi ikke tør å uttrykke en viss usikkerhet når det gjelder denne vaksinen.
Men det du holder på med er USUNN skepsis. Jeg ser nå helt klart sammenhengen mellom din redsel for stråling og din redsel for denne vaksinen. Ja, for det virker som ren redsel. I begge tilfellene så er det langtidsvirkninger du virker mest redd for. Det er da ikke sunt å gå rundt å være så redd for "farer som truer". Jeg er mer redd for langtidsvirkningene av "farlig tankegods".
Du har ikke svart på spørsmålet mitt om dine foreldre, som jo er i risikogruppa; om de også er vaksinemotstandere?

 
Cygnus2021-01-02 16:18
Antall innlegg: 44845

Og i alle tilfelle er det meg en gåte hvorfor du skriver og skriver og skriver om dette, Aran.
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2021-01-02 16:21
Antall innlegg: 95

....kommer det fra dama som har rundet 10.000 innlegg om Donald Trump her inne :)
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2021-01-02 16:31
Antall innlegg: 4429

Aran må bare fortsette å skrive han... Interessant å følge med, på en måte...
Nei, det er ikke en gåte for meg Cygnus.
Og, trusselen med en gal statsleder i USA er langt større enn vaksine, stråling og mer til.
 
kda2021-01-02 16:32
Antall innlegg: 684

Ante ikke at det med å være skeptisk til vaksiner hadde noe med politisk ståsted å gjøre ... merkelig! Jeg tenker at jeg ikke ønsker tilført fremmede virus i kroppen dersom jeg har et bra immunforsvar. Er jeg da en superbrun type???
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2021-01-02 16:35
Antall innlegg: 95

Dette med politisk ståsted er det bare Cygnus som trekker frem om og om igjen, kda. Ikke noe å bry seg om.

 
Cygnus2021-01-02 16:36
Antall innlegg: 44845

Jeg tror Kvige forveksler mine innlegg i ordspillforum med mine innlegg i Facebook - det er vel helst der jeg har 10000 Trumpinnlegg, neppe her.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?