Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 999

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-26 19:01
Antall innlegg: 6062


Vi kjenner ikke langtidsvirkningene over mer enn ca 6 mnd med denne nye vaksinen og vi vet at det er en konkurranse mellom de ulike firmaene om å få vaksine på markedet , derfor kan bivirkningene fra testpersonene være underrapportert.

Dessuten bygger denne covid-19 vaksinen på en helt nye vaksine-mikroteknologi som ikke har vært benyttet før. Har ikke spesielt lyst til å påsette covid-19 pigger på mine forsvarsceller i hele kroppen. Om langtidsbivirkningene viser seg å være katastrofale, noe jeg ikke tror skjer, men som kanskje kan skje, så vil jeg tilhøre den overlevende delen av befolkningen globalt.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-26 19:09
Antall innlegg: 6062

Eksempel på noe av det verste på lang lang sikt som kan skje er at disse forsvarscellene som får påsatt covid-19 pigger/immunitet, kan gå til angrep på kroppens eget vev. I den nye vaksinen er det vist molekyler som man kan tenke seg kan gjøre dramatiske endringer i den menneskelige celle. F.eks. at alle som får en bestemt type covid.19 vaksine sakte men sikkert dør av lungenes nedbryting. Og dette skjer over hele kloden. Jeg tror overhodet ikke dette skjer, men samtidig er jeg ikke helt sikker.

 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-26 19:44
Antall innlegg: 6062

Kopi fra Helsenorge sin nettside. Legg spesielt merke til siste del:

Dette vet vi om vaksinene når de blir godkjent:

Vi vet at vaksinene gir en akseptabel effekt, men vi vet ikke hvor lenge effekten varer.

Vi vet mye om vanlige og mindre vanlige bivirkninger hos voksne, men sannsynligvis mindre om bivirkninger hos barn, eldre og gravide.

Vi har ikke langtidsdata om effekter og bivirkninger, og kan ikke utelukke sjeldne bivirkninger eller bivirkninger som først kommer til syne lang tid etter vaksineringen.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-26 21:01
Antall innlegg: 6062

Tusenvis (3%) i USA syke av covid-vaksinen. Og dette er (kun) noterte bivirkninger på KORT sikt.

www.friatider.se/tus...d- vaccinet
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-12-26 21:25
Antall innlegg: 4429

Det er jo ikke noe hyggelig å høre om bivirkninger; men nå må vi jo vente litt og se om disse 3 prosentene blir bedre ganske raskt, eller om det vedvarer. Kan ikke rope ULV ULV sånn helt i starten. Det gjelder å være litt tålmodig. Og kanskje det er sånn at mange av dem som får bivirkninger gjør det fordi de er svekka fra før? Det er vel ikke så underlig. De blir råda til å ta andre dosen selv om de selvfølgelig må være skeptiske etter første. Men hvis de er i stor risiko for å få alvorlig sykdom/død av covid, så er kanskje noen ubehagelige bivirkninger som forhåpentligvis går over etter en stund å foretrekke.
 
Cygnus2020-12-26 21:47
Antall innlegg: 44845

Aran - visste ikke at du holdt deg til radikalhøyre nettsteder med innslag av konspurasjonsteoriet! Ærlig talt, nå får du ta deg sammen!
 
Cygnus2020-12-26 21:54
Antall innlegg: 44845

Det er velkhent at sterkt allergiske personer kan reagere på vaksinen, og det har de som er gjort - men de dør ikke og blir ikke skadet eller alvorlig syke etterpå! De aller fleste av de som har reagert, er personer som går rundt med allergisprøyte oga sin allergi.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-26 22:05
Antall innlegg: 6062

Jeg viste ikke at den siden var høyreradikal, om den så e så er det vel bare bra med tanke på at du C representerer den urealistiske ytre venstresiden ?.

Det er faktisk en regel som sier at alvorlig syke mennesker kan dø av vaksinen og skal derfor ikke ta den. Har ikke sett at dette har vært en problemstilling ennå hos norske myndigheter,

Og OP, det er implisitt at folk FLEST må regne med kortvarige bivirkninger fra covidvaksinen, men i artikkelen var det vel snakk om så ille bivirkninger at folk ikke greide gjøre de daglige vanlige sysler.
 
Cygnus2020-12-26 22:11
Antall innlegg: 44845

Dette har du ikke dokumentert, Aran - hold deg til strålingen du! Og forøvrig er det ikke vanlig kobservativhøyre som er suspekt, men konspirasjons/radikalhøyr e.
 
trymare2020-12-26 22:22
Antall innlegg: 871

Aran er paranoid med tanke på stråling og vaksine, men fedme er helt innafor tydeligvis. Jeg begriper ikke logikken der.
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2020-12-26 22:30
Antall innlegg: 95

Skjerp deg sjøl, Cygnus.

Det er ingen grunn til å slenge ut sånne omtaler som du gjør når saken Aran viser til har tydelige og seriøse kildehenvisninger i artikkelen sin.
 
Cygnus2020-12-26 22:41
Antall innlegg: 44845

Saken har en eneste lenke og det er rapporten etter117000 eller noe sånt vaksiner satt - det står om anaphylactis (det er allergisk anfall) og eller bare ‘health impact’ som ikke er beskrevet nærmere. Og health impact kan en ofte vente selv med ‘gamle’ vaksiner: influensalignende symptomer, allergier osv osv! Det er derfor en ikke får forlate stedet etter vaksine før etter 20-25 minutter. Så kjære kvige eller hvem som enn skjuler seg i kuskinn: skjerp deg!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-12-26 22:42
Antall innlegg: 6062

Trymare du skriver så dårlig og så lite gjennomtenkt og det virker som du skriver bare på kødd og du har lite kunnskaper å legge frem, stort sett fordommer. Så jeg gidder ikke respondere på det du skriver, men kan nå f.eks. nevne dette med fedme.. Jeg har da aldri diskutert dette. Og hvorfor blander du inn dette hele tiden ?
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2020-12-26 22:57
Antall innlegg: 95

Du må åpenbart skaffe deg briller, Cygnus.

Saken HAR to lenker.

Den første er fra det amerikanske folkehelseinstituttet : www.cdc.gov/vaccines...-C LARK.pdf

Den andre er fra CNBC : www.cnbc.com/2020/11...pa rk-.html

Og det står ingenting i artikkelen som ikke samsvarer 100% med det som står de to henviste kildene her.

Så å begynne å bable om konspirasjonsteorier og radikalhøyre bare fordi du ikke liker avisen som sådan, det fremstår som ganske så hysterisk.
 
Chiraff2020-12-26 23:19
Antall innlegg: 15832

Tråden har vokst ut av proposjoner, så da kan jeg nok engang spekulere på hvorfor Aran og TørketK ikke kan fremstå som én «person»??

 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2020-12-26 23:29
Antall innlegg: 95

Av den enkle grunn at jeg ikke er Aran. Jeg har bare opprettet en ny profil igjen etter en spillpause, som jeg har gjort i godt over 10 år nå.

Kan du ikke holde opp med dette forpestende nickmaset ditt i hver eneste tråd og heller enten diskutere trådens tema eller la oss som diskuterer være i fred, Chiraff?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-12-26 23:32
Antall innlegg: 4429

I morgen står solen opp og den går ned. Og Norges befolkning overlever nok både Covid-vaksinen og "strålingen".
Er nok mer bekymra for fedme ja.
 
Cygnus2020-12-27 00:30
Antall innlegg: 44845

Ærlig talt, Kvige ! Cnbc er en tv-stasjon og referer til en lege - ikke en kilde med fakta. Og ingenting ligner på det som står i artikkelen aran lenker til! Den andre lenken er reell og intet der nevnes unntatt anaphylaktiske reaksjoner (som er alvorlige nok - jeg døde nesten selv av anaphylaktisk sjokk etter spising av pattedyrkjøtt før allergien ble konstatert).
 
Cygnus2020-12-27 00:31
Antall innlegg: 44845

Chiraff, Kvigen er nok ikke Aran!
 
Cygnus2020-12-27 00:38
Antall innlegg: 44845

2 mill ++ amerikanere har blitt vaksinert nå.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?